2023. május 2., kedd

Tunézia - Algéria: Djerba

Megreggeliztünk a puccos hotelban és elindultunk Djerba szigete felé a déli irányba. A köztes cél pedig El Jer volt. Ismét autópályát használtunk, nem túl élvezetes, de legalább haladós. Ráadásul szépen lassan belementünk a sivatagba. Mindenhol sárga homok és kő, csak a szárazságot nagyon jól tűrő növényzet. Eleinte olajbogyószerű fák, utána kisebb-nagyobb bokrok, utána csak egészen kicsi növények, végül azok sem. Csak a sárgás-barnás köves homokos táj amit kettészel az autópálya. Érdekes érzés. Nincs most a sisakomon kamera és nem is álltunk meg, így nincs róla kép, de lehet, hogy később majd lesz.

Elértük El Jer-t, itt egy kolosszeumot néztünk meg. Kicsit nehezem lett meg, pedig nem kis építmény. Amint leparkolunk egyszer csak azt látom, hogy Zoli jön jobbról egy tevével.

Innen elég gyorsan kellett elindulnunk, mert homokvihar közeledett. Egyre erősödött a szél, hordta a szemetet meg kavarta a port és a homokot. És az egyik irányból elég nagy a sötétség vagy inkább szürkeség közeledett. Visszatértünk gyorsan az autópályára, és nagyjából jó irányba is haladtunk, épp csak a szélét kaptuk el. És ugye erről sincs kép.

Ez után pedig adódott egy S-es méretű vészhelyzet. Hármunk közül az én motoromnak a legkisebb a hatótávja, olyan 330-340 km. Zolié 450 körül van, Bikemané 550 körül. Nekem még kb. 80-100 km-re elegendő benzinem volt amikor elmentünk az El Jer-hez közeli benzinkút mellett, teljesen logikusnak tűnt, jön a vihar, haladjunk, lesz később is kút. Nem, nem volt. Már jó ideje villogott a műszerfalamon a vészjelzés, és inkább lementünk a pályáról. Egy kis városban tankoltunk, nekem még 1,8 liter benzinem volt a tankban, ezzel olyan 25-30 km-t tudtam volna még menni. De a következő 150 km-en nem volt benzinkút. Jó  döntés volt lemenni.A benzin egyébként kifejezetten olcsó, 270-280 Ft körül van.

A forgalom sem vészes, úgy értem kell azért az extra figyelem, más a közlekedési kultúra, de azért ez nem India. Elsőbbséget nagyjából megadják, stop táblánál nagyjából megállnak, pár extrém gyorshajtó van. Olyan logikusan közlekednek. Lehet, hogy nem neki van elsőbbsége, de azért kifér, max a másiknak kicsit fékeznie kell. És a másik kicsit fékez. És ebből nincs anyázás, sőt megköszönni sem kell, mert nincs mit, ez a normális.

Ami még érdekes volt, hogy az autópálya másik oldalán (ami délről ment az északi irányba), ott erős rendőri jelenlét volt. Állítólag a menekültek miatt, ellenőrizték a furgonokat, kisteherautókat.

Egy idő után lejöttünk az autópályáról, az is érdekes volt, mert a lehajtónál még csak most épül a fizetőkapu. Így nem volt hol fizetni. Mondjuk volt egy ideiglenes köztes fizetőkapu, valószínűleg épp emiatt. Itt sima kétsávos úton haladtunk, és továbbra sem volt benzinkút. Az út mellett pedig helyenként nagy műanyag kannák jelezték, hogy ott tudsz venni üzemanyagot. Hát nagyon remélem, hogy erre nem leszünk rászorulva, meglátjuk. Egy biztos, ha mégis, akkor az első én leszek.

Végül megérkeztünk a komphoz, itt volt egy kis katonai jelenlét is. De ment minden flottul, a komp bevitt minket a szigetre. És nem kellett érte fizetni, hogy ez hiba volt vagy szolgáltatás, azt nem tudjuk.

A szállásunk Houmt Souk közepén van, lényegében a bazár soron. Írták, hogy be tudunk parkolni az udvarra. Ezzel csak két probléma volt: egyrészt, hogy rossz felől közelítettünk, a szűkös kis utcában az árusok és emberek között mentünk, kamera ugye nincs.... (de már érzem, hogy vennem kell 😂), a másik, hogy a motorok épp csak elfértek a recepció(!) előtt 😊 De bent vannak, itt:

Kis városnézés jött ez után meg a vacsora, és lassan be is kell fejeznem a blogot, mert a többiek már aludnának...

Még annyit gyorsan, hogy az egészségem egészen jó állapotban van, már alig érzem, hogy van valami gond. Azért a kompon egy 10-es para skálán 8-at kapott volna a helyzet azzal a 39 fokos lázzal. Fogalmam nem volt róla, hogy el tudok-e indulni vagy maradok a kompon és megyek egyből vissza. De egyelőre úgy néz ki, hogy ebből valami csoda folytán kijöttem. Úgy, hogy a körülményeket a legnagyobb jóindulattal sem lehet ágynyugalomnak nevezni... 🙏🙏🙏