2018. április 4., szerda

Ciprus - vissza Larnaca-ba és a hazaút

Reggel elindultam Larnaca irányába, útba ejtettem pár dolgot.

Az első állomás Kalavasos volt, egy kis falu a hegyekben. Barátságos hely, kis kedves központtal, az egészet kb. 20 perc alatt bejártam. Azt éreztem, hogy én vagyok ott ez egyedüli idegen. A főtéren ez biztos így volt, a helyiek társaságában ittam meg egy kávét.




A faluból látszott egy keskeny út fel a hegyre, volt időm, így elindultam rajta autóval. Nagyon meredek, kanyargós, csak egy sávos, igazi eldugott hely. Már eleve Kalavasos is az, hát még ez a kis út (a gps sem ismerte). És hozzá a pazar kilátás.

A háttérben Kalavasos
Aztán egyszer csak az útnak vége lett. Pontosabban átment murvás útba. Ha motorral lettem volna, akkor tuti megyek tovább.


De most inkább visszafordultam.


A következő hely a Panagia Angeloktisti templom egy Kiti nevű városban. Az út a tengerparton vezetett, kerültem most is az autópályát.


A templom nagyon régi 5-6. században épült.



Harmadik állomás a Larnaca közelében lévő sóstó, aminek a partján áll a Hala Sultan Tekke mecset. A tóban tavasszal rengeteg flamingó van, de erről az élményről sajnos lecsúsztam, ehhez hamarabb kell jönni. Így maradt a mecset élménye, az is bőségesen megéri a látogatást.





Innen ismét felmentem a hegyekbe, a Stavrovouni hegy csúcsán található a Stavrovouni Kolostor, Ciprus legrégebbi kolostora. Bent nem szabad fotózni, sőt a hegy lábánál sem, mert ott egy katonai létesítmény van.

Ez a kolostor tényleg a hegycsúcson van
Kint még szabad fotózni, de nem sokat ad vissza a kép
Ez a szemben lévő kis kápolna
Ez pedig a kilátás a parkolóból
A kolostornak csak egészen kis része látogatható, két folyosó, ki lehet menni egy teraszra ahonnan pazar a kilátás, és maga a templom. Viszont nők nem léphetnek be, csak férfiak látogathatják.

A hegy lábánál van egy kisebb kolostor is, az Agia Varvana. Ha már ott voltam ezt is megnéztem, és itt készíthettem képet is, de csak olyat amin nincs szerzetes.


Maradt még két órám, visszamentem Larnaca-ba a tengerpartra. Sétáltam, napoztam, beszélgettem pakisztáni srácokkal akik Cipruson járnak suliba.



Selfie :-)
Ma is erősen tűzött a nap, de a tegnapi védekezéssel helyre billent kicsit az egyensúly, így ma nem néztem ki úgy mint Sandokan.

Aztán elindultam a reptérre. Megtankoltam a kicsi kocsit mielőtt búcsút vettünk egymástól.


Jó szolgálatot tett, tök jó vezetni az Up-ot. Összesen több mint 570 km-t vezettem a bal oldalon, ez is egy baromi jó élmény volt. A végére már egészen belejöttem, az út második felében már végig szólt a rádió is :-) Azért a teljességhez hozzátartozik, hogy volt 1-2 olyan forgalmi szituáció (leginkább Nicosiában az erős forgalomban), amikor csak úgy nagyjából uraltam a teret. Ilyenkor a bénázásomat előzékenységgel álcáztam és közben próbáltam felfogni, hogy épp mi történik körülöttem...
Pár nap alatt egészen bele lehet jönni a fordított közlekedésbe. Sokat segít, hogy itt nem őrülten mennek, és Nicosiát kivéve egészen kevés autó van az úton. Száguldozni egyébként sem lehetne, mert szinte egymást érik a körforgalmak és sok a 30-as korlátozás is amiket jó nagy bukkanók követnek.

Ütős élmény volt ez a ciprusi út! Öt nap alatt sok mindent meg lehet nézni, de bőven el lehet tölteni itt több időt is. Az emberek kedvesek, van sok látnivaló, a természet is szép, gyönyörű partszakaszok vannak, kristály tiszta vízzel, szépek hegyek is. És az ételek is kitűnőek! Ciprus ajánlott :-)

ui: külön köszönöm Leslienek, hogy hajnal 1-kor kijött értem a reptérre és hazahozott :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése