Nagggyon jo!
Elhagytuk Yerevan-t. Szombat van, a varosban az utak szinte uresek voltak. Erdekes volt hasitani ott, ahol elotte araszoltunk. A varosbol kierve lattuk az Ararat hegy havas csucsait is.
Nagyon allat kanyargos ut vezetett a hegyek kozott a hatarig. De annyira hideg volt, hogy majdnem megfagytam. Reszketo kezzel adtam be az utlevelet. Persze kertek azt a papirt is, amilyen nekunk nem volt. Biztositas es jarmu belepteto papir, amit a Guguti-nal levo kis hataron nem kaptunk. Ezt elmagyaraztuk, megertettek, de telefonalas es tanakodas kezdodott, hogy most akkor mit kezdjenek velunk. 10 perc utan intettek, hogy menjunk, kileptunk Ormenyorszagbol. A gruz oldalon az ut nagyon rossz volt. Egy paran a hatarrol kifele vezeto oldalon mentek be. Logikusnak tunt, mert ott jobb volt az ut es ugyan oda vezetett. Megis hiba volt. Kikuldtek oket, hogy jojjenek be jol, majd rogton be is fizethettek 25 euro buntetest.
Egy kis kiterovel elmentunk Vardzia-ba, megneztuk a barlang varost. Nagyon jo ut vezetett odaig, hegyek-volgyek, kanyarok, napsutes, idealis volt, nagyon elveztem. A barlang varos hasonlit arra amit Gori mellett lattunk, de ez a hegyoldalban van. Gyonyoru es nagyon jo hangulatu hely, a vilagorokseg resze.
Az idojaras kegyes volt hozzank, a barlang varost napsutesben neztuk meg. De amint elindultunk, elkezdett esni. Hol esett, hol elallt, nem volt veszes, nem az az aztato eso volt. Egy ideje mar nem esett az eso, a nap is kisutott, viszont elfogyott az ut. Szo szerint. Egy hagot kellett atmaszni, de mar az elejen sem volt ut. Ez ugy szokott lenni, hogy csak a tetejen nincs egy par km-en keresztul. Itt pontosan 50 km-en at nem volt. Szinte vegig egyesben mentunk, nagyon ritkan lehetett kettesbe tenni a motort. Murva, kovek, por, katyuk, aszfalt darabok, vizatfolyasok. Folfele mentunk, ugy kellett buveszkedni, hogy ne essek el. Csuszkaltam jobbra-balra, bukdacsoltam a koveken, kuzdottem. De legalabb nem esett az eso. Sotet felhok azert voltak az egen, arra gondoltam, csak nehogy leszakadjon az eg, mert akkor vegem. Igy is mindjart, hatha meg sar is lesz. Az egyik kanyarban allt egy auto, jobb elso kerekkel lement az utrol es felfekudt az alja. Harman voltak, epp orditoztak egymassal, nem tudtak kitolni. Megalltunk, plusz 5 ember, pikk-pakk visszatettuk az "utra". Az utnak nem annyira nevezheto valamire. Nagyon halasak voltak. Kezfogas, szivesen, ha mi lettunk volna bajban, ok segiettek volna. Mentunk tovabb, vizmosas. Hompolygott at az uton a hegyoldalrol lezudulo viz. A bamakosok siman atmentek. Figyeltem a technikat. Nagy gazzal, nem megallni. Atjutottam. Egy meterre csaptam fel a vizet, gozolt az egesz motor. Utana jott a kovetkezo, ez mar nagyobb volt. Ezen is atjutottam, de ez csucskos volt, nem sok kellett, hogy beboruljak. Koveken kell ilyenkor atmenni, ezek rangatjak a kormanyt jobbra-balra. Ha megallsz, veged. Nem sok hianyzott. Van ugy, hogy az ember erzi, hogy baj van, ebbol takaras lesz. De meg kuzd. Aztan amikor a 10-es skalan 10-re ugrik a mutato, inkabb eldobja a motort. Na nekem itt felurott olyan 6-7-re. Annyira el voltam foglalva azzal, hogy atjussak, hogy nem kapcsoltam be a kamerat. Igy ez sajnos nincs meg. Es mit kaptam a tobbiektol, hogy oket sem vettem fel, sok sorbe fog ez nekem kerulni.
Tobbszor mentunk a napokban havas tajak fele. Most pedig felertunk a csucsra, es jo nagy foltokban ott volt a ho. Ketezer meter korul voltunk. Ahogy elindultunk lefele, elkezdett esni. Esoruha fel. Es akkor innentol a kuzdelem duplajara nott. Csuszkatunk a sarban lefele, hatalmas pocsolyakon gazoltunk at. Volt amit nem lehetett kikerulni, mert az ut teljes szelessegeben terult el, es jo mely is volt. A sisak plexirol is folyt le a saros viz, meg az arcom is kapott, mert az eso miatt a plexi resnyire nyitva van, hogy ne parasodjon. Ez ment hosszu-hosszu km-eken keresztul. Kb. 2-2,5 ora alatt tettuk meg ezt az 50 km-t. Mit kapott ezen a motor, te jo elet. Annyit hasznalodott mint normalis esetben 5000 km-en. Hajtaslanc, futomu, vezermulanc, kerekcsapagyak, minden kapott. Es hogy nezett ki, nem koszos, hanem egy mero mocsok. Akarcsak en :)
Nekem nagyon kemeny volt ez a 2-2,5 ora. Aki rutinos, annak persze konnyebb. De nalam benne van az elso 3 legkuzdelmesebb szakaszban. Es baromira elveztem. Amikor kisimult az ut, megalltunk. En ilyen mosollyal meg nem szalltam le a motorrol szakado esoben. Allat jo volt! Lehet KTM lesz a kovetkezo motorom :)
Feltoltok par kepet, de nem igazan adjak vissza. Amikor durva resz volt, nem tudtam nyomkodni a gombot, ket kezzel kapaszkodtam a kormanyba. Be kell szorozni tizzel :)
Az van, hogy mar nagyon vartam ezt a szabadsagot. Egyfolytaban excel tablak porogtek elottem, feladatokkal, problemakkal es megoldasokkal almodtam. Kicsit ki akartam szakadni a mindennapokbol, tulelo turat akartam. Na ezt megkaptam :)
Utana jott meg egy kis kanyargos szakasz, egy volgyben vezetett, jobbrol sziklak, balrol folyo, pazar. Rank is sotetedett, de megerkeztunk a szallasra.
Nagyon sokat kivett belolem ez a mai nap, de valami eszmeletlen jo volt. A legjobb nap eddig, kap 8 pontot. Es holnap megint pihenonap, talan valamit behozok a lemaradasbol :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése