2024. február 1., csütörtök

Szumátra - 6. nap: Dzsungel 1

Eljött az út egyik fő eseménye, a dzsungel túra. Safar 9-re jött, ő lesz a vezetőnk a következő napokban. Eredetileg 4 napos túrát foglaltunk (egészen pontosan Vili foglalta és mindent pontosan le is írt), de valahogy a többségnek itt realizálódott, hogy három éjszakát tervezünk a dzsungelben aludni.

Készítettünk egy csoportképet az indulás előtt, remélhetőleg nem az "amikor utoljára együtt látták őket" kép lesz 😂

Safar négy társát hozta segítségül, a személyes cuccainkon kívül lényegében mindent hoznak (sátrakat, derékaljakat, tányérokat, étkészletet, bögréket, edényeket, több napra kaját, gyümölcsöket, teát, kávét, stb). Kb. három-négyszer akkora hátizsákot cipeltek mint mi.

Autóval hoztak el egy darabon, majd bevetettük magunkat az esőerdőbe.

Trópusi éghajlat esős évszakában vagyunk, brutális a pára. Lakott területen is durva, de ami egy ilyen erdőben van, na az erős. Pár lépés után folyt le a fejemről a víz.

Az indulásnál kaptunk túlélési szabályokat, amiből az egyik legfontosabb az volt, hogy mindig nézzünk rá az ágra mielőtt abban megkapaszkodunk, nehogy egy magát faágnak álcázó kígyó legyen.

Az erdő egyébként nagyon hangos a bogaraktól és a madaraktól, már hang alapján is érezhetően tele van élettel. Ha pedig majmokat akar látni az ember, akkor a mozgó ágakat kell keresni. Kis szürke majomból egészen sokat látni, de a fő látványosság az orángután. Nekik is ez az egyik természetes élőhelyük, reméljük látunk belőlük párat.

Na és a fák. Elképesztő méretek vannak itt, kb. 60 méteres fákkal. Hihetetlen az egész, olyan volt, mint ha egy mesében sétálnánk. Aztán Safar bemutatott egy fára mászást, megnyugtató volt milyen otthonosan mozog a helyszínen.

Séta közben ismerkedtünk a kisebb állatokkal is, lepkékkel, gyíkokkal, hernyókkal, bogarakkal.

Délután 1 körül érkeztünk meg a "kempingbe". Ami lényegében a folyó partján egy nagyobb vízszintes rész. Safar társai rövidebb úton jöttek, mire mi ideértünk ők már készítették a tábort. Mindegyikük sürgött-forgott, volt aki a tűzifát aprította, volt aki már főzött, mások a sátrakat állították.

Mi meg próbáltuk kipihenni azt a pár órás túrát ami nekik meg se kottyant...

Dzsungel kávé

Kávé alatt az országban többségében török kávét kell érteni, itt is ilyet kaptunk. Nem a kedvencem, de egyre inkább összebarátkozunk, nagyon jól esett. Főleg ebben a környezetben. Zseniális 😁

És elkészült az ebéd is, csípős tészta tükörtojással, zöldségekkel és chips-szel. Amihez kanál és villa jár, mint ahogy mindenhol itt Indonéziában, még étteremben is.

És akkor be is ütött a csapatnál a kajakóma... 😂

Kis szürke barátaink pedig nézték, hogy leesik-e nekik is valami, egészen közel merészkedtek hozzánk.

Délután is elmentünk állatokat keresni az erdőbe, de orángutánnal nem találkoztunk. Festménybe illő környezettel annál inkább.

Mire a délutáni túránkból visszaértünk, a srácok elkészültek a táborral is. Itt fogunk lakni:

Négy fős lakosztály

Én biztosra mentem, hoztam magammal derékaljat, hálózsákot és felfújható párnát is. Azt ugyan nem tudom, hogy hogyan kell a dzsungelben túlélni, de csöveskedésben van tapasztalatom bőven 😊

Sülnek a csirkék a vacsorához

Barátaink most is közel voltak, egy kis zoom-mal egészen durva képeket lehetett készíteni róluk:

Majd olyan 5 óra körül leszakadt az ég. De úgy durván és esett is egy jó 1,5 órán át. Igen rendes mennyiségű víz zúdult le, de ne csodálkozzunk, ez egy esőerdő. Valahogy abban is nehéz volt bízni, hogy ez a kis fóliából épített sátor ezt kibírja, de kibírta. A srácok nem ma kezdték. Arról nem is beszélve, hogy a szakadó esőben is folyamatosan nézték, hogy rendben vannak-e a sátrak, meg ásták a víz elvezető kis árkokat.

Az eső elállt, nem sokkal később pedig szóltak a srácok, hogy kész a vacsora.

Nem találok szavakat arra amit itt az erdőben műveltek! Sült csirke, rizs, krumpli, zöldséges curry, chips, gyümölcsök (ananász, papaya, sárkánygyümölcs, avokádó), csak pislogtunk. Ízkavalkád, az összes eddigi éttermet verte ez a vacsora.

Szép lassan elmegyünk aludni, nem tudom milyen lesz ebben a "hangzavarban". Az erdő éjszaka is él és mellettünk van egy folyó. Biztos ami biztos, füldugót használok, majd szólnak a többiek ha valami gond van 😂