Azos napos.
A motor lopos sztori folytatasa: ejszaka meglett az elkoveto is, allitolag beigertek neki a rendorok latatlanban 5 evet. A tulajnak 11-re kellett meg visszamenni, hogy az ugyet lezarjak. A felderites sebesseget ajanlom a magyar rendorseg figyelmebe.
Reggel nehezen tertem magamhoz. Valahogy nem sikerul behozni a tura elejetol a minuszt, minden nap tudnek aludni meg vagy 2 orat. De osszeszedtem magam es lementem reggelizni, ami az elozo napihoz kepest fejedelmi volt.
Ma a bamakosokkal indultam el, szitalo esoben. Ez a tarsasag nem veti meg az off-road-ot, ebben volt is ma reszunk. De nem volt szandekos, a gps-uk vitt arra. Levagtunk egy szakaszt egy olyan uton, ami csak valaha volt ut. Aszfalt darabokon bukdacsoltunk, sarban es koveken mentunk. Nem volt hosszu, par km, es nagyon szep volt a taj. De egyszer akkora godorbe mentem, hogy nem is ertettem miert nem koppant a motor alja.
Aztan egy daradig jo ut volt, majd katyus, letaposott fold, murva, kovek, aszfalt darabok, sar. Viszont gyonyoru taj itt is, hegyek-volgyek, sziklak, folyo, ami kell :) De csak 1-es 2-esben lehett menni, kerulgetni, fekezni, nagyon lassan haladtunk. Es ez nem csak par km volt, hanem vagy 30. A gps szerint jott a hatar. Elkepzelhetetlen volt szamomra, hogy ezen az uton egy kiepitett hatar legyen. Gondoltam itt ennek majd vege lesz, es bele csatlakozik az ut egy nagy utba, es azon lesz a hatar. Rosszabb esetben nem lesz hatar, es visszaforditanak majd fegyveres katonak. Forgalom sem volt, nem is ertettem, minek kellene ide hatar. Es megis ott volt. A gruz oldalon nem volt aram, egy hatalmas aggregator zugott. Viszont volt epulet. Itt gyorsan vegeztunk. Jott az ormeny oldal. Sorompo. Itt volt aram, viszont csak kontenerek voltak, epulet nem. Egyesevel lehetett odamenni az ablakhoz. Az elso embernel ment az ertetlenkedes, hogy ez meg milyen utlevel, EU-s? Nem kell vizum? Telefonalgatas kezdodott. Utana eszrevettek az azeri pecsetet. Rohangalas kezdodott, elkertek mindenki utlevelet, mindegyikben benne van. De vegul gond nelkul beengedtek. Az elso soromponal. Mert jott a masodik. Ott be kellett menni egy kb. 4x4m-es helysegbe. Mit nem adtam volna erte, ha lefenykepezhetem. Vagni lehetett a fustot, kopott fotelben ult egy sotet egyenruhas, tanyersapkas hataror, aki cigizett. Latszott, hogy o a fonok. Minden utott-kopott, a padlotol a szekeken at az asztalig. Filmbe illo jelenet volt, nagyon tetszett, igazi idoutazas. Es itt semmi mas nem tortent, mint vegigneztek a pecseteket es a vizumokat az utlevelben. A fonokkel szemben levo hatarornek nagyon tetszett, hogy ilyen magas vagyok. Odaallt mellem, nezte mennyivel vagyok magasabb nala, meg mennyi van a fejem folott a plafonig. Aztan mehettem.
A hatar utan volt meg rossz ut, de nem sokaig, atment sima aszfaltba. Viszont elkezdett esni ugy rendesen. Pedig addig tok jol megusztuk. Megint olyan volt, mint amikor az autok ablaktorloje nem birja. Amikor azt mondjak a motorosra egy autobol, hogy "szegeny". Vagy inkabb azt, hogy "ez sem normalis". Mondjunk nem is :)
Egy darabig esett, hol jobban hol kevesbe, de az esos resz nem volt tobb 100 km-nel. Ez tipikusan a belefer kategoria. Majd kisutott a nap, es megerkeztunk Yerevan-ba. Tavaly azt irtam, hogy milyen jo volt olyan tablat latni Tbilisi-ben, hogy Yerevan jobbra. Most meg itt vagyok :) Mondjuk most meg olyan tablat lattam, hogy Teheran meg mennyi km, talan ez is jelent valamit :)
Szepen lassan erkeztek az emberek, de egy BMW-nek meghajlott a felnije egy jo nagy katyutol. A kisero auto ment erte, es vissza vitte Tbilisibe. Megjavitottak, de ok csak holnap jonnek.
Meseltek a tobbiek, hogy a hataron biztositast kellett venniuk, mert Ormenyorszagra nem ervemyes a nemzetkozi zoldkartya. Megneztem, tenyleg nincs felsorolva az orszagok kozott. Viszont velunk ezen a kis hataron nem vetettek ilyet. Itt a belyegzon is moattunk kellett beallitani az aznapi datumot.
Viszonylag koran megerkeztunk, volt ido kicsit setalni. Meg meglatogatni egy motoros kocsmat. Van egy yerevani motoros klub, aki valahogy megtudta, hogy jonnek ide motorosok. Eljott, es invitalt minket a pub-jaba, es mondta, hogy ha barmi kell, olaj, fekbetet, barmi, csak szoljunk.
Szimpatikus ez az orszag, holnap kicsit jobban is megismerem.
A nap 6 pontos, a szep helyek miatt.
Holnap pihenonap, megnezzuk a varost.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése