2018. március 30., péntek

Ciprus - Larnaca, Ayia Napa, Nicosia

A nap a reggelivel kezdődött.

Hibátlan, csak a Merci rondít bele a képbe :-)
Ez után megnéztem a Szent Lázár templomot, a parton lévő erődöt és egy mecsetet.



Egy kis húsvéti hangulat az utcán
Az erőd, háttérben a mecset
Erőd belül


Ez pedig a mecsetről egy benti kép
Majd sétáltam még kicsit a parton.

Leszálláshoz felkészülni...
Halászhajók sorakoznak
Baromi jól esik a szikrázó napsütés! Néha ugyan felhők is vannak, de alapvetően napos az idő. Hozzá 25 fok és minimális szél. Pazar.

Kora délután aztán elindultam a sziget keleti csücskébe (már a déli rész keleti csücskébe...), Ayia Napa-ba.


Gyönyörű sziklás part, kristály tiszta víz, lenyűgöző a látvány. Egészen közel lehet menni autóval, de én megálltam még fönt és Aphrodité ösvényét választottam a lejutáshoz.


Az ösvény




Itt nem jöttem autóval :-)
Az idő itt is a larnacaihoz volt hasonló, előbb napos majd kicsit felhős. De nem is baj, legalább nem égett szét a fejem.

A csücsökben egy kis kápolna látszott, gondoltam azt is megnézem. De nem néztem meg, erre a részre az angolok még most is nagyon vigyáznak, olyan drótkerítés van mint ha valami börtön sziget lenne ott.

Innen elindultam Nicosiába. Az út nagy része autópálya, amiért nem kell fizetni és 100 km/h a sebességhatár. Autópályán jó gyakorolni a baloldali közlekedést, a sávban maradás és a bal kézzel váltás is már egészen jól megy. 150 km fölött jár már a számláló, és eddig nem volt semmi bonyodalom. (Egyszer dudáltak rám egy körforgalomban, de annak nem sok köze volt a fordított közlekedéshez, és - alapvetően - nem is hibáztam. Szerintem... :-) )

Szállás
Nicosia érdekes hely, a fallal körülvett óvárost a zöld sáv osztja ketté. Az északi része a csak Törökország által elismert Észak-ciprusi Török Köztársasághoz tartozik.

Sétáltam este még kisit, érdekes amikor egy teljesen kulturált utca 200 literes, homokkal megtöltött hordókból álló barikádban végződik, amin még lőrések is vannak. Fényképezni természetesen tilos. A főutcában van egy check point, ott gyalog át lehet menni a török oldalra. Holnap ezt is behúzom majd.

Főutca
Városfal



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése