2022. július 6., szerda

Kektura - P3D5 - 24,65 km

Kipurcantam.

Tegnap este Feri kitalalta, hogy reggelire rantottat fogunk enni. Felkel kicsit korabban, elmegy a kisboltba, hoz par dolgot ami elfogyott, meg egy 10-es tojast. De Feri sem a regi mar, minden szart megvett, tojast meg nem hozott, elfelejtette. Legjobb lesz ha holnap reggel en megyek boltba :) Mar ha tudok, de errol majd kesobb.

Reggeli azert igy is volt, meg buktakat is hozott a srac, ezert kulon koszonet!

A tegnapi uticelunk fele indultunk, a Kisinoci turistahazhoz, csak 3 km. Rogton az indulas utan meg kellett maszni egy Kalvaria utat, jo kis bemelegites volt. Ez pedig fentrol a kilatas:

Majd meglett a turistahaz is, pecset, es indultunk fel a Nagy-Hideg hegyre. 550 meter szintet kellett megmaszni 5,5 km-en. Az eddigi legkemenyebb szakasz. En akkorat szenvedtem mire felertunk, azt hittem elpusztulok. Szerintem kiizzadtam vagy 1,5 liter vizet. Total kesz voltam, alig kaptam levegot. Meghogy Kektura, csupa moka es kacagas, erdo, mezo, tiszta elvezet, az... Ki talalta ezt ki? Ja, en... :D
Raadasul ez az a szakasz ahol elvileg lehet medve. Nagyon kicsi a valoszinusege annak, hogy talalkozunk eggyel, annak pedig plane kicsi, hogy rank is tamad. De mi meg igy is biztosra mentunk, van nalunk egy medve spray. Brutal maro anyagot lo ki olyan 6-8 meterre, viszont csak 5-6 masodpercig mukodik. Eles helyzetben esznel kell lenni, megvarni amig hatotavon belulre jon az allat es csak utana fujni. Lehetoleg ne mindet. Es lehetoleg ne szembeszelben. Orulok, hogy eddig nem kellett kiprobalni.
Szoval ezen a felfele vezeto uton valami hangos matatast hallottunk jobbrol. Mondtam Ferinek, hogy adja gyorsan a spray-t. Vaddiszno volt kicsikkel, es el is szaladtak. Ekkor vettem eszre, hogy a medve spray-n a kibiztosito (ami megakadalyozza a veletlen elsutest) ra volt kabelkotozozve a flakonra. Ha medve lett volna, azt probalhattam volna mukodesre birni, eselytelen lett volna. Max hozza tudtam volna vagni a flakont... Levagtuk a kabelkotozot, igy most mar masodpercen belul hasznalhato a cucc. Remeljuk nem lesz ra szukseg.

Ott tartottam, hogy masztunk fel. Jo parszor meg kellett allni. Raadasul az iranymutatas szerint beszelgetni kell, zajt kelteni, akkor a medve elkerul. Csak ezt eleg nehez akkor, amikor alig kapsz levegot. Na, de felertunk, ez is pipa!

Igy neztem ki:

A kilatas minden szenvedesert karpotol, megettuk a buktakat, tudtunk venni kavet, lett szallas is Nogradban, ez volt a mai uticelunk. Minden zsir!

Kis pihenes utan indultunk tovabb. Tobb mint 900 metert kell Nogradig ereszkedni a Nagy-Hideg hegyrol, persze azert itt-ott maszni kell folfele is. Hogy aztan mehessel lefele. A lefele menetel is durvan terhel, nem izzad ugy az ember, viszont ugyan ugy meg kell neha allni, mert remegni kezd a combom. Kemeny, es nincs nalam bot, a harom hetesre augusztusban tuti hozom. Lettek vicces mondasaink is az uton, sokat rohogunk, idezunk a Ponyvaregenybol. Tipikusan amikor egy kis piheno utan indulunk tovabb: "Gyere, ne itt varjunk", vagy "na adjunk a melonak".

A kovetkezo celpont a Csovanyos volt, ami a Borzsony teteje. Van itt is egy kilato, innen is pazar a latvany. Megunhatatlan. Tenyleg jo a Kektura! Persze ide is maszni kellett, lihegtunk, Feritol itt kerdeztem meg: Te Rambonak kepzeled magad? Mire a valasz: En? En az vagyok! :)

En igy neztem ki:

Rambo meg igy:

Ez pedig a kilato es fentrol a kilatas:

Ha esetleg nem tudod mi merre van, ilyen tablak segitenek:

Majd mentunk tovabb az utunkon. Tovabbra is gyonyoru helyeken.

De az utolso 5 km-en most sem sokat beszeltunk. Medve ide vagy oda, vegunk van a nap vegere a szintektol. A mai tavban 990 meter emelkedes volt es 1060 meter sullyedes.

Itt lattuk meg Nogradot a varral, beutottuk a pecsetet az allomason es eljottunk a szallasra. Tok jo lenne rendesen megnezni minden nevezetesseget ami utba esik, de ahhoz ketszer ennyi ido kellebe. Igy a varba nem masztunk fel.

Maganszallason vagyunk, letusoltunk mielott atmentunk egy etterembe. Mar itt ereztem, hogy valami nem oke. Olyan mintha lazas lennek. Jol esett a forro furdo.
Itt lakunk ma este. Van ponilo is :)

Aztan atmentunk az etterembe es rendesen megvacsoraztunk.
Babgulyas, ciganypecsenye, csalamade, hazi limodane. A desszert mar nem fert be...

Es ahogy innen elindultunk, elkezdtem remegni. De kb. mindenem reszketett. Visszajottunk a szallasra, most a takaro alol blogolok. Remelem csak a kimerules. Mert az tuti van. Az oram konkretan azt irja, hogy 4 nap regeneralodasra lenne szuksegem. Mi meg meg 3 napig tervezzuk tolni a turat. Meglatjuk, tonkremenni nincs ertelme.

Vicces bolt, biztos van bukta, majd reggel atmegyek. Veszek tojast is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése