2017. december 9., szombat

Sicilia 3.0 - Agrigento

A délelőtti program a Valli dei Templi meglátogatása volt. Pár km-re van a várostól, akár el is lehetne sétálni, de hogy ne ezzel menjen az idő inkább a buszt választottam.

Ókori görög templomok és leginkább templom romok láthatók itt. A legszebb állapotban a Concordia templom maradt meg. A hely az Unesco Világörökség része. Részletek itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Agrigento_r%C3%A9g%C3%A9szeti_lel%C5%91helyei


Reggel még alig volt ember rajtam kívül, később azért lettek többen. Érdemes szezonon kívül jönni ezekre a helyekre, nincs tömve turistákkal. Bár az időjárásban van egy kis lutri, ez tény.


Concordia templom, a háttérben Agrigento (egy ilyen képért máskor fél órát kell várni, most senki nem volt ott)

Mondanám, hogy értem, de nem értem, jó darabig néztem ezt a szobrot...

Zeus templomából nem sok maradt
Délután mászkáltam még az óvárosban, beszereztem egy hűtőmágnest is.

Ideális "kiülős" hely :-)
Főutca


Este belebotlottam egy körmenetbe, ma ünnepnap van Olaszországban, Nagyboldogasszony ünnepe. A menetet egy fúvós zenekar kísérte, annyira tetszett ahogy játszottak, hogy egy időre csatlakoztam is hozzájuk.




Ezután épp a Filippo által ajánlott pizzériát kerestem, amikor jött tőle egy üzenet: este 8-kor vacsora az egyik apartmanban? Hát ez nem is jöhetett volna jobbkor, azonnal írtam, hogy oké.


Érdekes harang, a hangja ugyanolyan...
Volt még egy kis idő a vacsi előtt, megnéztem az e-mail-jeimet. Megint írt a booking, a ragusai szállásomat törölte a szállásadó. Ez meglepő volt, mert Enricoval nap közben whatsapp-on lezsíroztunk mindent (mikor érkezek, mikor hagyom el a szállást, milyen messze van az állomás, stb.). Írtam is Enriconak, de már nem kapta meg az üzenetemet és a telefont sem vette fel. Hmmmm..... nem tudom hol hibáztam, pontosabban tudom, sehol. Még ki is volt fizetve előre, mert olyan B&B szállás, amit csak előre fizetéssel lehetett foglalni. Mindegy, foglaltam gyorsan egy másikat, megyek akkor megint egy hostelbe, ott is lehet jó arcokkal találkozni. A booking meg sűrű elnézéseket kérve írta, hogy intézkedtek a pénz visszautalásáról. Enrico nem jó fej...

Filippo viszont az! Három apartmanja van egymás mellett, a legnagyobban jöttünk össze, ahol egy olasz lány lakott, Laura. Rajtam kívül csatlakozott még két francia lány is, Irene és Charlotte.

A vacsorát Filippo főzte, ahogy ő fogalmazott "szuper bio" alapanyagokból. Ilyenkor az ünnep alkalmából speciális a menü. Volt előétel, leves (tésztával, hússal és zöldséggel), tortino di patate a főétel (krumplis sajtos sült valami) és granita di limone a desszert (jég, citrom, menta, meg valamilen szirup...). Ja, és narancs. A narancsnak valami brutális íze van itt. Durva a különbség ha a fán érik meg és nem a hajón meg a kamionban. A vacsora nem volt megterhelő, pont elég volt így este.

Előétel




Sokat beszélgettünk, volt ott szó francia, magyar és szicíliai helyzetről, szokásokról, munkáról, utazásról és még sok minden másról. Filipporól az is kiderült, hogy játszik egy folk zenekarban, meg is mutatott pár dallamot egy ilyen furulya szerű hangszeren (vagy sípon vagy nem tudom min, kb. egy fél furulya, amennyire én értek ehhez... :-) ). Szuper hangulatú este volt. Grazie ragazzi! :-)



Aztán mindezt próbáltam leírni, és jól elaludtam.... ezért csúszott meg a post.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése