2021. december 28., kedd

Lakóautózás - 2. nap: Velence

Ma megnéztük Velencét. És mára ennyit :) Legszívesebben ennyivel intézném el, ugyanis hulla fáradt vagyok. Elmúlt éjfél, és még csak most kezdek írni, lehet nem ez lesz a húzó post a túra során. Csak hogy a helyes várakozásokat kialakítsam már így az elején.

A nap reggelivel indult olyan 8 körül, a séf zabkását szolgált fel, aszalt gyümölcsökkel, magvakkal, mézzel és mogyoróvajjal. Ronda de finom :) Természetesen kávé is volt hozzá.

A hülyeség persze már reggel kezdődött, idézem Bandit: "Léptetek már ki reggel pizsamában egy lakóautóból Velencében?". Nem. Köszönjük Bandi :)

Itt áll a gépjármű, patent a hely:

Egy busz vitt be Velencébe, gyorsan bent voltunk, csak 3 megálló. Azt gondoltam szezonon kívül nem lesznek sokan, persze lehet, hogy itt ez a nem sok. A fő csapáson gyakorlatilag tömeg volt. A maszk kötelező az utcán is, ettől a nap végére megfájdult mindkét fülem. Elegem van már ebből a covidból, igazán eltűnhetne a francba...

A Szent Márk térig sétáltunk a tömeggel, ezek a képek ott készültek:

Hihetetlen, hogy itt mindent a vízen oldanak meg. Én teljesen kész vagyok ettől a várostól. Van mentő hajó, rendőr hajó, tűzoltó hajó, csomag szállító hajó, taxi, gondolák, és természetesen tömegközlekedés is. De elég csak abba belegondolni, hogy milyen építészeti remekmű itt minden egyes ház. Egyeseknek az sem sikerül, hogy egy normál ház ne süllyedjen meg, ezek az épületek pedig a tengerben állnak több száz éve. Zseniális a hely, én csak ámultam. Mint egy mesében.

Séta közben persze könnyen megszomjazik az ember, na meg hideg is volt, kezdeni kellett ezzel valamit... (Aperol jéggel, hideg ellen, persze... :D )

Lehet persze venni maszkokat, meg mindet is próbálnak eladni a turistáknak:

Aztán megérkeztünk a Szent Márk térre:

Majd jött a Sóhajok hídja:

Délután aztán végre kisütött a nap is, teljesen jó időnk volt.

Egy jó kávé és panino után vettünk bérletet a tömegközlekedéshez és szét hajóztuk magunkat.

Átmentünk a temető szigetre, és Muranora is. A temető szigeten nem lehetett fényképezni, itt rengeteg urna van elhelyezve, nem láttam korábban még ilyet. Így csak a kápolnáról van kép, ami a hajóról készült.

Itt már ránk sötétedett, ezt egy pizza követte, majd volt még éjszakai hajókázás.

Szent Márk tér este

Ezek pedig itt a megkülönböztető jelzéssel rendelkező hajók:

Tűzoltók

Mentők

Carabinieri (csendőrség)

Végül este 10 körül hazabuszoztunk. Atom jó volt, lesétáltuk a lábunkat. Persze egy nap Velencére nem elég, csak a főbb benyomások lettek meg. Nem szabad erőltetni a 'minél több dolgot nézzünk meg' hozzáállást, mert egy idő után az ember nem tudja befogadni amit lát. Azzal csak azt lehet elérni, hogy ott vagy, de mégsem vagy ott. Így most ez fért bele, húzok aludni, hajnal fél 2 van. Ezek ketten már megint alszanak, holnap én leszek a gyenge láncszem...