2020. július 1., szerda

Kektura - P1D5 - 24,22 km

Holtpont.

Jol aludtunk, a zaj ellenere. Voltak autok, vonat, de nem zavart. Csak kelloen el kell faradni. De ez a tegnapi, ez sok volt...
Az ejszaka elegge hideg volt, rendesen beguboztam a halozsakba. Normal esetben nem szoktam becipzarozni, csak igy magamra hajtom. Most minden be volt zarva rendesen, meg a "csuklyat" is a fejemre tettem, csak az orrom volt kint. Igy epp jo volt. Viszont reggelre lapos volt a derekalj, azt meg nem fujtam fel rendesen az este es a hidegtol reggelre lapos lett. Eloszor azt hittem kilyukadt, de szerencsere nem.

A sator minden reggel kicsit vizes, kivul-belul. Most eleg rendesen vizes volt, szaritani kellett a napon.

Most is egy vadaszles mellett voltunk, bejonnek ezek a helyek. Persze az nekunk is megfordult a fejunkben, hogy ahol vadaszles van, ott vadak is vannak. Szerencsere kozel nem jottek.

Reggeli alatt megszaradt minden, osszepakoltunk. Mondanom sem kell, soha semmilyen szemetet nem hagyunk, utanunk csak a letaposott fu marad. Kb igy:
Ez pedig a kilatas volt reggeli kozben:
Mindkettonk laba eleg ramaty allapotban van. Megbeszeltuk, hogy ma csak egy konnyu szakasz lesz. Hu, de nehez volt elindulni. Az elso par kilometeren minden lepes rendesen fajt. Utana is, csak kevesbe. Vissza vonszoltuk magunkat Szárligetre (nem nezne ki jol ez a telepulesnev ekezet nelkul :) ), max 2 km volt, es rogton bementunk egy boltba. Nagyjabol mindent megettunk amit hoztunk, tok sokat konnyultek is a zsakok, de egy kicsit fel kellett tankolni. Nekem nagyon hianyzik a gyumolcs, vettem almat es banant. Es vettem buktakat.

Ja igen, helyreigazitas: azt irtam egy postban, hogy "Cefres Feri" es "Buktas Tibi". De pontositanom kell: "Cefres Feri bacsi" es "Buktas Tibi bacsi". Igy hangzott el.

Szoval vettem buktat is (ket sajtos pogacsat es egy dios patkot, csak ugye minden bukta ami peksuti...). Es 1,5 liter vizet. Es ott a Spar mellett a fuben ulve megittam az egeszet, megettem a banant es a buktakat is. Pedig nem sokkal elotte reggelizem. Volt egy kis hiany, helyreallt a beke ezen a fronton. Majdnem.
Igy nez ki egy megfaradt vandor. Pedig ez meg csak a tura eleje.

Szoval majdnem, Cefres Feri bacsi visszament meg a boltba...
A bolt ott van az allomas mellett, az allomason pedig ott van a pecsetelohely. Igy 200 meter mulva megint megalltunk. Mar vagy 1,5 oraja voltunk uton, es megtettunk mar legalabb 2 km-t :) Mindegy, ma nem siettunk. Toltottunk itt meg vizet, es ekkor felcsendult a Mav szignalja. Feri csak annyit mondott: "Nem erdekel hova megy ez a vonat, de en felszallok". Aztan inkabb jott velem tovabb.

Ugy mentunk mint ket robot, volt, hogy hosszu ideig nem is beszelgettunk. Feri kicsit santit, en talan nem, de minden lepes faj. Nem mondom, hogy nem von le az elvezeti ertekbol, viszont ez is a resze. Amig a helyzet nem romlik, addig megyunk. Persze mas helyzetet teremt ha begyullad vagy elfertozodik barmelyikunk laba. Remelem ilyen nem lesz. De tovabbra sem ertem, hogy miert csak az egyik labam sinyli meg a setat.

Szep helyeken mentunk ma is.


Es itt meg belebotlottam egy bufebe, kertem is rogton egy kavet :)

Errol van egy video is, itt lehet megnezni:

Szoval neha kicsit megfeledkeztunk a fajdalomrol, es belefert egy kis hulyeseg is.

Keresztul mentunk a Vertesen is, volt ma is 700 meter szint. A vegere egeszen megszoktam a fajdalmat, vagy talan mar nem faj annyire, nem tudom. De a helyzet nem rosszabb, ez a lenyeg. Egyebkent a lefele menet ami megviseli, folfele jobb menni.

Ezen a kepen talan latszik kicsit a szint, nehez visszaadni jol.

Vannak nehezebben jarhato szakaszok is persze. A szep kepeket teszem fel, de neha nem kulonosebben szep helyeken vezet az ut. Ez meg itt oke, mert erdo, de van ahol fakitermeles mellett vezet az ut, vagy epp a gazban, vagy aszfalton. Ez utobbibol azert nincs olyan sok, de elofordul.

Rockenbauer Pal emlekhely

Na itt meg az fordult meg a fejunkben, hogy miert nem az alfoldi szakaszt toljuk...

A Vertes varazslatos hely. Szinten.
24 km-nel hagytuk abba, es most nem is vadaszles mellett taborozunk. Hanem egy erdo szelen. Holnap pedig 15 km a terv, es egy rendes szallas, plusz pihenes.

Regen volt felszereles szekcio, folytatom, legyen a ruhazat. A cipot irtam, Merrell Moab2 Vent. Gondolkoztam, hogy inkabb vizallo vagy inkabb jobban szellozo legyen, a szellozes nyert.
Egy Zajo turanadrag van rajtam, hosszu ujju nagyon vekony technikai polo (bazi gyorsan szarad), tura zokni, plusz egy boonie kalap. Korabban fejkendovel mentem, az is jo, de a kalap vedi a fulet is. Pluszban van nalam 2 polo, zoknibol es alsonemubol 4. Ezen kivul van egy polar pulcsi ha hideg lenne. Es van nalam egy poncho eso esetere, ez szerepelt mar egy kepen, szep zold :)
A ruhakat a rendes szallasokon kimosom, ha menet kozben elfogy a tiszta, akkor majd jon a 'melyik a legkevesbe budos' elv. Mert ugye rendes furdes is csak rendes szallason van. Meg egy gyor sztori, utana huzok aludni: Andras baratom kerdezi:
- Es hogy fogtok furodni?
- Nem fogunk, csak par naponta, rendes szallason. Addig nedves torlokento, meg a kozkutnal megmosom az arcom.
- Ez most komoly? Te???
- Igen.
- Na ne ba...
Ez van Bandi, valtoznak az idok :)

Mara ennyit, jo ejszakat!

2 megjegyzés:

  1. Ne feledjétek. Az út célja az út maga :-) Nem feladni! Mit olvasnék akkor innen itt az agyban :-) Bocs!

    VálaszTörlés