2016. január 22., péntek

Marokkó, 3. nap (jan. 20, szerda), 938 km, valahol a Sahara-ban :)

Motorozas a meseben. Szallas egy olyan helyen, hogy azt nem is hiszem el. Ez egy olyan nap, amit jo darabig nem fogok elfelejteni!

Nem tudom hol vagyok. Vagy ha ugy nezzuk, egeszen pontosan tudom, a Sahara-ban itt: N 31.21783, W 004.01388. Es akkor nezzuk, hogy kerultem ide.

Fes-bol indultunk, 8:03-kor. A 3 perc keses miattam volt. Nem sikerult elkeszulnom idore, eleg ramatyul indult a nap. Rendesen fajo torokkal ebredtem, jol leizzadva. Csak nem mult el nyom nelkul a 10 fokos ejszaka, sapka ide vagy oda. Kaptam mindenfele gyogyszert, vitamint, jotanacsot. Valamelyik csak segit :) Es az okozott keses miatt eleg ideges volt a tarsasag. Ok elkeszultek idoben. Elnezest!
A mai tav nagysagrendileg 500 km volt, aminek az elso feleben majdnem szetfagytam. Amikor megalltunk, akkor mondtak a tobbiek, hogy 1600 es 2200 m kozott vezetett az ut, es 3-5 fok volt. Na ez biztos nem segitett. Raadasul a nap sem sutott, zart felhozet volt folottunk. Rajtam volt kozel az osszes reteg, sielos aloltozotol kezdve polar puloveren at a sizokniig minden. Epp csak eleg volt. A kezem azert fazott, a markolatfutes mar nem az igazi, ki kell cserelnem. Fenykoraban max fokozaton alig lehetett megfogni, olyan forro volt. Most meg csak olyan langyoskas.
Aztan egyszer csak kezdett javulni a helyzet. Napsutes, 12 fok. Majd 18. Es az ut olyan helyen vezetett, hogy az valami hihetetlen. Az elejen is szep reszen jottunk, hegyek, volgyek, kanyar kanyar hatan. De igazabol egeszen idaig nem jottunk olyan reszen, amit ne lehetne megtalalni mashol is. Ugy ertem termeszetileg, mert az erzes mar igy is teljesen mas, a korulmenyek miatt mar eddig is kulonleges az ut. De hegyek es kanyarok miatt nem kell Marokkoig jonni. Aztan egyszer csak kezdett olyan kosivatagga valni az ut. Hegyek tovabbra is vannak, de mar nincs novenyzet, vagy csak nagyon keves. Ko viszont elkepeszto mennyisegben. Es abbol olyan termeszeti kepzodmenyek, hogy en csak pislogtam. Nem gondoltam volna, hogy egyszer egy ilyen helyen fogok motorozni. Es milyen helyek vannak meg a vilagban...
Sokat mentunk a kovek kozott vezeto uton. Rengeteg ko, es ilyen sargas voroses szinu fold. Vagy por, de meg nem homok. Hozza szikrazo napsutes, es forrosag. Nyoma nem volt a reggeli fagyoskodasnak. Szelsoseges itt az idojaras, reggel es naplemente utan nagyon hideg, nap kozben nagyon meleg.
Eleg sokat valtozott a kornyezet az eszakihoz kepest. Kopar es meleg. A surubben lakott teruleteken pedig sok palmafa van az ut menten. Tobb van ellenorzo pontbol is. De minket meg egy alkalommal sem allitottak meg a rendorok. Eddig csak intettek, hogy tovabb. De itt mar S-alakban kell kikerulni ezt az utra kihuzott gumi kiszuro szegekkel teli szerkezetet.
A kisero autonkat egyebkent ketszer is megbuntettek gyorshajtasert. Velunk is volt olyan, hogy szembol radaroztak a rendorok (ilyen kezben tarthato radarral), de akor sem allitottak meg. Pedig gyorsabban mentunk a megengedettnel, az tuti.

Egy varosban megalltunk enni, ettem egy tagine-t. Egy cserep tanyeron van hus, krumpli, zoldsegek, a tanyernak pedig van egy kupos fedele. Ezt lassu tuzre teszik, es a fedo alatt szepen parolodik es osszefo az etel. Brutalisan jo! Hozza az elmaradhatatlan afrikai kenyer.
Egyebkent ha az ember megall valahol, akkor azonnal ott terem valaki, aki el akar adni ezt-azt, diplomatic price-on :) Kovet, nyaklancot, karkotot, mindenfeleket. Vagy keregetnek. Az itt letnek ez is a resze. De egyebkent az emberek nagyon baratsagosak. Minden olyan emberkozeli. Kedvesek, igy-ugy beszelnek angolul, mindenhol a "big welcome" fogad. Erdeklodnek, kerdezik, hogy honnan jottunk, hova megyunk, tetszik-e az orszag. Sok-sok pozitiv elmeny ert.
Szoval haladtunk ezen az uton, ahol csak amultam es bamultam, aztan egyszer csak egy hatalmas oazis a kosivatagban. Palmafakkal, epuletekkel. Jo lett volna bemenni es megnezni, de haladni kellett. Epuletek, vagy talan nevezhetjuk kis falvaknak, vannak ut kozben is. Azok a tipikus afrikai kunyhok, vert fallal, teto nelkul, de lapos teteje is csak a jobbaknak van.
Jo hosszan mentunk ezen az uton, aztan egy varosban elfordultunk balra. Darabig meg aszfalt ut, majd annak is vege, zuzott kovesbe ment at. Az eleje megallt, a rutinosak elkezdtek leengedni a gumikat. Terepen, es foleg homokban leengedett gumival kell menni. En nem engedtem le, gondoltam majd ovatosan megyek. De itt nem lehet ovatosan menni, akkor ossze-vissza cikazik a motor eleje. Huzni kell a gazt, sulypont hatra. Nekem ez eleg nehezen megy. De lenyomtam azt a tizen par km-t, a veget homokban. Ahol tobbszor majdnem pofara estem, de vegul megusztam.

Hatalmas homok dunek melle erkeztunk, egy Kasbah-ba. Mellette tevek fekudtek, gyerekek fociztak. Itt mar teljes extazisban voltam. Mar az ut elejetol is, a sivatagtol is, de ami itt fogadott... Diszes, valyoghoz hasonlo allagu hatalmas epulet a semmi kozepen a homokban. A bejarat elott szonyeg boritott mindent, helyi oltozetben levo szemelyzet fogadott. Hosszu diszes ruhaban, kendovel a fejukon. Az epulet brutalis. Belul a fal nincs festve, a valyog szeru anyag van. A padlo viszont csempezve. Az ajtok ilyen fonott nad szeru anyagbol. Nagyon igenyes! Az egesz olyan mint egy meseben! A teljes extazis kifejezes nem is eleg ide!
Amikor megerkeztunk, akkor meg sotet volt bent, a folyoson nincs ablak. De naplemente elott bekapcsoltak az aggregatort. Volt vilagitas, 220-as konnektor, meleg viz. Ket epulet volt, kozotte az etterem. Ami szinten szonyeggel van boritva, minden diszes, az ulohelyeken parnak. El sem hiszem, hogy ilyen letezik. Es en itt vagyok!
Megneztem a naplementet a tetorol, majd vacsora. Hoztak levest, a szokasos tipikus marokkoi leves, aminek mar illene tudnom a nevet, de nem tudom... Majd tagine, marhabol es kuskus. A vegen pedig gyumolcs. Fejedelmi!
A vacsora utan ulldogeltunk kint egy tuzrakohely korul. Meggyujtottak a tuzet, majd harman hangszerekkel zenelni kezdtek es enekelni. Na itt mar kellett volna ket jo nagy pofon, hogy az egeszet elhiggyem!

Fantasztikus nap! Nem gondoltam, hogy a tegnapit lehet uberelni. De lehet! Es a 10-es skalamon a tegnapi 10-et kapott. Most mit adjak? Ovatosan kell banni a 10-es napokkal. Ez 10+ -os! Hello Afrika, tell me how you do it :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése