Nem keltunk koran, a mai tav bo 300 km. Indulas elott azt meg gyorsan megallapitottam, hogy ide telen vissza kell jonni.
Reggeli utan Kosovo fele vettuk az iranyt. A hegyrol lefele jot kanyarogtunk, igazan jol indult a nap. A hatart gyorsan elertuk, ahol talalkoztunk egy magyar KFOR-os bekefenntarto katonaval, aki hasznos tanacsokkal latott el. Elmondta hol milyen az ut, hogy hol tudunk biztositast kotni (a nemzetkozi zoldkartya Kosovoban nem ervenyes), hol vannak ellenorzo pontok. A belepes gyorsan ment. Ez a masodik el nem ismert terulet ahol jarok, az elso Transnistria (Dnyesztnermenti Koztarsasag Moldaviaban) volt. A hatar utan megalltunk tankolni, itt is KFOR-os autok es katonak. Az autojukon olasz felsegjelzes volt, beszelgettem veluk kicsit olaszul.
Az autok erdekesek itt. Kosovo eszaki reszen szerb rendszamu autok vannak, Mitrovicatol pedig tobb koszovoi. Mar amelyik auton van rendszam, mert az autok jelentos reszen nincs. Kb. az egy negyeden az autoknak.
Mitrovicaban kis bolyongas utan megtalaltuk hol lehet biztositast kotni. A holggyel volt egy erdekes parbeszed, ami valahogy igy hangzott:
- Motorokkal jottunk Magyarorszagrol, biztositast szeretnenk kotni.
Elkerte az elso forgalmit.
- Milyen gyartmany?
- BMW.
- Akkor auto.
- Nem, mint mondtuk, motor.
- De a BMW az auto.
- Nem, ez motor.
- Latnom kell.
Nem hitte el, hogy BMW motor is van. Zolival itt ossze neztunk, o Hondaval jott, en Suzukival, azokbol is van auto. Meg jo, hogy a KTM es a Kawasaki csak motort gyart :) Vegul nem nezte meg a BMW-t, megcsinalta a papirokat. De a beszelgetes tovabbra is vicces volt:
- Hogy jott ez a BMW ide?
- Eljottunk vele.
- Budapestrol, egy napra??
- Igen.
- Minek?
Erre a kerdesre nem tudtunk valaszolni :)
Ezzel a biztositas mizeriaval eleg sok ido elment. Macedonia fele vettuk az iranyt. Mitrovicetol Pristinaig az ut borzalmas volt. Murvas, fel utpalya lezarva, most epitik. A maradek helyen ahol menni lehet, mindket iranyban osszefuggo kocsi sor, ami lepesben halad. Hozza meleg es por. Kb. 30 km-t mentunk igy. Aztan lekanyarodtunk Macedonia fele. A hegyen Nomadbiker Zoli elesett egy kanyarban. Nem ment gyorsan, nem volt semmi hirtelen manover sem. Viszont van egy kockara kopott hatso enduro gumi a motorjan, ez eleg volt hozza. Nem lett kulonosebb baj, Zoli nem utotte meg magat, a motor sem serult meg. Csak az egyik elso index ugrott ki a helyerol, vissza lehet tenni kis szervizelessel.
Nagyon szep helyen haladtunk, es itt mar melegem sem volt, eleg magasan voltunk. Elertuk a hatart, az atlepes gyorsan ment. Viszont utana beertunk Tetovoba, na ezen a varoson nem ment gyorsan az atkeles. Nagy varos, osszefuggo kocsi sorok kozott araszoltunk jo sokaig. Es jp meleg is volt hozza. Utana egy rovid autopalyas szakasz utan ujabb kanyargas jott. Hosszan-hosszan, allat jo volt. Raadasul miattam kihagytunk egy hagon atmaszast, elore mentem es nem fordultam el. De ez igy is nagyon jo volt, es kicsit elobb ertunk Ohridba.
Ohridba eredetileg pihenonap volt tervezve, ami sajnos kikerult a turabol. Amint megerkeztunk, ezt maris sajnaltam. Gyonyoru hely, pezsgo elet, egybol "ide vissza kell jonni" erzesem lett. A szallasunk is pazar, az ablakbol latszik a to.
Setaltunk kicsit a varosban, majd elmentunk kajalni. A to partjan ultunk be egy olyan etterembe, ahol az asztalok a to folott levo teraszon voltak. A hely specialitasat ettem, gombas sajtos sertes szelet, krumpli, es az elmaradhatatlan sopska salata. Nagyon finom volt.
Vacsora utan meg setaltunk kicsit a parton, hallgattuk a helyi zenet. Eddig nagyon bejon nekem a Balkan! Meg orakig el lettem volna, de elegge faradt voltam. Itt sajnaltam kicsit azt a kb. masfel orat, ami elment a biztositas kotessel. De ez is hozza tartozik az uthoz.
A nap 8 pontot kap.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése