2017. december 11., hétfő

Sicilia 3.0 - Irány Catania

Ma nem sok minden történt. Egy dolog azért igen, eljutottam Cataniaba. Így holnap elég nagy eséllyel hazarepülök :-)

Reggel nem siettem sehova, az eső is esett, így aztán pláne nem. Nyugiban megreggelizem, majd amikor az eső elállt, elsétáltam az állomásra. Gondoltam megnézem a kijelzőt, hogy ki van-e írva a fantom vonat amire jegyet vettem. Mert ha nincs, arról jobb mielőbb tudomást szerezni, akkor gyorsan kell egy B-terv.

És igen, tényleg létezik a 13:52-es vonat, nagy baj már nem lehet
Kicsit még sétáltam, de már csak a fenti városban. Azt tegnap nem is írtam, de Ragusaban az utcán szól a zene. Na nem mindenhol, de mindkét óváros legfrekventáltabb utcáin hangszórók vannak és karácsonyi zenék szólnak egész nap. Nagyon jó hangulata van.

Ebben az épületben van a hostel, érdekes, hogy régen is hotel volt
Ez bentről egy kép, igényes hely, szinte minden új





Majd újra kimentem az állomásra, immáron hátizsákkal. Ott volt Johanna, az ausztrál lány. Váltottunk még pár szót, aztán ő jobbra, én balra. Ő a 13:51-es vonattal ment Agrigentoba, ahonnan én jöttem, én meg a 13:52-essel Siracusaba, ahonnan ő jött.

A vonatom pontosan érkezett. Mert még egy sarkos pont volt, Siracusaban csak 12 perc volt az átszállásra. Ami bőven elég ha nincs késés. Persze az sem lett volna para ha nem érem el, lett volna még utána is vonat. Annyi, hogy akkor új jegyet kellett volna vennem. Sőt, akár maradhattam volna Siracusaban is, mert onnan még holnap délelőtt is bőven eljutottam volna Cataniaba. Na, de elértem a csatlakozást, csak 2 perc késéssel érkeztünk, 10 percem maradt, hogy a két vágánnyal arrébb lévő vonatra felszálljak. Nem volt nehéz.

A második vonat hol a tengerparton ment, hol narancsliget mellet, a távolban pedig az Etna havas csúcsa látszott. Aztán jött a naplemente. Elég pazar látvány volt!

Cataniaban megkerestem a szállásomat. Egész gyorsan meglett, csak kissé parás környéken kellett átvágni kissé parás emberek között.

Sétáltam még kicsit a városban, karácsonyi hangulat van a javában. Teljesen jó idő van, nincs hideg, este 8-kor még 16 fok. Ragusaban ilyenkor kb. 5 volt. Vannak géppisztolyos katonák az utcán, a többi városban ilyet sem láttam. És itt hallottam először magyar szót.

Via Etnea, itt is van élet







Holnap lesz még egy kis időm délelőtt, utána irány a reptér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése