2017. december 4., hétfő

Sicilia 3.0 - Cefalu

Ma egészen korán elindultam, mert az előrejelzés délelőttre még napos időt jósolt de délutánra már esőt.

Délelőtti programnak a Cefalu melletti szikla megmászását tűztem ki, ami 270 méter magas. Az indulás előtt még felmentem a teraszra és megnéztem a kilátást világosban. Elég jó:

Itt lenne jó reggelizni nyáron
Ha a másik oldalra nézünk, az is elég jó
A sziklára nem lehet csak úgy felmenni, 4 euró a belépő. Van egy bódé a kezdődő lépcsősor mellett, benne ül egy ember aki lelkesen mondja, hogy vegyek jegyet az automatából. Merthogy a bódé mellett az is van. Megvettem, kiadott egy cetlit, emberünk pedig eltépte. Kicsit fura, ennyi erővel árulhatná is a jegyet és akkor nem kellene az automata :-)

A lépcső egy idő után turistaútba vált át, és ahogy haladtam egyre feljebb a kilátás is egyre szebb lett.


Úgy éreztem, hogy teljesen egyedül vagyok az egész sziklán, senkivel nem találkoztam. Felmentem egészen a tetejére, ahol egy várnak vannak a romjai. Kiültem a legmagasabb pontra. Pazar kilátás, napsütés, ismét vagy 16-18 fok. Ajjjjj de jó! :-)




Egyszer csak megjelent egy srác, simán olasznak néztem. Kinézet alapján is, és mert folyékonyan beszélt olaszul. A neve Ahmed, Szaúd-Arábiából, másodéves egy Milánó melletti egyetemen, egy tanulmányt ír erről a vidékről. Ahmed nem maradt sokat, selfie-zet párat, pár képet még velem is lőtt, aztán ment is le. Én még napoztam ott egy darabig, csak utána indultam el lefelé. Kicsit lejjebb a szikla peremén van egy ösvény amin körbe lehet sétálni, belefért bőven az időbe, így ez is pipa.

Az óváros

Végül tényleg elindultam lefelé. Bő 3 órás volt a program.

Megnéztem még a beach-et is, nyáron biztos tömve van emberrel. Szép a kilátás a sziklára.


Délután még sétáltam az óvárosban.

A katedrális napsütésben

Az eső végül bejött, de a 10-20 mm az nem. Egy negyed órás zápor volt csak, ennyi bőven belefér. Épp ezalatt készült ez a kép erről a halottszállító autóról, ami egy Maserati Quattroporte. Azon úgy elgondolkoztam egy pillanatra, hogy miért kell egy ilyen autóba 300 lóerős motor.


Miután az óvárosnak lassan minden utcáját ismerem, kiültem a tengerpartra és ott folytattam a napozást. Pörögtek az agyamban a gondolatok is, de jól van ez így, ezért (is) jöttem.



Ez volt a látvány
Végül addig ücsörögtem, hogy ez lett
A nap itt már lement, de tetszett ahogy a sziklát még megsütötte
Cefaluból kihoztam a maximumot, holnap irány Palermo.

Végül álljon itt pár életkép:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése