2021. augusztus 17., kedd

Grúzia 4. nap - Tbilisi

A mai program Tbilisi városnézés volt. Harmadszor vagyok itt, de most néztem meg igazán ezt a várost.

Van reggeli a szállásunkhoz, ami ismét kiadós volt. Itt Grúziában nem viccelnek a kajával, akkora mennyiségeket szolgálnak fel, hogy alig lehet megenni. Vagy nem is lehet. Nincs meg egy képen az összes étel, mert darabokban hozták ki, és mi folyamatosan ettük. De holnap lehet lefényképezem mindet, csak hogy tényleg lássátok, hogy mit szolgálnak fel. Két kép azért most is van, ezek ilyen túróval, sajttal (vagy a kettő közötti valamivel) megtöltött, kisütött tésztás cuccok. Remélem sikerült jól körbeírni :)


Az nem tiszta, hogy a szállás tulajdonosainak milyen orosz kötődései vannak, vannak-e egyáltalán, mindenesetre tisztán beszélnek oroszul. Ahogy itt sokan. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy...

Igen, ez az aminek látszik :) Reggelinél megkérdezte a tulaj néni, hogy kérünk-e vodkát. Én csak furcsán néztem, de már töltötte is. Ahogy a másik asztalnál ülőknek is - velük beszélt oroszul -, és valami olyat kaptam el, hogy ez jó a vírus ellen. Mindenesetre nagy röhögés és vidámság volt, meg bólogatás, meg hogy covid, meg hogy ezt meg kell inni. Ha meg kell, hát meg kell :) (A teljesség kedvéért senki ne vegye komolyan, hogy az alkohol jó a covid ellen, és mindenki oltassa be magát aki még nem tette, én ezen a véleményen vagyok.) Egy szó mint száz, egy rendes felessel indult a nap, tisztára India jutott az eszembe, ott ittam minden reggel egy korty pálinkát. Belefért, ma nem kell vezetni, mi baj lehet :) Mielőtt kiléptünk volna a szállásról, megkérdezte, hogy kérek-e még egyet. Ezt azért inkább kihagytam, jóból is megárt a sok.

Itt a fővárosban már komolyabban veszik a covid helyzetet, beltéren tényleg hordják az emberek a maszkot, sokszor utcán sétálókon is van. A szabály jelenleg az, hogy beltéren kötelező, utcán ha 5 ember (vagy több) van egy csoportban, akkor kötelező, 5 alatt nem.

Jöjjenek akkor a mai képek. Először a várat vettük célba, de út közben is volt pár érdekesség.



Háttérben a vár, pontosabban ami a várból megmaradt


Kilátás a várból

Ez a kép azért kellett, hogy Zsombor napszemüvege is felkerüljön a blogra, innen is köszönöm neki, hogy kölcsönadta az indulás előtt :)

A várból a Trinity katedrálishoz mentünk el. Ideálisak voltak a fényviszonyok, de elég sokat kellett arra várni, hogy kimenjenek az emberek a képből. Gyönyörű, monumentális épület, belül egyszerű, nincs túldíszítve.

Majd sétáltunk kicsit még a folyó egyik és másik partján is.

Elkészültek ezek a "csövek" is, legutóbb amikor itt voltam akkor még építették. Arra mondjuk nem sikerült rájönnünk, hogy mi ez


Vacsorázni ültünk még be, de arra most kivételesen figyeltünk, hogy ne együk túl magunkat. Csirkés leves, és ilyen töltött mini gőzgombóc szerű valamik. Megy ma ez a kaja körbeírás remekül :) Volt sajtos, gombás, krumplis, marhahúsos és disznóhúsos. Plusz egy birsalmasajtszerű süti.



Finom volt, és épp elég még így is, hogy az ebéd kimaradt. A reggelivel délután fél 6-ig elég energiát vittünk be...

Amit még érdekesnek találtam, sok helyen van a városban street art, volt egy olyan aluljáró, ami teljesen ki volt festve.


De ez a folyamatábra is tetszett:

Igazán nem volt megterhelő nap, de ennek ellenére jól elfáradtam. Az időnk tök jó volt, reggel még nem volt egyértelmű, csepergő esőben indultunk el, de végül teljesen jó lett, harmincegynéhány fok, napsütés.

Erősen visszaesett a turizmus, nem zsúfoltak a helyek, ez mondjuk jó. De azokon nagyon érződik az eladni akarás akik a turistákból élnek. Úton útfélen valami programot akarnak az emberre rásózni, és érezhetően küzdenek ezzel.

Holnap Tbilisi környékét nézzük meg, oda majd autózni kell. Az egyikünk nem ihat vodkát... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése