2017. december 6., szerda

Sicilia 3.0 - Monreale, Palermo

Reggel elindultam a Piazza Indipendenza-ra ahonnan a busz indul Monreale-ba. Útba ejtettem egy piacot. Szeretem a piacokat.




Az út kb. fél óra, gyorsan elrepül.

Megnéztem a katedrálist. Aranyban úszik a díszítése, nagyon díszes. A képek nem igazán adják vissza.




Felmentem a teraszra, ahonnan pazar kilátás van a palermói öbölre is.

Bencés kolostor udvara
 

A háttérben Palermo
Majd megnéztem a bencés kolostor udvarát amit felülről már láttam.





Kis napozás után elindultam vissza Palermoba.

Ahogy sétáltam a buszhoz, akkor láttam ezt a letakart autót. Baromi kíváncsi lennék, hogy mi van a fólia alatt...

Eléggé Ferrari formája van
A Piazza Indipendenza mellett van a Palazzo dei Normanni (előző bejegyzésben van róla kép). Kívülről szép, de magamtól nem mentem volna be. A hostelben mondták, hogy Monreale után mindenképpen menjek be, nézzem meg a Capella Palatina-t, lesz összehasonlítási alapom. Most már tudom, hogy belül is szép.

Ilyen az épület másik oldala ahol a bejárat is van, simán kihagytam volna


Itt volt még egy kiállítás is, Szicíliáról voltak rajzok. Sok helyet felismertem ahol már jártam.

Ahogy innen kiléptem, jött egy e-mail a booking-tól. Kezdődött a bonyodalom. Nagyon sajnálják, de az agrigentoi szállásom ugrott, mégsem tud fogadni a szállás amit foglaltam. De ne aggódjak, aki nem tud fogadni az intéz nekem másikat, és ha elfogadom, akkor mielőbb szóljak vissza a booking-nak, hogy tudjanak szólni az eredeti szállásnak, hogy foglalja a másik szállást... Nem is értem, hogy miért kell így bonyolítani, link sem volt amin el lehetett volna fogadni a felajánlott szállást, ráadásul standard szöveg magyarul egy olasz aláírással.
Nem válaszolgatok itt, majd én megoldom gondoltam. Felhívtam az eredeti szállást. Margherita vette fel. Első kérdésem, hogy beszél-e angolul. Logikus lenne olaszul beszélni, de problémamegoldó helyzetben (vagy fontos helyzetben mint pl. autókölcsönzés) nem szoktam. Nem beszélek olyan jól, nekik meg hazai pálya, így dupla előny ott. Ráadásul telefonon. Angolul sokkal magabiztosabb vagyok és az nekik sem anyanyelv, így sokkal egyenlőbbek az esélyek. De Margherita válasza mi volt? Olaszul mondta, hogy nem beszél angolul. Remek. Elővettem a legjobb formámat, bemutatkoztam és elkezdtem vázolni a helyzetet. Persze tudott mindenről, elnézést kért, mondta, hogy ugyan annyiért Filippo-nál meg tudok szállni, elküldi a számát whatsapp-on. Teljesen jól értettem, mindent el is tudtam mondani, megdicsért, hogy milyen jól beszélek olaszul, és mondta, hogy ha bármire szükségem van, csak hívjam. Megjött a szám, felhívtam Filippot is, ő sem beszél angolul, de mindent lezsíroztunk. Dobjak rá egy üzenetet whatsapp-on a vonat érkezése előtt fél órával és kijön értem az állomásra. A végén még örültem is a bonyodalomnak, tök jó volt megoldani, jó volt velük beszélni. Meglátjuk milyen lesz a szállás.

Kis séta jött még a városban. Cattani felügyelő mindenhol ott van :-) Olaszországhoz hozzá tartozik a tipikus rendőrautó sziréna hang, én nagyon szeretem.

Mindent kapni, én is vettem egy vicces pólót
Iskolai sztrájkra felhívás
Hangulat
Ez egy üzlet kirakatra
Baromi jó kávét főzött nekem
Sok helyen van mikulásvirág, ez a Teatro Massimo lépcsője
Nagy kedvenc
És a nagy testvér, egy Abarth változat
Kihagyhatatlan :-)
Beszereztem a kötelező hűtőmágneseket is közben, és egy képeslapot. Minden utamról küldök egy képeslapot a nagybátyámnak. Most találkoztam először olyan bélyeggel amit lehet követni. Bár azt hiszem a magyarországi útjáról már nem lesz információ, meglátjuk.


Úton vissza a szállásra a kezembe nyomtak egy szórólapot. Street food fest, dec. 7-17. Hát ez most kimarad, holnap lelépek, ez pedig holnap kezdődik. Na majd legközelebb :-)

Ez pedig a hostel egyik közös helységéről egy kép, most épp itt blogolok a zongora mellett. Baromi jó a hangulat, jó zene szól, közvetlenek az emberek, kedves a személyzet. Kicsit lehetne melegebb :-)


Holnap továbbállok, irány Agrigento.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése