2013. május 29., szerda

Fekete tenger megkerules, 2. nap (maj. 26, vasarnap), 969 km, Gorgova (Duna delta)

Elmeny motorozas, napsutes, jo ut, kanyarok :-)
De menjunk szepen sorba.
A nap ugy kezdodott, hogy kb. fel 6-kor keltunk. Andrassal mar a tura elott megbeszeltuk, hogy szobatarsak leszunk, de mivel ezen a szallason 4 fos szobaink voltak, igy lett tovabbi ket szobatarsam. Oket is ismerem a tavalyi turarol. Egyebkent nagyjabol a tarsasag felet ismerem, a tobbiekkel msot talalkoztam eloszor. Szoval ok ketten mondtak, hogy nekik teljesen mindegy, hogy mikor mennek aludni, 5-kor kelnek. Most tekintettel voltak rank, igy lett belole fel 6 :-)

Reggeli utan motor inditas, ket motor nem indul. Az ejszaka hideg volt, most is 2 fok volt, de most pluszban, akar hogy is nezzuk, ez az elozo ejszakahoz kepest +4 fok :-) Viszonylag rovid idon belul mindket motort eletre keltettek, az egyiknel akkumulator, a masiknal inditasgatlo problema volt.

Az ido olyan so-so, felhos az eg, szemerkel is valami, de azert ezt nem nevezhetjuk esonek, esoruha nem is kell. A Gyilkos to, Bekas szoros iranyaba indultunk. A taj meses, az ut minosege nem annyira. Jartam mar itt tobbszor is, de azert most is keszult par foto.

Gyilkos to
"Egy" pad... :-)
Békás szoros

Atmentunk a Bekas szoroson, es elindultunk a Duna delta iranyaba. A szitalas is elallt, es kisutott a nap. Kicsit nehezen haladtunk, sok volt a lakott terulet, de az ido nagyon jo volt, pazar. Valahogy ilyennek kepzeltem az idojarast, szikrazo napsutes, huszonpar fok, idealis motoros ido :-) Es a hatam sem faj mar :-)

Osszesen 17-en vagyunk a turan, 17 motorral, senki nem jott ket szemellyel. Mivel ennyi motort nehez egyben tartani, ket csapat van, es mindig a szallason talalkozunk. Ez tavaly is jol mukodott es halados is.

Galatinal kompra szalltunk, egeszen pontosan odaertunk a komphoz, ami eppen indult. A masik csapat integetett is rola nekunk :-) A komp fel orankent jar, nem kellett sokat varni. Legalabb volt ido altoltozni, mert ido kozben olyan meleg lett, hogy at kellett vennem a nyari motoros ruhat. A tegnapi nap utan azt gondoltam, hogy el sem kellett volna hozni.

Ez mar itt a Duna delta. Az ut minosege nagyon jo, az ido meses, az ut kanyargos, a taj gyonyoru. Na valami ilyesmiert jottunk :-) Elmenymotorozas kezdodott, nem volt forgalom, csak hosszu elnyujtott kanyarok, aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......... Vegig futott bennem az "ezert szerettem bele a motorozasba" erzes. Vigyorogtam a sisakban, es ezzel nem voltam egyedul.

Andrassal menet kozben beszelgetni is tudunk, mindkettonknek van Interphone-ja, nagyon hasznos kutyu. Duplex a kapcsolat, olyan, mint ha telefonon beszelnenk. Elore lehet szolni a masiknak, hogy pl. figyelj mert katyu, vagy vigyazz mert egy orult autos elozi az egesz sort, de lehet segiteni elozni is, vagy egyszeruen csak beszelgetni. Ezen kivul kezel telefont, es lehet vele zenet is hallgatni umalmasabb szakaszokon. Ezen a szakaszon nem volt szukseg zenere :-)

Ujabb kompozas, ezuttal Nufaru-nal. Ez egy egeszen kicsi komp.

Indulásra várva
A tuloldalon kezdodik a 20 km-es foldutas szakasz. Mikozben az indulasra vartunk, Zoli (o a turaszervezonk) telefonalt, hogy ok mar ott vannak, es jo nagy vizzel es sarral teli godrok vannak, amin nehez atmenni. Ok ugy haladnak, hogy nekilendul egy motor, valameddig eljut, onnan ketten toljak. Nem hangzik jol. Ilyen segitsegre egyebkent nincs mindenkinek szuksege, a masik csapat a "Bamakosok", KTM-ekkel, BMW-kkel, nem ma kezdtek a sarban dagonyzast. Eljutottunk mi is a kerdeses szakaszig, addig ilyen ut maradvanyokon mentunk. Foldut oklomnyi kovekkel, mindez lataposva. Raz mint a veszedelem, porol mint az allat, itt-ott jo nagy katyu. Na ez nem elmeny motorozas, viszont a Duna toltesen vezet, ami nagyon szep. Mire odaertunk a saras reszhez, Zoliek mar jottek vissza, mondtak, hogy nem megyunk arra. 3-an is elestek, az egyik motorrol letort egy oldal doboz, tukor, plexi. Ez a resz nem vallalhato, vissza megyunk, letesszuk a motorokat egy orzott helyre es jon ertunk egy hajo.

Ezzel az úttal még nem volt baj
A motorokat le is tettuk, mindenki osszeszedte ami kell, csak azt visszuk. Vartuk a hajot, vartuk, semmi. A "kikoto" mellett van egy kocsma, ott tobben is tiszteletuket tettek. Elokerultek a palinkak is a csomagokbol, egyre vidamabb volt a varakozas. De a hajo csak nem jott. A hir viszont jott, hogy a hajo lerobbant, kuldenek masikat. A masik "hajo" inkabb csak csonak volt, harom foruloval tudott csak elvinni mindenkit. Egy fordulo tobb mint egy ora. Elment az elso csoport, es vartunk, vartunk. Miota a motorokat letettuk, tobb ora eltelt, ehesek is voltunk mar, a nap kezdett lemenni, tobben turelmetlenek voltak. Masok batrak lettek a sortol es a palinkatol, es megis el akartak indulni motorral... Szerencsere sikerult lebeszelni oket. En a masodik turnussal csonakaztam, mar naplemente utan indultunk, szinte tok sotetben csapattunk a Dunan. 42-44-el ment a csonak (itt motoros-nak hivjak), vizen azert ez mas erzes, olyan volt, mint ha 100-al mentunk volna.

Taxi motoros

Megerkeztunk, helyi ido szerint 9 ora korul. A hely baratsagos, a Duna partjan van, egy resze szepen meg van csinalva, a masik fele meg keszul. Regi haz, vastag feher falak, kicsi barna fa ablakok, bent latszanak a gerendak, nad teto, a fecskek a hazon belul laknak, meg nevuk is van (Fust es Milan), nagyon tetszik ez a hely. Vacsoraval vartak, sult hal, rizs, fokhagymas ontet, huuu nagyon finom volt.

A mai tav 443 km volt, szarazon, napsutesben, a vegen elmeny motorozassal, ez egy igen jo nap volt. 10-es skalan kap egy 8-ast. Innentol azt hiszem pontozni fogom a napokat. 5 folott lesznek az allat napok, az 5-os lesz a "rendben volt, de semmi extra", es 5 alatti erteket fognak kapni a zuzos napok. A tegnapi nap igy kap egy 3-ast, vegul is lehetett volna sokkal hidegebb is szellel meg jegesovel. Remelem ez utan tele lesz a tura 10-es napokkal, es nem fog kelleni 1-est adni az ut soran :-)

Holnap kirandulas lesz a Duna deltan, tobb kis csonakkal megyunk majd, mert a nagyobb hajo az ugye lerobbant.

Wifi nincs a szallason, de ez a szallas nem is errol szol, ide ut is alig vezet. Ez egy eldugott kis kulon vilag, holnap majd tobbet tudok irni rola. Odessaban fogom feltolteni majd ezeket a reszeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése