2024. február 11., vasárnap

Szumátra - 16. nap: hazaút és összefoglaló

Eljött a hazaút napja is, gyorsan elrepült ez a 16 nap.

Korán keltünk, a buszunk 6:30-ra jött, így reggelizni sem tudtunk. Pedig jó reggeli volt a szálláson, de épp 6:30-tól. Így maradt a reptéri szendvics és kávé, ami egyébként meglepően jó volt.

Isztambulba Boeing 777-300ER-el repültünk, 11 órás volt az út. Fárasztó. Persze szívesen "szenvedek" egy ilyen útért cserébe 😊

Hatalmas szárny, épp a futópályára fordulás pillanatában
Ez pedig már a leszállás előtti pillanat, a segédszárny szinte függőleges:

Ez pedig a leszállás utáni pillanat. Ami nem volt valami szép, kissé odacsapta a pilóta (vagy épp az automata) a gépet a pályához.

Ezzel a géppel érkeztünk Isztambulba

Volt bő két óra tranzit időnk, majd egy Boeing 737 MAX 9-el repültünk Budapestre. Ennek az útnak az érdekessége az, hogy ugyanakkor érkeztünk meg mint amikor elindultunk. Az út ugyanis két órás, pont annyi mint az időeltolódás Isztambul és Budapest között. Kuala Lumpurhoz képest az időeltolódás pedig 7 óra, azaz ez a nap nekünk 31 órás, lesz jetlag pár napig az tuti.

A reptérre Leslie jött értünk, innen is köszönet a fuvarért!

Ezzel az utazással a világnak egy újabb pontját sikerült kicsit megismerni. Van is jó pár dolog amit ki tudok emelni. Az első ami meghatározó élmény volt az maga a természet. Az a sok-sok zöld. A következő a dzsungel túra, ami zseniális volt! A fák, azok az irgalmatlan nagy méretek, a hangok, az állatok, az esőerdőben alvás, az érzés eleve, hogy egy ilyen helyen vagy. Köszönet érte Vilinek és persze Safar-nak és barátainak! Ahogy a dzsungelben vezető aszfaltcsíkon motorozás is állati jó volt. Én ilyen szép helyen korábban még nem vezettem. Na és itt van eleve a baloldali közlekedés, motorral, ez is egy új élmény. Ahogy az ázsiai "őrült" forgalomban vezetés is. Sok újdonságot sikerült ezen az úton behúzni 😊
Kiemelném még az embereket, akik nagyon közvetlenek és érdeklődőek. Egyfolytában fényképezkedtek velünk, jó pár insta fotón rajta vagyunk. Lehúzásnak, erőszakos értékesítésnek nyoma sem volt. És az ételek, azok is nagyon rendben voltak. Nasi goreng fan lettem 😊 Egy szó mint száz, Szumátra jó hely!

Álljon itt még két térkép. Ez az első egy áttekintő, hogy a világban hol is jártunk:

Ez pedig a szumátrai kör, de látszik, hogy Kuala Lumpurban is voltunk:

Köszönet Bikeman-nek az útért, Vilinek a szervezésért, Bandinak a kísérőautó vezetéséért és mindenkinek az együtt töltött időért, a társaságért, a jó hangulatért, a sok-sok beszélgetésért! Jó volt veletek, remélem mielőbb újra találkozunk!

És köszönet nektek is akik olvastátok a kalandjainkat!