2018. április 2., hétfő

Ciprus - Aphrodité sziklája, Kourion, Kolossi vár, Limasol

Reggel elindultam Limasolba. Közben útba ejtettem pár dolgot.

Az első megálló Aphrodité sziklája (azaz szülőhelye, itt jött ki a tenger habjai közül a mítosz szerint). Elég szép hely:


15-20 percet voltam itt, elsétáltam kicsit a parton, utána indultam tovább. Ide autópályán jöttem, de innen a parti úton mentem tovább. Pazar helyen. Olyan volt a látvány, hogy csak pislogtam. Aztán az út bekanyarodott a hegyek közé, ott is egy élmény volt vezetni.

Kicsi kocsi
Következő megálló a Kourion Theatre volt. Kourion ókori városállam volt, nem csak a színház van itt, hanem további romok is. De a színház van a legszebb állapotban.



Siklóernyőzéshez is ideális
A kilátás is rendben van
Szikrázó napsütés volt most is. Na igen, a napsütés: reggel a tükörben realizáltam, hogy a tegnapi "kicsit megpirultam" az valójában csúnyán leégtem... Ezért ma felkészültem, hosszú ujjú garbós pólót vettem fel, akár mennyire fájdalmas ez ilyen rohadt melegben. Egész nap ebben voltam, most éreztem át igazán Detti indiai kínjait... Ezt a cuccot esetleges fagyhalál ellen hoztam, erre bezzeg gondoltam, de fejkendőt és naptejet azt nem hoztam a 30 fok és tűző napsütés ellen... Ezen kívül egy fehér pólót tettem a fejemre, mert az is szétégett. Elég viccesen néztem ki, valahogy így "szenvedtem" :-)


Innen a Kolossi várhoz mentem, ami épp útba esett. Egyszerű kis vár, szép állapotban. Nagy kitérőt nem érdemes tenni érte, de megállni mindenképpen megéri ha valaki épp erre jár.




Aztán megérkeztem Limasol-ba. Van egy kis óvárosa, templomokkal, szép a tengerpart is. Rendben van, de sokkot azért nem okoz. Valószínűleg az előszezon miatt van, a helyeknek csak kb. a fele van még nyitva, ott is alig vannak, sok a felújítás is.








Ja igen, macskák: Cipruson nagyon sok macska van. Mindenhol ott vannak, jól tápláltak, a helyiek mindenhol etetik őket. Némelyik egészen barátságos.


Itt is van egy vár, a Kolossi-hoz hasonló méretű, de itt belül múzeum is van, a Kolossi vár az üres.





Még egy érdekesség ami még az eszembe jutott és nem írtam: nagyon sok orosz turista van itt. Szeretik Ciprust, és ez kölcsönös, sok helyen oroszul is ki vannak írva a dolgok és beszélnek is oroszul. De magyarok is vannak szép számmal. A személyzet (eladók, recepciós, felszolgáló, stb.) pedig multikulti. Találkoztam orosszal, bolgárral, kínaival, arabbal is.

Jó sokat sétáltam a városban, végül beültem egy étterembe és megkóstoltam a meze-t. Ez tipikus ciprusi étel, a tapas-hoz hasonló, kis adagokat hoznak ki egymás után. Van húsos, halas, vega meze is, én húsosat ettem.

Az előétel pirítós és kencék, majd jönnek a húsok és a köretek. Alig tudtam követni, egymást érték a finom falatok. Ezeket egy iráni srác szolgálta fel.





Itt már eléggé tele voltam, épp azon gondolkoztam, hogy fogom megenni ezt a sok kaját. És akkor elém tették még ezt.


Én aztán tudok sokat enni, de ezzel megküzdöttem. Sikerült, egy pohár helyi testes vörösbor segített ebben. Viszont utána extra sétára volt szükségem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése