2024. január 30., kedd

Szumátra - 4. nap: Toba-tó

Két éjszakát maradtunk itt a Toba-tónál, a helyre igazán megéri rászánni az időt. Reggel a teraszról ez a látvány fogadott:

Reggeli után a csapat kettévált: Vili, Gábor, Eörs és Jani hajótúrára mentek, többek között egy csak a tóról megcsodálható vízesést is megnézni. A többiek pedig elindultak körbemotorozni a szigetet. Dénes, Bandi, Jani és én indultunk előre és leadtuk Eörs motorját egy szervizben. Kicseréltettük a hátsó fékbetétet ami vasra futott és beállíttattuk az alapjáratot mert a motor folyton leállt. Mindenféle apró gondok vannak a motorokkal, de persze itt semmi nem patika állapotú. Mennek, ez a lényeg 😊

Amíg a motor elkészült, mi beültünk ebbe a kávézóba:

Bandi zöld teája, brutál a színe!

A motor nagyon gyorsan elkészült, kb. 50.000 helyi pénzbe került a javítás ami nagyjából 1.200 Ft. Itt ezek az árak vannak.

Közben megjött Bikeman és Zoli és elindultunk körbe a szigeten. Állati jó volt! A második nap ami beütött 😁 Ideális idő, nincs nagyon meleg mert viszonylag magasan vagyunk, szinte nulla forgalom, jó minőségű út (ami azért itt-ott le van szakadva és ott egy sávra szűkül) és valami hihetetlen látvány! Néha olyan volt mintha egy dzsungelben vezető aszfaltcsíkon kanyarognánk, utána pedig felmentünk a "kráter szélére" ahonnan pazar volt a kilátás. Na ezért jöttünk 😎

A motoron mondjuk elég viccesen nézek ki, "kicsit" kicsi nekem 😂

Egy helyen pedig belefutottunk egy esküvőbe. Megálltunk nézelődni és azonnal ránk szegeződött a figyelem. Elkezdtek velünk fotózkodni, Bikeman-nek a kezébe adtak egy tányér kaját. Közben meg ment a szertartás és ahogy néztem az ifjú pár nem volt épp elragadtatva attól, hogy elvittük a show-t. Nem akartuk, elnézést innen is, mi csak igazán kíváncsiak voltunk arra, hogy hogyan néz ki itt egy esküvő.

Alig tudtunk elszabadulni, készült velünk vagy száz kép...

Aztán egy másik városban sétáltunk kicsit, az alábbi életképek ott készültek:

Egy tipikus bolt

És egy tipikus jármű

Karácsonyról itt maradt fa amire maga Jason Statham vigyáz 😊

A szigetet a batak népcsoport lakja, akik a holland gyarmatosítás hatására keresztények. Mondjuk azt nem igazán értem, hogy a karácsonyfák sok helyen miért vannak még mindig meg. Láttunk Merry Christmas feliratot is étteremben.

Igazán jó ötlet volt körbemotorozni a szigetet, élveztem nagyon. A szállásunk közelében lévő étterem volt a következő megálló ahol csirke levest és sült csirkét ettünk. A csirkét itt minden bizonnyal bárddal aprítják mert tele van éles csont darabokkal. De az elkészítés az hibátlan, csípős szószba kellett mártogatni, rendben volt.

Nagy kedvenc a kókusz

Kis délutáni pihenő volt még ma és egy kis esti séta. Ma le kell feküdni időben, mert holnap közel 300 km-t kell menni. Bár állítólag van egy rövidebb út is mint ahogy a google vagy a waze tervez. Na ebből a megközelítésből szoktak lenni a bajok... 😂 Meglátjuk. Na és az sem lenne utolsó ha végre kipihenném magam, mert a túra eleje óra súlyos alváshiányban szenvedek. Ami nem a jetag következménye, hanem a 6 órás alvásoké... Estére van teljesen végem, pont amikor a blogot írom és ilyenkor érzem, hogy nem is tudom olyan jól leírni a napot. Próbálok ezen holnapra javítani.

Ezt a lenti képet az esti séta során lőttem, helyiek kártyáznak ilyen domino szerű kártyákkal. Amit nem simán letesznek, hanem odacsapják az asztalhoz.

Ez volt a negyedik nap, most elhúzok aludni, mert 7:30-kor reggeli és 8-kor indulás. Legalábbis ez a terv...