2018. április 1., vasárnap

Ciprus - Paphos: régészeti nap

Ma régészeti napot tartottam.

A nap azzal kezdődött, hogy fél 7 körül felébredtem a szomszéd építkezés zajára. Még jó, hogy nem hallatszik be... Na mindegy. Nagyon jól esett volna kialudni magam, mert van egy kis mínusz. Ma majd újra próbálkozok :-)

Az apartmanban reggeliztem, tegnap este bevásároltam hozzá mindenféle finomságot.

Aztán elindultam a Paphos Archaeological Park-ba.

Jó reggelt Paphos
A parkban római kori romok és mozaikok láthatók. Elég nagy területen fekszik, kb. két óra alatt néztem meg. Jöjjenek a képek.







WC
Tetszett amit láttam, de megmondom őszintén, akár milyen szép ez és az ehhez hasonló a helyek, egy idő után nekem már csak kőhalom amit látok.

Szikrázó napsütés volt, és persze nem hoztam fejkendőt...

Ezek a képek is a parkban készültek. A gyík olyan 30-35 cm-es.



Innen a tengerpart melletti sétányon indultam a Tombs of the Kings-hez (királyi sírok, Világörökség része a hely).

A séta kb. egy óra, de nálam ez tovább tartott, mert út közben elfeküdtem egy padon és hallgattam a tenger csobogását. Rövid időre be is aludtam, pótoltam kicsit ami reggel kimaradt.

Szobor
 

Remekül lehet rajta aludni :-)
Amikor megérkeztem a sírokhoz, akkor láttam, hogy ez is jó nagy területen fekszik. Ezt már nem néztem meg olyan tüzetesen mint a régészeti parkot, mert itt is kő kő hátán volt. De így is eltöltöttem itt egy bő órát.






Feri erre a helyre azt mondaná: "Ez védikus" :-)

Nem értem :-)

Aztán visszasétáltam a sétányon, és a vissza úton is kiültem kicsit a tengerpartra. A sétányon vannak ilyen dobozok, amikbe be lehet ülni:



Én persze a napra ültem, aminek az egész napos szikrázó napsütéssel együtt az lett az eredménye, hogy rendesen megpirultam...

Egy kép még az apartman nappalijáról és kilátásról a teraszról:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése