2016. január 31., vasárnap

Marokkó, 9+1. nap (jan. 27, szerda), 2569 km, Budapest

+1 nap, de a km mar nem valtozott. Ennek a turanak 2569 km a vege. Es lenyegeben 9 nap volt, de volt egy 0. nap amikor Malagaba repultunk, es van a mai +1, amikor haza.

Jo faradtan keltem fel, par orat aludtam csak. Eleve keson erkeztunk meg a defekt javitas miatt, majd meg tartottunk egy kis zaro bulit is. Denes hozott a turara par liter bort, aminek a nagy reszet nem vittuk magunkkal, ott hagytuk a malagai hotelban. Ami meg meg volt :) Es amugy is kisse kimerult vagyok egy ilyen ut utan. Amivel nincs semmi problema, ezert jottem. Ez egyutt a bulival es a nem alvassal, szoval ezert vagyok faradt. Most epp a repulon blogolok, este 8 ora van, most szalltunk fel, Parizsbol tartunk Budapestre. De nezzuk akkor reggeltol.

A repteri transzfer 8-ra jott. Malagabol eloszor Parizsba repultunk. Nem mindenki, csak negyen: Zoli, Denes, Feri es en. A tobbiek Romaba mentek, es csak holnap mennek haza. Mi mar ma otthon leszunk.
Szoval Parizsban volt nagyjabol 7 ora tranzit idonk. Ez sok, mar otthon is beszeltuk, hogy ezt ki kell hasznalni. En jo helyztben vagyok, mert eloszor jarok Franciaorszagban, igy barmi jo. A tobbiek mar jartak Parizsban, van aki tobbszor is. Opcio volt meg egy kozeli kastely is, de a dontes Parizsra esett. Autot bereltunk, ami berlessel tankolassal, autopalya dijakkal es parkolassal 100 euroba kerult. A busz fejenkent 36 euroert vitt volna be es vissza. Mert hogy Parizstol olyan 90 km-re van ez a repter. Innen 1 ora 20 perc volt az ut be, es kicsit hosszabb, 1 ora 40 perc vissza. Volt netto 2,5-3 orank Parizsra. Ez nem sok, csak epp arra volt eleg, hogy megallapitsam, ide el kell jonnom egyszer egy hosszu hetvegere.
Ebbe az idobe a Diadaliv, az Eiffel torony es a Notre-Dame gyors meglatogatasa fert bele. Ugy, hogy sem a Diadalivre sem az Eiffel toronyba nem mentunk fel. A Notre-Dame-ot viszont megneztuk belulrol is.
Jo volt ez igy, hiba lett volna ezen a kis repteren tolteni ennyi idot. Az epuletek alapjan regen katonai repter lehetett. Pedig en nehezen indultam el, a Malaga-Parizs jaraton nem tudtam aludni, egyfolytaban lebolintott a fejem. Ugy ereztem, hogy semmi masra nem vagyok kepes, csak leulni a tranzitban egy szekbe es aludni. De amint kinyitottak a repulo aljtajat, bejott a friss levego es feleledtem. Jo dontes volt bemenni!

Az ido is teljesen jo volt, olyan 13-14 fok, es felhos eg. Parizsban a tortentek utan mindenhol katonak allnak, geppisztollyal. A repteren is, a Diadalivnel, az Eiffel toronynal es a Notre-Dame-nal is. Meg nyilvan mindenhol mashol is a varosban.

Amikor visszefele mentunk az autoval, akkor az uton mar esett az eso. Es a repteren is, esoben szalltunk fel. De ez mar pont nem szamit. Budapesten pedig kodben szalltunk le. Megerkeztunk.

Alljon itt az osszefoglalo is:
Ez a tura valami brutalisan jo volt! Igazi feltoltodes volt! Eddig nalam a Fekete-tenger kerules volt a merce, es azota ez az elso ami hozza azt a szintet. Maskepp, de hatalmasat utott. Nem lebecsulve ezzel a tobbi utat, mert mindegyik jo volt, de ez kimagasloan jo volt!
Tobb szempontbol is kulonleges volt az ut. Ez volt az elso, hogy telbol a nyarba mentem motorozni. Ez volt az elso, amikor nem otthonrol indultam, es most voltam eloszor Afrikaban. Huuu, allat volt! Gyonyoru, es meg inkabb erdekes helyeken jartunk. Del-Marokko fogott meg igazan. Es az ido is pazar volt.
Hozzateszem Afrikaba epp csak belekostoltunk. Ez "csak" eszak es "csak" Marokko volt. Milyen lehet az igazi fekete-Afrika?

Meg par dolog, amelyekrol azt hiszem nem nagyon irtam, es meg az eszembe jutott:
Marokkoban csak alig par helyen lehet alkoholt venni. Hivatalosan. Mert volt koztulunk aki megkerdezte a boltban ahol latszolag nem volt, de behivtak hatra, es ami a titkos raktarban fogadott...
A teli oltozetuk a videki ferfiaknak az ilyen vastag anyagu, jellemzoen barna szinu, bokaig ero egybe ruha. Aminek hegyes csuklyaja van. Tisztara mint a StarWars-ban. Mondom mindezt ugy, hogy eszem agaban sincs megbantani vagy kifigurazni ezeket az embereket, sot! Nagyon baratsagosak, kozvetlenek es kedvesek.
Nagyon sok szamar van, de ezt talan irtam, es a kepeken is rajta voltak. A deli reszeken kulonosen, es a piacokon.
Nagy varosokban szokszor lattam olyat, hogy megy 3 rendfenntarto: kozepen egy fekete ruhaban levo rendor, mellette ket oldalrol egy-egy katona, geppisztollyal. A felallas mindig ugyan ez volt, Fes-ben, Marrakech-ben, Casablanca-ban es Rabat-ban is. Kicsit egyebkent rendor allam erzesem volt, sok a rendor es a katona a varosokban es nagyon sok az ellenorzo pont. De egyen sem kellett megallnunk.
Es a rendorautokon a megkulonbozteto fenyjelzes nem kek-piros, hanem zold-piros. Az autok festese is zoldes.
Marokkoban kiralysag van, a kiraly kepe szinte mindenhol lathato. Etteremben, hotelben, kavezoban, gyakorlatilag mindenhol.
A nagy taxik azok oreg 123-as Mercik. Szinte kivetel nelkul.
Az utak minosege meglepoen jo, mar-mar azt mondanam, hogy jobb, mint itthon.
A gyumolcsok ize pedig ossze sem hasonlithato azzal ami itthon van. Ekez a narancsok, mandarinok nem a hajon es a kontenerben ertek meg.

Ez volt a Marokko tura, az osszes utam kozul az egyik legjobb! Mindenkinek kikoszonom a tarsasagot, es kulon koszonom a szervezest es a turavezetest Zolinak, Zsoltinak, Nomadbiker Zolinak es Ziminek. Ok sokat tettek bele, hogy ez az ut ekkorat usson.

A tura osszpontszama mi mas lehetne, mint 10!!!

1 megjegyzés: