Ez jo :)
A kisero auto ejszaka erkezett meg az utanfuton a Suzuki SV-vel. Mint kideult, a Peter nem is esett el, csupan annyi tortent, hogy a kihivasokat kereso tarsasaghoz csatlakozott, es egy murvas reszen az elso kerektol felpattant egy nagyobb ko ami eltalalta a valto tengelyet. Ez pont eleg volt ahhoz, hogy a csatlakozasnal megrepedjen a blokk. Az olaj meg elfolyt.
Muszaj megemlitenem a reggeli teat. Nem volt finom, ugy nezett ki mint egy hig kave, viszont olyan eros volt, hogy egy nagyobb cseszetol delig ugy porogtem mint egy duracell nyul. Igazan idealis motorturan.
Tbilisibol konnyen kijutortunk, a hatarhoz gyorsan odaertunk. Viszont kevesbe gyorsan keltunk at. A gruz kilepes meg egyszeruen ment, az azeri belepes a bonyolultabb. Hatalmas vas kapun engednek be az azeri hatar teruletere. Egyik ablak, masik ablak, harmadik, vissza egyik, utlevel, forgalmi, elektronikus vizum, kis papir, 10 euro, nagy papir..... Tanultam egy azeri szot is. Az egyik srac vezetekneve Papik. Egyutt alltunk egy ablaknak. A hataror nevet, mondja nekem, hogy Papik. Mondom az nem en vagyok. De-de, o is Papik meg en is, ket Papik. Nem ertettem. Mire mutat a sajat kopasz fejere, hogy meg o is papik :)
Valtottunk meg manatot, majd en mentem ki eloszor a hatar teruleterol. A nagy vas kapu becsukodott. A tobbiek meg bent voltak meg egy ideig. Hat nem volt jo erzes, csomo ember, erdeklodo tekintetek, valtsak penzt, mennyit megy a motor, honnan jottem, hova megyek, felfordulas volt ott. Mogottem meg a nagy kapu becsukva, a tobbiek meg nem jonnek. Nem mondom, hogy paraztam, de ugy kivul esett a komfort zonamon a helyzet. Olyan filmbe illo helyzet volt, amibol valami balhe szokott kikeveredni. De ez nem az volt, jottek a tobbiek is.
Tankolni kellett, az elso kuton ahol megalltunk a legmagasabb oktanszamu benzin a 92-es volt. Kb. az otodik kutnal volt kiirva a 95 is, megalltunk. Kartyaval persze nem lehet fizetni, meg jo, hogy a hataron valtottunk penzt. A szemelyzet, meg ugy altalaban az emberek Azerbajdzsanban erdeklodok. Ha valahol megallunk, odajonnek, kerdezoskodnek, a "mennyit megy a motor" az slager tema, mindig meg kell mutatni a km oran, meg fenykepezkednek. Az autosok is villognak meg integetnek. Na, szoval ezen a benzinkuton az egyik ficko eloszedte a magyar tudasat: "Debrecen, Ujpest, Paks". Nem derult ki, hogy honnan tudja, valami focis emlekek voltak. Jo ilyeneket hallani.
A kozlekedes itt is kaotikus, nagyon hasonlo a torokhoz. Mennek mindenhol, megeloznek, koze mennek a motorosoknak, eloznek akkor is, ha jonnek szembe. Motoron egyebkent is jobban kell figyelni, itt meg jobban-jobban. Lattam olyat, hogy egy szalagkorlattal elvalasztott 2x2 savos uton, a korlaton tul ment egy auto a belso savban szembe. Velem egy iranyba. Magyarorszagon egy ilyen benne van a hirekben, itt mindennapos. Sajnalom, hogy nem sikerult lefenykepeznem. Masik tarsasag meselte, hogy ok nem csak lattak, veluk szembe jott egy ilyen... Az utakon amugy nagyon eros a rendori jelenlet. Mernek, ellenorzo pontok vannak. A rendorautok uj 3-as BMW-k, de Bakuban 5-osoket is lattunk boven. Automata traffipax-okkal is tele van az ut, volt olyan amit lattunk villanni is.... Lehet majd meg a hataron meglepetes. Sok volt a sebessegkorlatozas, mert az utakat nagyon sok helyen epitik.
Bakuhoz kozeledve egyre melegebb lett, 35-36 fokban haladunk. 6 nap utan eloszor volt igazan jo erzes, hogy a nyari motoros ruhat hoztam el. Na jo, Kappadokiaban is volt egy fel nap. Baku elott van egy joval durvabb ellenorzo pont, aszfaltbol feljovo akadalyokkal, katonakkal. De csak atgurultunk rajta, nem alitottak meg. Egyszer csak meglattunk a tengerparton levo hatalmas azeri zaszlot. Jo nagy varos ez is, Isztambulhoz hasonlo forgalommal. Mindenhol auto, es szinte all az egesz, nem engednek el, ugy kell keresni a motornyi szelessegu helyeket. A szallasunk az ovarosban van, ide ugy kellett kerni, hogy engedjenek mar be, sorompoval le van zarva. Kis kavaras utan meg lett a szallas, mar nagyon melegunk volt. Helyi ido szerint fel 8-kor erkeztunk meg, ismet +1 ora, mar +3 -ban vagyunk.
Elmentunk vacsorazni, majd setaltunk meg egy kicsit az ovarosban es a Kaszpi tenger partjan, ami kb. -30 meteren van. Hatalmas elet van, nyuzsognek az emberek hetkoznap este 11 utan. Ahhoz, hogy a parthoz eljussunk, at kellett menni egy 4 vagy 6 savos uton. Aluljaro vezet at, ami marvanybol van. Mint egy puccosabb furdoszoba, oriasi meretekben. Hihetetlen. A setanyon a szemetes kukak tartoja is marvanybol van. Itt a fovarosban nagyon latszik a gazdagsag, nem igaz ez ennyire a videkre. A hatartol idaig nem sok minden volt, ott az auto park sem nagy es draga autokbol allt mint itt.
A Suzuki SV-t megcsinaltak meg Tbilisiben, meghegesztettek a blokkot, de ok meg nem ertek ide. Pedig mar jo keso van.
A gps-em, pontosabban a fo gps-em meg elromlott. Allandoan kikapcsol mert megszakad a toltes. A dokkoloja adta meg magat. Azert fo gps, mert a digitalis turistanal van tartalek gps :) Aztan ha az is tonkremegy, akkor vannak nalam papir terkepek. Akkor analog turista leszek. Onnantol a blogot is papiron irom majd tovabb :)
Holnap vegre piheno nap, rafer a csapatra. Megnezzuk a varost es talan a kornyekre is lesz ido. A kezemre is rafer a pihenes. Kicsit tartottam tole, hogy mennyire fogom tudni huzni a gazt ezen a hosszu turan. Volt ugyanis egy kisebb si balesetem meg februar vegen, sikerult lezuznom a jobb huvelykujjamat. A nyomai a mai napig erezhetok. De egyelore minden rendben. Koszonheto ez nagy reszben Zitanak a gyogytornasznak! Innen is udvozlom a keztornas csapatot, remelem jo a hangulat ;) Es ezt most csak ok ertik.
Faraszto nap volt ez is, foleg az orult meleg miatt. De sokkal inkabb ez, mint az eso :) 5 pont.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése