2024. február 10., szombat

Szumátra - 15. nap: Kuala Lumpur

Az utolsó nap a hazaút előtt, volt egy napunk a városra. Pontosabban csak egy fél, a tegnapi este után csak olyan dél körül sikerült elindulni, hulla fáradtan... 😂

A csapat kettévált, a társaság nagyobb része hop on hop off buszozni ment. Bikeman, Bandi és én pedig taxival elmentünk a város északi részén található Batu Caves-hez, ami az egyik leghíresebb Indián kívüli hindu szent hely. Voltam már itt 2019-ben, de szívesen tértem vissza. Brutális embertömeg fogadott minket, de a taxisunk elmondása szerint ez semmi a pár héttel ezelőtti állapothoz képest, akkor egy ünnep miatt itt mozdulni nem lehetett.

Meg kell mászni 272 színes lépcsőfokot ahhoz, hogy az ember bejusson a sziklában lévő templomokhoz:






A majmok ezúttal is itt voltak, de most nem nyúltak le tőlem semmit (az előző látogatásnál ellopták és megrágták a frissen vásárolt hűtőmágneseimet).



Kicsit nehezen jutottunk vissza a városközpontba, mert a kínai holdújév miatt sokkal kevesebben dolgoznak. Szinte lehetetlen volt taxit fogni, a buszhoz pedig kellett volna egy előre megvásárolt kártya. Végül lett egy taxink, viszont az útból nem sok mindenre emlékszem, olyan fáradt voltam, hogy szinte az egész úton aludtam.

Sétáltunk kicsit a városban, ettünk egy shawarma-t, aztán visszamentünk a hotelbe pihenni.



A Merdeka 118 szinte mindenhonnan látszik
Este 7-re volt jegyünk a Petronas Tower-be, ezúttal megvettük időben (2019-ben nem sikerült feljutni). Naplementére volt időzítve, de mivel felhős volt az ég, naplementét nem láttunk. Azért így is pazar volt a látvány.



Az első megálló a 41. emeleten lévő folyosó ami összeköti a két tornyot:


Majd tovább a csúcsba, a 86. emeleten lévő kilátó szintre, ahonnan pazar látvány tárul elénk:


Szépen lassan besötétedett, ekkor lett igazán ütős a látvány:



Embertömeg itt is volt, meg sárkány is, 2024 a Sárkány éve a kínai asztrológia szerint.


Az utcákon a holdújév miatt iszonyat tömeg volt, meg persze zene, tűzijáték, megvolt a hangulat.

A társaság nagyobb része elment a tegnapi street food-os utcába, de én annyira fáradt vagyok, hogy visszajöttem a hotelbe. Össze kell pakolni, holnap korán kelés, ráadásul egész nap repülni fogunk, fárasztó lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése