2017. december 5., kedd

Sicilia 3.0 - Palermo

Gyors reggeli és irány Palermo.

Vizes utcára léptem ki, de mire kiértem az állomásra már sütött a nap. Szavam nem lehet az időjárásra, nincs is :-) Pazar!

Palermo nagyon más mint Cefalu. Cefalu egy kis ékszerdoboz, Palermo nyüzsgő nagy város. Tetszik a változatosság.

A szállás fél óra séta, első utam oda vezetett, hogy letegyem a hátizsákot. A derekam teljesen jól bírja, sőt, sokat javult az indulás óta. Pedig nem kímélem, jó sokat megyek minden nap. Már alig fáj, ennyivel nem mennék dokihoz. De most megígértem, hogy kivizsgáltatom. Szóval majd elmegyek.
Ezúttal egy hostelbe foglaltam szállást. Jó a B&B, de itt hasonló őrültekkel lehet találkozni és beszélgetni. Ebben is kell a változatosság.

Kaptam térképet és nekivágtam a városnak. Annyira jól sikerült, hogy szinte megint kipipáltam mindent az első napon. Ezért holnap elbuszozok Monreale-ba.

De előbb nézzük Palermot.

Rájöttem valamire. Engem követnek ezzel a bárkával :-) MSC Valletta-ból, ez volt Messinaban is.


A látnivalók gyalogtávon belül vannak, beszéljenek a képek:



Teatro Massimo, az egyik legnagyobb Európában

A városháza előtti szökőkút

Katedrális

Életkép

Elmentem egy katakombához, ami kapucinusok temetkezési helye volt. Hátborzongató élmény. Nem tudom úgy leírni, hogy visszaadja az érzést. Több mint ezer mumifikálódott holttest, ruhában, nagy részük a falra felakasztva. Jobbról és balról, szinte összeérnek és nézik ahogy ott megy az ember köztük. De van sok fekvő helyzetben is. Többször kirázott a hideg mire végignéztem. A leghátborzongatóbb az volt, ahol gyerekek és csecsemők is voltak. Ráadásul az elején még volt lent egy-két látogató, de ők hamar kimentek, és egyedül maradtam. Most is libabőrös leszek, elég csak rá gondolni. Remélem nem fogok rosszat álmodni...
Fényképezni természetesen nem lehet, ha valakit érdekel a látvány, katt ide (google kép keresés a "kapucinus katakomba palermo"-ra): https://www.google.hu/search?q=kapucinus+katakomba+palermo&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiYj6yp0_PXAhVDPBQKHeg0A28Q_AUICygC&biw=1366&bih=645

Innen elindultam vissza az óvárosba, és útba ejtettem a La Zisa, arab-normann kastélyt. Be is mentem, de a belső rész kihagyható.


Végül még kis séta a sötétben, és vége is lett a napnak.

Palazzo dei Normanni

A szökőkút sötétben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése