2021. augusztus 20., péntek

Grúzia 7. nap - Kutaisi

Eljött az út utolsó napja, baromi gyorsan eltelt ez az egy hét. Szerencsére az esőfelhők arrébb álltak az éjszaka, remek idő volt reggel.

Kilátás a szobából

A reggeli ezen a szálláson is zseniális. Összességében Grúziában a kaja zseniális!

Volt itt minden, tojás, zöldség, a szokásos töltött tekercs, sajtok, bundás kenyér, süti, csokis palacsinta :) és gyümölcs is.

Az első utunk a Martvili Canyon-ba vezetett, kb. egy óra Kutaisi-ből autóval.

Kíváncsi vagyok mit fognak szólni reggel az autóhoz amikor visszaadjuk, egy merő sár. Na mindegy,, majd lemossák és látni fogják, hogy nincs rajta pluszban sérülés. Azt tudták előre, hogy hova megyünk vele, elvileg nem kellene meglepődniük. Ki fog derülni.

A Martvili Canyon szép hely, a belépőn felül plusz pénzért bevisznek gumicsónakkal a kanyonba. Mindenképp megéri a csónakázás, baromi jó onnan a perspektíva. Nem kell egyedi élményre számítani, eléggé futószalagon megy a dolog, de ettől még tényleg jó. Utána lehet sétálni a fenti részen, nem olyan nagy az egész, a csónakázással együtt max egy órás program. Engem a Plitvicei tavak hangulatára emlékeztet, bár annál ez jóval kisebb.

Innen elindultunk Tskaltubo felé.

Didi Kuki jobbra, legközelebb megnézzük mi van ott :)

Oké, hogy az úton jön, de azért na... :)

Tskaltubo ez egy híres wellness hely, ezt sajnos most nem próbáltuk ki, de jó tudni ha legközelebb esetleg erre járok. Szép a parkja is, óriási fákkal van tele, de igazából itt a fürdőzés a program.

Sok helyen látni ebben az országban azt ahogy a régi, szovjet időkből származó dolgok (stílus, épületek), keverednek a modern dolgokkal. Itt pl. egymás mellett áll ez a két épület:

Innen visszamentünk Kutaisi-be és sétáltunk még kicsit a városban.

Felmentünk a Bagrati's templomhoz:

Ott fényképeztem ezt a motort, egy srác jött vele Gori-ból. Előtte járt Ushguli-ban, és ő megcsinálta a négy napos túrát Ushguli-ból Mestia-ba. Hú, az még baromi ütős lehet. Listára került!

Ez valójában egy robogó, nem tudom elképzelni azt, hogy kényelmes hosszú távon, azt viszont annál inkább el tudom, hogy mekkora élményt nyújt! Mostanában én is a Babettámmal szeretek "csapatni" :)

Volt itt rendes kávé is, igen rendes desszerttel:

Lesétáltunk (a templom egy dombbon van, mellette van a hely ahol a kávét ittuk), és bóklásztunk még kicsit a belvárosban. Gyorsan bejárható. Itt láttam egy végtelenül kedves dolgot, egy idős nénike ült egy bolt kijáratával szemben, előtte egy doboz, benne aprópénzek. Sok ilyet látni sajnos. Mellette pár méterrel egy másik idős nénike, papírdobozról árult gyümölcsöt, virágot, gondolom, hogy a saját kertjéből. És ez a néni vitt egy zacskó gyümölcsöt a másik néninek. Megható volt. Olyan ember adott a másiknak, akinek szintén nincsen sok. Elgondolkodtató.

Meglett a vacsi hely is, ide ültünk be:

Egy hagymás krumplis birkahúsos ételt ettem, méltó befejezése volt ez a gasztro vonalnak:

Ezt az autót pedig már a szálláshoz visszavezető úton fotóztam, nagy kedvenc a Jeep Wrangler. Emelni kell a tétet, legközelebb egy ilyennel kellene csapatni. Egy ilyen autóval olyan helyekre is el lehet jutni, ahova más autóval nem:

Itt a vége a Grúzia túrának, hajnalban repülünk haza. Baromira élveztem, sokkal többet láttam belőle mint a motoros túrák során. Nem lebecsülve ezzel a motoros túrákat (könnyen lehet, hogy újra motorra ülök...). Ami igazán megfogott az a vidék, a hegyek, Ushguli! Azt hiszem elmozdulok kicsit ebbe az irányba. Az ételek fenomenálisak, az emberek kedvesek, Grúzia jó hely! A forgalom kissé kaotikus, de Indiához képest tökéletesen rendezett :)

Most elhúzok aludni, itt már este 10 óra van, hajnal 2-kor pedig kelni kell. Nem lesz sok a 4 óra alvás, de az első napinál mindenképpen több :)

Sziasztok.

1. Tibi, köszi a szokásosan magas színvonalú beszámolókat!

2. Zsir Kiraly, feels like I was there with you in Georgia.. who knows :)

3. Zsir Kiraly, feels like I was there with you seeing and experiencing Georgia.. 👍😊