2014. május 14., szerda

Irany Baku, 1. nap (maj. 14, szerda), 966 km, Haskovo

Egy szoval a nap: kuzdelmes. Ket szoval: kegyetlen kuzdelmes...

Reggel fel 7-kor sikerult elindulnom Bekescsabarol. Nem volt tul jo ido, kicsit hideg, borult, de legalabb nem esett. A gps bo 900 km-t ir a celig, huzos lesz. De mivel sok benne az autopalya, meg lehet csinalni.

Roszkenel leptem be Szerbiaba, egy darabig meg hasonlo volt az ido. Az esoruhat mar Szeged elott felvettem, mert faztam. Legalabb nem kellett emiatt megallni Szerbiaban, mert persze leszakadt az eg. Nem ilyen kis esore kell gondolni ami szemerkel de tulajdonkeppen kicsit tavolabb mar derul, hanem vege lathatatlan beallt szurkeseg amibol ugy rendesen esik. Vagtam egy pofat a sisak alatt, a gps ekkor irt 770 km-t a celig. Biztos nem esik vegig, gondoltam. Hat, vegulis nem, mert valoban volt ebben a 770 km-ben egy olyan 100 amikor nem esett. A tobbi olyan volt, hogy a sotet szurke es majdnem fekete felhok valtakoztak, es ennek megfeleloen "csak" nagyon esett vagy rohadtul szakadt az eso.

Persze nem ert ez varatlanul, rakeszultem. Esoallo beles a dzsekiben es a nadragban is, plusz esoruha amit elotte befujtam impregnalo spray-vel. Csizma is elvileg vizallo plusz esocsizma. Igy aztan tuti nem azok be. Helyi ido szerint 8-kor erkeztem meg (+1 ora van Mo-hoz kepest), mindenem atazott. Itt a mindent szo szerint kell erteni :) Mint ha beontottek volna egy vodor vizet az esoruha ala, na meg a csizmakba...  Amint leszalltam a motorrol, a kezembe nyomtak egy vedoitalt. Jol esett. De nem emlekszem arra sem, mikor esett ennyire jol egy forro furdo. Az ut vege fele egyebkent egyre surubben alltam meg benzinkutakon, es ontottem magamba a forro teakat. Nagyjabol egy pohar forro tea = 100 km esoben motorozas.

Ut kozben volt egy szakasz ahol bovitettek az utat. Allt a kocsi sor, elore gurultam. Kordon kereszben plusz rendorauto, tajekoztattak, hogy itt most 2 orat kell varni, 14-tol 16-ig az ut le van zarva. 14:10-kor ertem oda. Es epp esett :) Neztem a gps-t, hogy merre lehetne kerulni. Erre a rendorautonak kinyitottak a kordont, hogy atvezethessen egy autot. Par elelmes autos szinten elindult. Persze integettek kezzel labbal, hogy nem lehet, meg mar huztak vissza a kordont. Alig birtam kikerulni :) Igy vegul ezzel nem buktam idot.

Egy szo mint szaz, ez baromi huzos nap volt. A bo 900 km szep idoben kipihenten motorozva is faraszto. Esoben es 5 ora alvassal meg farasztobb. De megerkeztem gond nelkul es ez a lenyeg. Azt nem rudom, hogy reggelre hogy fognak megszaradni a cuccok, csavarni lehet mindenbol a vizet.

Idojarasilag ez emlekeztet a tavalyi ut elso napjara. Remelem ugy is folytatodik. Egy ilyen hosszu turan az nem kerdes, hogy megazunk-e, mert megazunk. A kerdes az, hogy mennyire. Tavaly olcson megusztuk, az elso nap volt huzos. De az sem ennyire. Mert egy kis eso az meg oke. Egy nagyobb, hat benne van. Na de ekkora atomcsapast amit ma kaptam, ezt ha valaszthatok tuti kihagyom. Sokat motoroztam mar esoben, ez a mai nap benne van a top 3-ban. Iszonyat faraszto nap volt, hulla faradt vagyok.

A szallas amugy egyszeru, baratsagos. A szemelyzet kedves, ismet egy pozitiv bolgar elmeny. Ja, es finom vacsoraval vartak :)

A pontozasos rendszert meghagyom, a mai nap kap is rogton 3 pontot. A bolgarok huztak fel, amugy csak 2 lenne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése