2017. december 10., vasárnap

Sicilia 3.0 - Ragusa

A mai napot szinte teljes egészében Ragusa Ibla-ban, azaz az alsó óvárosban töltöttem. Sokat kell lépcsőzni, a hostelben azt javasolták, hogy ha lementem, akkor vissza busszal jöjjek. Nem ismernek :-) Kétszer másztam meg ma fölfele is a lépcsőket, egyáltalán nem vészes ha valaki szeret sokat menni.

Ragusa is egy ékszerdoboz kisváros, a harmadik az utam során. Sok lépcső, szűk kis utcák, minden barokk pompában, beszéljenek a képek:

Úton a Ragusa Ibla felé
Itt még mindig lefelé
Lentről a felső város

Felső város
Hedonista életévező

Az élettel teli Dóm tér


Az óváros végében lévő park
Kilátás a parkból
 


Ragusa Ibla
A környezet


A Dóm
 

A régi völgyhíd, ez már a felső városban

Nem tudtam kihagyni...
Ma is szép idő volt, egész nap sütött a nap, a sok lépcsőzéstől még melegem is volt kicsit. De amint lement a nap, azonnal esett vagy 10 fokot a hőmérséklet. Este ebben a városban hideg van, ezt már tegnap is realizáltam.

Kimentem még az állomásra megvenni a holnapi vonatjegyet. Ragusából nem egyszerű eljutni Cataniába, kétszer kell átszállni, ráadásul csak egy lehetőség van, nem lehet hibázni. És az első vonat reggel 8-kor indul. Legalábbis ezt néztem ki még otthon, jó előre, mert a végének azért ki kell jönnie ha el szeretném érni a repülőt.
Az állomásokon általában nincs személyzet, csak a nagyobbakon van és ott sincs mindig nyitva. Itt Ragusában teljesen elhagyott az állomás, csak egy jegyárusító automata van. Az azt írta, hogy van olyan vonat ami csak délután 2-kor indul és csak egyszer kell átszállni, Siracusaban. Megnéztem a neten, ott is ez van. Megnéztem az állomáson a kinyomtatott (és érvényes) menetrendet, hát ott nincs ilyen vonat... Meglátjuk mi lesz, megvettem a délutáni jegyet, lesz ami lesz. Így lesz még egy fél napom Ragusára, vagy még több ha itt ragadok :-)

És akkor egy találós kérdés a végére: milyen autóról készült a kép? Az első helyes megfejtést elküldő ajándékot kap :-)


4 megjegyzés:

  1. Szerintem egy Maseratihoz merészkedtél közel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nyereményhez pontos márka és típus kell :)

      Törlés
    2. Elfogadom a választ, nyertél :)
      Egészen pontosan a GranTurismo cabrio változata, egy Maserati GranCabrio volt.

      Törlés