2017. december 3., vasárnap

Sicilia 3.0 - Az indulás, Messina és egy kis Cefalu


Szicília, harmadszor. Volt Sicilia 2.0 is, csak arról nincs blog. Pedig van pár ütős képem a működő Etnáról :-)

Hasonlóan kezdődött ez az út is mint az első, csak most több szabim maradt. Nem is baj, ki kell szellőztetnem a fejemet. 11 napos kalandozás kezdődik, egy hátizsákkal. Mini Canimo, hívhatjuk El Sicilia-nak (elnézést minden olaszostól :-) ).

Eleinte azt terveztem, hogy nem is foglalok szállásokat előre, majd alakul. Ahol elfáradok, ott keresek valamit. Aztán az indulás előtti napon csak lefoglaltam az út első felére párat... A többit meg majd ott.

Na igen, az indulás. Az nem volt fájdalommentes, és ezt sajnos szó szerint kell érteni. A derekam nincs valami jó állapotban. Az indulás előtt 2 héttel csúnyán beállt. Volt már hasonló, de ez valahogy nem javult. 1,5 hét után is alig tudtam mozogni. Erős gyulladáscsökkentőt és fájdalomcsillapítót kaptam, és a doki csak úgy engedett el, hogy letettem a nagy esküt, hogy csak akkor indulok ha javul, és amint hazajöttem rendesen kivizsgáltatom. Javult, muszáj volt neki, kell ez az út most nagyon.

Ablak mellé kaptam jegyet, nem tudtam megállni, hogy ne csináljak 1-2 szárnyas képet (az 1-2 persze vagy 10-20...)

Balaton
Cataniaba időben érkezett a gép. Az időjárásban jelentős a különbség, 13-14 fok, napos-felhős. Alakul ez :-) Hirtelen sok lett a síelős aláöltöző, ami a reptérre menet még kicsit kevés is volt.
Cataniaban voltam már, kétszer is, így egyből irány a pályaudvar és már rajta is voltam egy Messinába tartó vonaton.

Catania Centrale
Nagyon szép helyen megy a vonat, balról az Etna, jobbról a tenger. Jó egy hónappal ezelőtt is volt hasonló, akkor a Salernoi-öbölben. De Cinque Terre falvai között is pazar a vonatos élmény.


Messinában nem találtam jó ár-érték arányú szállást. Nem kell puccos, de ne legyen lepattant, és legyen jó helyen. Preferálom, ha van jó reggeli. Így aztán viszonylag drágán foglaltam egy pályaudvarhoz közeli szállást, "csodálatos" reggelivel.
Könnyen megtaláltam, B&B jellegű egy régi társasházban, tényleg igényes. Led világítás, a kapcsolók mellett USB csatlakozók is vannak a falban. Mivel alig volt vendég, a kis egyszemélyes szoba helyett egy rendes nagy szobát kaptam franciaággyal. Kedves gesztus. A lány aki fogadott, következetesen Tájbor-nak szólított, vicces volt :-)

Adott egy térképet, elmondta a látnivalókat, nincs túl sok. A nagy részét még este kipipáltam.

Dóm este
Kikötő bejárat
Kaptam ízelítőt a közlekedésből is: 2x2 sávos út, este viszonylag kis forgalom, nyomógombos gyalogos átkelő. Akár át is mehettem volna amikor nem jönnek autók, de jó gyerek voltam, megnyomtam a gombot és zöld jelzésre indultam el. Aztán megálltam az út közepén, hogy ne üssön el az autó ami lassítás nélkül ment át a piroson... Hát ez van. A piros lámpa itt tájékoztató jellegű. Kereszteződésben is simán átcsorognak a piroson, és ha nem jönnek keresztbe akkor mennek tovább. Annak ellenére, hogy a kereszteződések be vannak kamerázva.

Ez történt tegnap. Este még bekapcsoltam a gépet az ágyban, de azzal a lendülettel el is aludtam...


Ma szikrázó napsütésre ébredtem. Zsír, ez egyre jobb :-)) Kell is, mert hétfőre esőt mondanak.
Nincs rohanás sehova, csak a du 4 órás vonattal indulok majd Cefaluba. Nyugiban megnézem a látnivalókat nappal is, plusz ami este kimaradt. De előtte nézzük a reggelit. Nagy várakozásokkal mentem le a Caffe Desiree-be ahol a reggeli van. Választhattam kávét vagy cappuccinot, és az édes sütik közül egyet vagy sajtos-sonkás toast-ot. Ez utóbbira esett a választás egy cappuccinoval.


Háááát, ez nem rossz, de a jó az nem ez. A csodálatos pedig pláne nem, a csodálatos az amit a Nomád Hotelben adnak Noszvajon. Egy hete ahhoz mérek mindent ami reggeli, azt mindenkinek ajánlom (el lehet menni hozzájuk csak reggelizni is)! Na mindegy, nap indítónak elment, legalább nem volt édes és a cappuccino jó volt.

Baromi jó volt a napsütésben sétálni. Megnéztem újra a Dómot, aztán felsétáltam egy magasabb pontra ahonnan szép kilátás volt a városra és a tengerre. Itt üldögéltem legalább egy órát. De lehet, hogy többet is. Napoztam és figyeltem az olaszokat. Férfiak beszélgettek, hármas-négyes csoportok, stílusosan felöltözve, természetesen cigarettáztak és váltották a világot. Berlusconitól kezdve millió eurókon át volt ott minden. Érdekes, hogy találkozásnál és elköszönésnél a kézfogáson felül van puszi-puszi is.

Dóm nappal
És belül
Ez nem a Dóm
Ezen viszont rajta van, nem kicsi, össze lehet hasonlítani a tengerjáró hajóval...
Világmegváltó beszélgetések
Egy hónapja épp ott voltam szemben
Csak úgy
Aztán visszamentem a szállásra, felvettem a hátizsákot és irány újra az állomás. A hátizsák cipelése nem esik valami jól, de egyelőre bírja a derekam (vagy ahogy a keresztlányom mondja a derenyakam :) ), nincs baj. Az állomásnál voltak érdekes csoportok, őket inkább kerültem. Kéregetők a pénztárnál is akadnak, de a városban is vannak. Nem lépten-nyomon, de vannak.
A város egészen rendezett, az emberek kedvesek és barátságosak. De olyan sok látnivaló nincs, ahogy óváros sincs (egy földrengés 1908-ban mindent elpusztított). A Dóm, és még pár templom és a part. Ha hatékonyságra megy az ember, Messina max 3 órás város. Gyorsba elég 2 is.

A vonat Cefalu felé is a tengerparton megy, de ebből csak rövid ideig láttam bármit is mert besötétedett. Kb. 2 óra az út, így lett időm blogolni.

Megérkeztem Cefaluba. Egyből az óvárosba vetettem magam, annak a közepén foglaltam szállást. Az utcán nyüzsgés, emberek, élet, szép épületek, áááááá ez kell, a vérem is felpezsdült!


A szállás épp a katedrálissal szemben van, a szobám ablakából látszik. És ki lehet menni az épület tetejére, ott van egy terasz ezzel a kilátással:

Ütős lehet itt fent jó időben egy reggeli
A tulaj javasolta, hogy menjek el a Via Roma-ra, ott ma panettone fesztivál van. Több sem kellett, azonnal ott voltam. Az óvárosban sem voltak kevesen, de ami ezen a fesztiválon volt az durva. Iszonyat embertömeg.


Az árusok mindenhol kóstoltatták a portékáikat, annyit ettem, hogy a vacsorát ki kellett hagynom. Ettem csokis, pisztáciás, mandulás és még ki tudja milyen panettonéket.


És vettem egy cannolo-t, ez listás volt, hogy ki kell próbálnom. Azt hiszem sikerült az elérhető legjobbat megvenni: helyben sült a tésztája és ott töltötték meg a szemem láttára a ricottás krémmel.

Sokkot kaptam, annyira beütött!
A tömeg ellenére élveztem a fesztivált, konkrétan nekem szólt ezzel a sok finomsággal :-)

Sétáltam még az óváros utcáin keresztül-kasul, egészen le a tengerhez.



Itt át lehet vágni két utca között, nekem a vállam csak elfordítva fért el
Hú nagyon tetszik!! Messina nem rossz, de Cefalu az amiért jöttem! A különbség kb. olyan mint ami a mai "csodálatos" reggeli és a Nomád Hotel reggelije között van. Holnap folytatása következik, nagyon remélem, hogy nem jön be az időjósoknak és jó idő lesz. De legalábbis nem fog esni.

Baromi jó nap volt! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése