2014. november 30., vasárnap

Sicilia, 2. nap (nov. 30, vasarnap)

Siracusa.

Vegul egyedul voltam a szobaban. 15 euroert egy 8 agyas szoba, nem rossz :) Keszitettem egy kepet is a szobabol, egy templom van szemben, mogotte pedig az Etna. A kodben...

Reggeli kozben Saro-val beszelgettunk mindenfelerol. Munkarol, Sziciliarol, Budapestrol. Aztan kerdezte, hogy mi a terv mara. Ma Siracusa-ba szeretnek menni vonattal, mondtam. Megnezte a menetrendet, es mondta, hogy nem jo, vasarnap van es csak delutan megy vonat. Igy aztan tavolsagi buszozasra kellett valtanom a vonatozast. Nem gond, a lenyeg ugy is az informacio keres, jegy vasarlas, indulas helyenek megtalalasa es nem utolso sorban a megfelelo jarmure valo felszallas volt :) Sikerult. Pedig a busz indulasaig csak 20 percem volt es meg a hostelben voltam.

Ujszeru tavolsagi busz, a sofor egy tablet kamerajaval olvassa az utasok jegyenek QR kodjat. Rajtam kivul csak olaszok vannak a buszon, a radiobol olasz zene szol. Oszinte a mosolyom :)
Egy ido utan az autopalyan haladtunk. Viragzo leanderek vannak vegig. Olvasgattam az utikonyvemet es egyszer csak tok sotet. Alagut. Jo hosszu, nem latszik a vege, raadasul a harom savbol ketto (a leallo es a szelso) le van zarva. Horror filmek kezdodnek igy. Vagy en tartok indokolatlanul az alagutaktol. A masodik biztos. Persze semmi gond nem volt, mar tul azon ahogy en ereztem magam par percig.

Az ovaroshoz kozel szalltam le a buszrol. A jo digitalis utazo ilyen helyen elmenti a GPS koordinatat, en is igy tettem, biztos ami biztos. De Saro-tol is kaptam reggel egy Siracusa belvaros terkepet, igy ha akartam volna sem tudtam volna eltevedni.

Az utam eloszor a Parco Archeologico-ba vezetett, kb. fel ora seta. Jo hangulatu hely, nagyon tetszett. Foleg a gorog szinhaz (Teatro greco), igazabol amiatt mentem.
Innen aztan az ovarosba vezetett az utam, a parkbol egy ora seta. Az ovaros egy kis sziget, ket kis hid koti ossze a varossal. Tobb orat setaltam a szuk kis utcakon, megneztem Apollon templomanak romjait, a kis sziget vegeben levo varat, a domot, az utcakat, epuleteket, tereket, szokokutakat. Kimentem a tengerhez is, jo volt erezni a sos viz illatat.
Itt meg nagyon jo ido van, egy poloban melegem volt. Sok helyen mennek a klimak is. En egy fagyival hutottem magam. Jo otlet volt a 2 fok esobol eljonni a 22 fok napsutesbe :) Raadasul eleg fulledt itt az ido, Saro meselte reggel, hogy az Afrika felol jovo Sirocco szel miatt van.

Volt meg ido a busz indulasaig, igy beultem egy barba. Kertem egy kavet es neztem a focit a helyiekkel. Engem egyaltalan nem erdekel a foci, azt sem tudtam ki jatszik. Meg szerencse, hogy nem olvassak a blogot :) A hangulata miatt ultem be, ami fergeteges. Elegansan feloltozve, napszemuvegben integetnek, ordibalnak, magyaraznak es kozben termeszetesen dohanyoznak. Neha annyira belelendultek, hogy mar nekem is magyaraztak. Neztem oket meg egy darabig, aztan mentem a buszhoz. Kozben be is sotetedett.

A busz most megtelt, idefele egeszen szellosen ultunk. Mellem is leult egy olasz srac. De nem lehetett vele beszelgetni, mert zenet hallgatott. A repulon is ez volt a jellemzo, a legtobben bezarkoztak a kis zenei vilagukba. Ma nagyon divat. Kar.

Nagyon elveztem a napot. Jo sokat setaltam, szep helyeken jartam, mindenkitol mindent megkerdeztem, meg azt is amit amugy tudtam. Sokat beszeltem, viszont nem minden valaszt ertettem :) A lenyeget szerencsere igen, sikerult visszatalalni Cataniaba.

Holnap megprobalok valameddig feljutni az Etnara.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése