2024. február 7., szerda

Szumátra - 12. nap: Tigaras (Toba-tó)

A túránk érdemi része lényegében befejeződött, kettő levezető motorozós nap van még. Ebből az első ez a mai volt, Balige-ből Tigaras-ba motoroztunk el  Toba-tó keleti oldalán, nagyjából 90 km volt a táv. Nem volt különösebben megterhelő.

Jó reggelt Balige!

A hotelben nem volt erős a reggeli, viszont a kávé az fergetegesen jó volt!

Ma Dénes felajánlotta, hogy próbáljam ki a motorját. Összesen 9 motort béreltünk, ebből kettő ami túraendúró (Dénesé és a Bikeman/Bandi párosé), a többi inkább krosszmotor. Én is egy krosszmotort hajtottam eddig. Ennek a hátránya, hogy vékony az ülése ami hosszútávon nem kényelmes. De a túraendúró az nagyon kényelmes. Kb. ugyanúgy (nem) megy ez is, mivel ez is csak 150 köbcentis, de legalább kényelmes. És a futóműve is komolyabb, ráadásul rendes utcai gumi van rajta, nem bütykös gumi mint a krosszmotorokon amitől azoknak aszfalton olyan hangja van mint egy Lada Niva-nak. Egy szó mint száz, ég és föld a két motor.

Ma Bandival motoroztam, ez volt az egyik megállónk, ittunk itt egy kávét. Autentikus a hely, szeretem ezeket a megállókat. Beszélgettem a helyiekkel, egészen jól beszéltek angolul, érdeklődnek, melyik országból jöttünk, hova megyünk most, hol béreltük a motorokat. Nagyon kedvesek.

Aztán ennél a pontnál utolértük a többieket, azért ez a megálló is elég jó:

Szép volt a mai út is, különösen a második fele, az ismét dzsungel motorozás volt. Megérkeztünk a szállásra, ami hát hogy is mondjam, szépen volt fotózva a booking-ra. Én is tudok jó képet lőni:

De a hotel finoman szólva nincs jó állapotban. Mindegy, egy éjszakára jó lesz, mégis egy vízparti szállás.

A nap lényegében ennyiből állt, innentől csak lógattuk a lábunkat. Na jó, egyszer elmentünk kicsit sétálni, akkor készült ez a kép, ezen is a hotel látható:

A sétánk alatt pedig a személyzet betett jó pár üveg sört a hűtőbe, nem voltak felkészülve ránk... 😊

Este volt még egy kis activity, csak mutogatás és aki kitalálta az írta a következő szót és odaadta valakinek. Nekem ma egészen jól ment.

Nem volt ez egy rossz nap, de nem is volt különösebben tartalmas. 1,5-2 óra motorozás, utána meg egy szebb időket megélt hotelben ücsörögtünk. Jó, persze a vízben is. De értékes napok ezek itt és ez ma csak olyan közepesen lett kihasználva.

Eltesszük magunkat holnapra, holnap irány vissza Medan-ba.