2018. március 29., csütörtök

Ciprus - Az érkezés

Ez az év jól áll hosszú hétvégékkel, ezeket igyekszem majd minél jobban kihasználni. Mert hosszú hétvége = utazás :-) És meg is érkeztem Ciprusra, juhééé :-) 5 napot fogok itt tölteni, egy napot még hozzá csaptam.

Esőben szálltunk fel
Szárnyas kép teleholddal
Vetem útikönyvet, sokat olvastam a látnivalókról a neten is, és össze is állt a terv: körutazás, amibe igyekszem beletenni minél több érdekes helyet. De hagytam esélyt a spontán dolgoknak is, az öt szállásból csak az első kettőt foglaltam le, a többi majd alakul. A hatékony mozgáshoz pedig béreltem egy autót.

Ő lesz a társam ebben az öt napban, egy VW Up
A mai nap csak arról szólt, hogy megérkeztem Larnaca-ba. Van +1 óra időeltolódás, helyi idő szerint este fél 10-kor szállt le a gép. Gondoltam EU-s országba jöttem, pikk-pakk belépek, még ha nincs is schengeni határ. Hát nem. Finoman szólva váratlanul érte a beléptetést végző egyenruhásokat két nagyjából egyszerre érkező gép. 6 db kb 50 méteres sor volt (3 EU-s, 3 all passport-os, és nem egyesével álltak az emberek a sorokban...), egy bazi nagy terem tele-tele emberrel, és a sorok alig mozdultak. Simán kinézett úgy 2-3 óra sorban állás. Indiában sokkal flottabbul ment, pedig ott van hozzá fotó meg ujjlenyomat meg vízum, itt meg egyszerű útlevél ellenőrzésről beszélünk. Nem csináltam fotót mert nem szabad, pedig sokat elárult volna a kép. Az volt a szerencsém, hogy olyan 10 perc egy helyben állás után átálltam az EU-s sorba (mert az látszólag hajszálnyival gyorsabb volt), és ott épp megnyitottak két újabb ablakot. Mázli. Így bő fél óra alatt bejutottam.

Gyorsan fel tudtam venni az autót, de érdekes lesz ez az autó kérdés. A felvételnél be volt jelölve egy papíron, hogy hol vannak karcok az autón. Eddig oké. Viszont az én másolatomon ebből már nem látszott semmi. Mire egy tök vizes autón a sötétben nézzem meg, hogy hol látok ahhoz képest plusz sérülést. Pont semmi nem látszott, csináltam pár képet, de kb. azon sem látszik semmi. Mindegy is, full casco-val vettem meg. Mert itt ugyebár baloldali közlekedés van. Az a 12 km a reptérről a szállásra, hát komolyan mondom életem legfárasztóbb 12 km-e volt. Mint ha először vezettem volna. Az ember rutinból vezet, de azt nem szabad. Tudtam, hogy az autó jobb kormányos lesz, mégis a rossz oldalon akartam beszállni. Előttem volt a kormány, és jobb kézzel nyúltam a bal vállam fölé a biztonsági övért. Aztán letöröltem az ablakot, és meglepődtem, hogy hogyan jár ez az ablaktörlő. Érdekes lesz. Vezettem Londonban valamennyit, de az az autó legalább automata volt. Most még bal kézzel kell váltani is, és hozzá kezdésnek rögtön tök sötét is van. Fogalmam nem volt, hogy hol megyek, mert végig arra koncentráltam, hogy a körforgalomba jó oldalon menjek be, a sávban nagyjából jó helyen legyek, a balra kis ívben pedig a kanyarodás végére is balra kis ív maradjon és ne kössek ki a túloldalon. Gondoltam majd magamban mondom, hogy épp mit csinálok, de inkább mondtam hangosan, mint pl.: "jobbra fordulok nagy ívben" :-) Sokat segítene, ha rám tudna szólni valaki ha hülyeséget csinálok, de egyedül jöttem, tehát egyedül oldom meg. Azért megvettem a full casco-t :-) Lámáknak ki is van írva időnként az út mellett, hogy "Drive on the left side". Igyekszem. És a bérelt autónak piros színű a rendszáma, így messziről látszik, hogy vigyázni kell az illetővel. Ez okos dolog. Ja, és volt 65 km/h-s korlátozás. Ha jól láttam, mert nem azt néztem... Szóval egyelőre így állunk. Én és a kis VW Up :-)

A szállás tiszta, egyszerű, közvetlenül a belváros mellett van, a célnak tökéletesen megfelel. Kedves a fogadtatás, már térképem is van holnapra és pár jó tanács. A csapvíz pedig nem iható (nem ajánlott...). A reggeli pár száz méterre lesz egy bárban, ott lett volna most welcome drink is, de ki vagyok pontozva, inkább elhúzok aludni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése