2016. január 19., kedd

Marokkó, 2. nap (jan. 19, kedd), 470 km, Fes

Ma csak olyan 150 km-t mentunk. De az milyen volt!! Es utana Fes, teljesen kesz vagyok....

Reggelire afrikai kenyer, vaj, lekvar, oliva bogyo, sajt, valamilyen palacsinta szeru edes valami, frissen facsart vegyes gyumolcsle amibol egy korty is "aaaaaaa, ilyen izkavalkad nincs is" erzest okozott. Es ha kertel, hoztak meg egy poharral, orultek neki, hogy ennyire izlik. Plusz kave, ami Lavazza volt, nagy mosollyal az arcomon indultunk. Nem tul koran, 8 volt becelozva, azt nagyjabol tartottuk. Sutott a nap, de azert hideg volt. A dzseki alatt 4 reteg ruha, igy azert nem faztam. Plusz a futesek a motoron...
Kis kerulovel indultunk Fes fele, nincs rohanas. Ez az ut valami brutalis! Hegy-volgy valtotta egymast, egyenes szakasz alig, ha volt is, az is hullamzott. Hozza szikrazo napsutes, felhonek nyoma sem. Ismet eluralkodott rajtam az "ezert jottem" erzes. Sokkoloan jo szakasz volt, egeszen Fes-ig vegig vigyorogtam az utat!
Es lattam ujabb erdekes Stop tablat, de ezt nem tudom leiirni.

Valahol feluton megalltunk tankolni. Azt mondanom sem kell, hogy katyaval fizetes az eselytelen, meg sem kell kerdezni. Mar az jo, ha van olommentes benzin. Eddig volt. Tankolsz, kifizeted kp-ban az embernek es mehetsz. Semmi bonyolitas.
Tankolas utan beultunk egy teara egy helyi valamibe. Nem etterem, nem kocsma, ilyen beulos hely. Afrikai modra. Kertunk 10 teat. A tea itt fekete teat jelent, mentaval es sok cukorral. Iszonyat edes. A menta ott uszott a tetejen, de adtak melle valami masik zold levelu valamit. Azt mondtak az is kell bele. Azt tudni kell errol a reszrol, hogy itt a hegyekben termelnek vicces dolgokat. Hogy mit adtak a tea melle, azt nem tudom. En nem tettem bele. De volt aki igen. A tea onmagaban rendben volt, nem jottek utana sem unikornisok, sem repulo balnak szemben. Azoknal sem, akik beletettek a valamit :) De nem derult ki, hogy mi volt az. Viszont a teanak olyan elenkito a hatasa, mint ket dupla kavenak. A uvegpohar egyebken olyan allapotban volt, hogy par eve hozza sem nyultam volna. Most meg megittam belole a teat, es kezet is fogtam a pincerrel. Aki meg fotozkodott is velunk. Pedig biztos jart o is a wc-ben ami olyan allapotban volt, hogy azt itt inkabb nem irom le. Le is fenykepeztem, eros idegzetueknek kulon keresre megmutatom...
A hely egyebkent valami brutalis! Igazi idoutazas! Regi autok, ut szelen arulnak mindenfeleket, forgatag, sutottek ezt-azt, bolt, fodrasz, piac. Erdekes jarmuvek (motor eleju 3 kereku kis szallito eszkoz), szamar haton ulo emberek, es keregetok is. Na es sok szemet, mindenhol. Az sajnos nagyon sok van. De az erzes leirhatatlan. Nem lattam meg ilyet csak dokumentumfilmben. Hu, teljes extazisban voltam a helytol!

Es akkor innen tovabb indultunk Fes-be, ami 1912-ig Marokko fovarosa volt. Del korul itt voltunk. A bevezeto uton iszonyat forgatag, ember tomeg. Sajnos a kamera epp lemerult, nem tudtam lefotozni.
A hotel egeszen jo, meleg is van :) Meg femdetektoros kapu a bejaratnal, biztonsagi orrel. A kapu mindenkinel sipol, de nem foglalkoznak vele. Igy nem tudom minek van ott.
Taxikkal mentunk be az ovarosba, a Medinaba. Itt minden alkudozas targya, igy a taxikra is alkudtunk. A legjobb ajanlat 100 dirham, ket autoval. Ez 5-5 utas, "kicsit" kenyelmetlen volt.
Elso utunk a borcserzo muhelyekhez vezetett. Ez a vilagorokseg resze, es most epp ujitjak, igy sajnos nem voltak feltoltve festekkel. Cserebe nem volt iszonyat budos, mert allitolag az durva. Utana kotelezo bolt latogatas. En ennyi bor cuccot egy helyen meg nem lattam. Dzsekik, taskak, papucsok, tarcak, ovek, minden mennyisegben es szinben. Volt alkudozas is erre-arra, es az ajanlat hallatan felhaborodas is: "this is not plastic!" (ez nem muanyag). A felhaborodas a musor resze, a vege altalaban megegyezes.
Innen egy darabon volt kiseronk, megneztunk fuszer arust, szonyeg arust, kovacsokat. Felmentunk egy etterem teto teraszrara, ahonnan pazar kilatas nyilt az ovarosra. Itt en ettem egy levest. Utana a kisero elkoszont, erdekes helyekre vitt, de leginkabb olyanokra ahol vasarolni "kell". Ez is a musor resze. Innentol egyedul mentunk. Az ovaros vegig sikatoros, itt-ott fedett, van ahol csak foliaval. Kegyetlenul el lehet benne tevedni, de ez nem gond. A fo utcakon ilyen bazar szeru, arulnak itt mindent. Felelmetesen jo a hangulata. Kimentunk egy terre, vettunk gyumolcsot, mogyorot, beultunk enni. Meleg szendvics szeruseget, pacolt hust sutottek meg sajttal, tojassal, zoldsegekkel, es ezt egy nagy kiflibe tettek. Hozza sult krumpli is jart, amit kezzel markolt melle a kiszolgalonk. Hogy kapott ez a hely engedelyt a helyi antsz-tol? :)
Orakat setaltunk a Medinaban, teljesen magaval ragadt a hangulat. Egy resze azert ennek ko kemeny, kosz, buz, szemet, szegenyseg. Kulfoldivel alig talalkoztunk, kell egy kis kattanas ahhoz, hogy az ember ilyen helyre jojjon. Masik resze vasar, elo allatol kezdve, keramiakon, ruhakon, fuszereken, gyumolcsokon at a muszaki dolgokig, minden. Megkostoltunk par dolgot, valami piros gyumolcsot, edesseget, batrabbak csigat is. Vegul rank is sotetedett, es petit taxi-val visszajotunk a hotelbe.

Fantasztikusan jo nap volt! Az elso fele is a motorozassal, es a Medina is. Ez 10 pont! Ezert jottem erzessel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése