2016. október 7., péntek

Miért éppen India?

Utazás ON :)

Jó ideje terveztem már ezt az utat, eljött az indulás pillanata. És hogy miért éppen India?

Érdekelnek a számomra ismeretlen kultúrák. Érdekel a világ. Érdekel, hogy máshol hogy élnek az emberek, mi az értékrendjük. És nagyon szeretek utazni...
Pár éve vannak indiai kollégáim is, akiknek köszönhetően közelebb került hozzám az indiai kultúra. Néhányukkal munkán kívül is találkozunk, megiszunk valamit, elmegyünk indiai étterembe, beszélgetünk az országukról, helyekről, látnivalókról, a különbségekről. Másképp gondolkodnak, innen nézve is igazán különbözik a miénktől a kultúrájuk. Sokat megtudtam, de meg szeretném nézni közelebbről is. Itt az alakalom, el kell menni most amikor a kapcsolatok még frissek.
Rögtön itt az elején meg kell említenem Vasent-et. Többen is vannak akiket kedvelek, de Vasent az akit igazán. Akinek a jelenléte mindig hozzáadott egy eseményhez. Akinek mindenkihez volt egy kedves szava, akinek nincsenek előítéletei, mindenről és mindenkiről jót feltételez, pozitívan éli az életét. Sokat tanultam tőle, hiányzik a társasága. Másfél éve ment vissza Indiába, és már akkor megbeszéltük, hogy újra találkozni fogunk. Eljött az ideje. Nem rögtön az út elején, de találkozunk, és ez a lényeg. Sőt, egy hétig velünk fog utazni, a keralai részt ő szervezi.

Több szempontból is újdonság lesz az út. Egyrészt nem voltam még majd egy hónapos túrán (26 nap lesz). Nem utaztam még széles törzsű repülőgéppel. Nem voltam még Ázsiában. Nem utaztam végig egy fél Európa nagyságú országot két hátizsákkal. Nem utaztam még Indiában vonattal. Ezeknek is eljött az ideje.

Tart a készülődés is egy ideje. Beszélgettem itteni indiaiakkal és kintiekkel, kollégákkal akik már voltak kint, olvastam az interneten, tervezgettem az útvonalat. Volt ebben segítségem is, nem egyedül csináltam. Nem is egyedül megyek.
Kétszer voltam az oltóközpontban, intéztem vízumot, foglatunk repülőjegyet, vonatjegyet, szállásokat (ezekről majd írok később). Beszereztem mindenféle túrafelszereléseket, rámentem a grammokra, minél könnyebb legyen a hátizsák. (Erre egyébként eléggé rá lehet kattanni, a laptopban nem azért cseréltem ki a HDD-t SSD-re mert így gyorsabb, hanem mert így 125 grammal könnyebb, kicsit már beteg tudom...) A nagy hátizsák súlyát 15 kg-ban maximalizáltam, ennyiben maximalizálják a belső repülőjáraton is, és én sem szeretnék többet cipelni. Úgy néz ki, hogy belefértem, 14,5-nek mértem. És ebből 1 kg a pálinka, kell a gyomor fertőtlenítő :)

Indulásra készen
Elláttak mindenféle jó tanáccsal, mit igen és mit nem. Volt olyan is aki azt mondta, hogy az az egyetlen módja a bélfertőzés elkerülésének Indiában, ha nem megyek oda. De én oda megyek, és a pálinkára szavazok (köszi Tamás! :) ), akik voltak kint ezt javasolták. Persze kell az elővigyázatosság, ezt is tudom. Az egyik legnagyobb kihívásnak a higiénia hiánya néz ki.

Nem tudom, hogy pontosan mi vár rám, de azt igen, hogy ismét rendesen ki kell lépnem a komfortzónámból. Meglátjuk milyen lesz Marokkóhoz képest, valószínűleg keményebb. Mint ahogy az is biztos, hogy rengeteg élmény fog érni, és sok szép helyet fogunk látni.

Az útvonal nagyjából ez lesz: Delhi, Agra, Jaipur, Udaipur, Kerala, Aurangabad (Ajanta, Ellora), Mumbai. Lesz vonatozás, taxizás, belső repülőjárat és még ki tudja, hogy mi.

Most elhúzok aludni, mert 6-ra itt a taxi. Legközelebb Delhiből jelentkezek.

1 megjegyzés:

  1. Azt nagyon várom már :) STOP Magnéziumot... izé Pálinkát ne felejtsd el bevenni! STOP

    VálaszTörlés