2014. május 17., szombat

Irany Baku, 4. nap (maj. 17, szombat), 2811 km, Erzurum

Rendben.

Reggel 7-kor reggeli a teraszon. Kilatas Kappakodiara, folotte rengeteg holegballon, igy sem reggeliztem meg. Komolyan mint egy meseben.

A mai tav bo 700 km volt, szinte vegig gyorsforgalmi uton mentunk. Az ut tobbsegeben nagyon jo minosegu, forgalom alig, lehetett haladni. A taj gyonyoru, dombok majd hegyek-volgyek. 1000-2000 m kozott haladt az ut, ezert a szikrazo napsutes ellenere fel kellett oltozni. De ez igy nagyon rendben volt. Andrassal ketten mentunk, most o jott Zoli motorjaval. Volt egy-ket igazan utos szakasz jo kis bedontos kanyarokkal, nagyon elveztuk. De igazabol vegig nagyon jo volt. A viszonylag nagy tav ellenere sem volt faraszto.

Tobb hagon is atmentunk, az elso utan kicsit rosszabb lett az ut minosege. 2x2 savos ut, eleg razos, es hol megy a kamion? Ahol a legkevesbe raz, a szembe oldal belso savjaban. Velem egy iranyban persze. Egy ilyet hogy kell megelozni? :) Jobbrol ugye nem elozunk, akkor a szembe oldal kulsojeben? Eszrevett, valtott ket savot jobbra, igy a belsoben el tudtunk menni. Erdekes... Persze olyan is volt, hogy velem jott szembe egy kanyarbol egy hasonlo jo kepsessegu. De lattunk olyat is, hogy pirosra valtott a lampa az elottunk halado kamionos elott, kicsit lassitott, oldalrol nem jott senki, siman atment a piroson. Oke, hogy nincs forgalom, de a piros lampa az csak piros lampa. Es nem az volt, hogy "halvany zold", joval elotte piros volt mar.

Tobb helyen is mertek, de termeszetesen sehol sem leptuk at a maximalis megengedett sebesseget, igy nem volt gond. Na jo, volt hogy villogtak, volt hogy eszrevettuk, es volt, hogy tenyleg nem mentunk gyorsan. De nehez egy negy savos gyer forgalmu uton 90-el menni motorral. 90-nel a kamionos is letol, nem hogy a szemelyautok. Igy aztan megyunk, mint a helyiek. Egyszer csak kiall elenk egy rendor es megallit. Kerdezem Andrastol, hogy latott-e traffipax-ot, mert en nem. O sem. Kerdezem a rendort, hogy "problem?". Elotte megkerdeztem persze azt is, hogy beszel-e angolul, de nem. Begyujtotte az utlevelet, forgalmit, jogsit, es hatra ment az autojahoz. Neztunk, hogy akkor ez most itt mi. Visszajott, visszaadta a papirokat es intett, hogy menjunk. Persze most is honnan jottunk, Magyarisztan, es pacsi. Eddig csak pozitiv elmenyeim vannak a torok rendorokkel. De nem volt mindemki ilyen szerencses, a vacsoranal megtudtuk, hogy voltak akiket megbuntettek.

Ahogy megerkeztunk a hotelbe, elkezdett esni az eso. 5 perccel erkeztunk elobb, pont eleg :)
A hotel eleg puccos, 4 csillagos, wellness resszel. Erkezes utan volt egy kis karbantartas, lancfeszesseg allitas, lancspray-zes, majd irany a szauna. Nagyon kellett ez, mert az elozo ejszaka csak sikerult megfaznom. Stilusos a kobe vajt hotel, de baromi hideg is. Igy reggel enyhe torokfajassal keltem. De a szauna rendbe tett. Utana meg elaludtam a hamam-ban egy forro kovon. Arra ebredtem, hogy egy 7-8 ev koruli kislany leontott vizzel :) Az apjatol megtudtam, hogy a centrumban van az igazan jo torok furdo, ott masszazs is van. Tok jol elbeszelgettunk, pedig nem beszeltunk semmilyen kozos nyelvet.

A tarsasag kezd osszerazodni, bar meg a negyedik nap utan is vannak problemaim a nevekkel :) Tobb kis csapat van, vannak a bamakosok, az erdelyiek, a nemetek, na meg a tobbiek :) Motorokbol a BMW GS es a KTM a legnepszerubb, de dobogos a Suzuki DL is.

Ez a nap teljesen rendben volt. Napsutes, jo ut, szep taj, haladtunk, nem volt faraszto, nem buntettek meg :) 6 pontot kap.

Holnap irany Gruzia.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése