2013. június 8., szombat

Fekete tenger megkerules, 14. nap (jun. 7, pentek), 5685 km, Istanbul

Samsun tranzit allomas volt, reggeli utan Isztambul (vagy torokul Istanbul) iranyaba indultunk. Huszon par fok, szikrazo napsutes, idealis motors ido. 4 savos ut van vegig, aminek egy jo resze hegyek kozott kanyarog. A tobb mint 700 km-es tavnak az utolso 300 km-e autopalya, de vegul ugy dontottunk, hogy nem megyunk rajta. En nem szeretem az autopalyat, de most azt valasztottam volna. Ezen a szakaszon mar nem voltak hegyek, meleg is lett, hosszu egyenesek voltak, km daralas volt. Szornyu almos is lettem, pedig kora delutan volt meg csak, volt olyan, hogy piros lampanal lefekudtem a kormanyra. Mondjuk Andras lancanak az allapota miatt egyebkent sem mehettunk volna autopalya tempot, igy maradt a 100, nem autopalyan. A kis lanckerekemnek is jobb igy.

Olyan 45 km-el lehettunk a cel elott, amikor bedugult az ut. De az itt nem ugy dugul be, hogy kettes sorban allnak az autok, hanem ahol van hely, ott van egy auto. Ahol nincs hely, ott is van egy auto. Igy aztan motorral is nehez haladni. Foleg ket oldaldobozzal. Az nekem nagyon furcsa, hogy nem engedik el a motorosokat. Hiaba allok ott, lat is az autos, elem jon, de nem tud tovabb menni, mert all a forgalom. Ha elengedett volna, utana ugyan oda beallhatott volna, azzal a kulonbseggel, hogy en tudtam volna haladni. De nem. Es ez nem rossz szandek, egyszeruen nem a kultura resze. Ha lehet menni fel metert, akkor mennek. Tok mindegy, hogy mi van. Ha nem lehet menni, akkor pedig dudalnak. Mint az allat :-) Egyebkent akkor is dudalnak, ha elol allsz a lampanal, es piros-sargara nem vagy bent a keresztezodes felenel. Egyszer egy kamion allt mogottem, igy dudalt, azt hittem leesek a motorrol, ugy megijedtem.
Szoval 33 km-re sikerult csokkenti a hatralevo tavolsagot a dugoban, amikor is az egyik leg-olaj hutesu motorban kezdett tulmelegedni az olaj. Ezt a 12 km-t gyakorlatilag egyesben tettuk meg, csusztatott kuplunggal, nem volt semmi hutes. Felalltunk a jardara pihenni. Volt ott egy pizzeria, eletmento volt a kaja.
Menekulo utat kerestunk, ami egy darabig jo volt, majd ismet beallt. Vegul csak eljutottunk a Boszporusz hidjahoz, amin epp naplementeben mentunk at, a tuloldalon "Welcome to Europe" tabla fogadott :-)
Mentunk mi mar mindenhol, jardan, villamos sinek kozott, viz elvezeto arokban, ahol csak lehetett. Vegul nagy nehezen megerkeztunk a szallashoz, a tobbiek mar mind ott voltak, tobben nem voltak mar szomjasak :-)

Itt Isztambulban vannak valamifele tuntetesek, nem is tudom pontosan, hogy miert. Elhatarolodtam a hirektol erre a 2,5 hetre. Na jo, a Forma1 hirek az kivetel :-) Szoval vannak tuntetesek, de ebbol mi osszesen annyit erzekeltunk, hogy az egyik utcasarkon allt vagy 30 igen rendesen beoltozott rendor.

A szallasunk a Kek mecset szomszedsagaban van, nagyon jo helyen. A motorok az utcan fognak allni, de kozvetlenul a hotel elott, rendezett a kornyek.

A mai tav 773 km volt, az elso par 100 km szep helyen es jo idoben, a masodik fele nagy melegben, kevesbe elvezetes reszen. Ez a nap igazabol arrol szolt, hogy daraltuk a km-eket. 7 pont, az elso fele jo volt, a masodik unalmas, volt az iszonyat dugo, de volt visszateres Europaba naplementeben :-)

A lanckerek egyelore birja, bar egyre erosebb a kattogas, motorfeket amennyire csak lehet, mellozom. Meg harom napot kell kibirnia.

Holnap piheno nap, ez az utolso olyan szallas, ahol ket ejazakat vagyunk. Holnap irany a varos, Isztambul, OOoOOoOo Isztambul :-)

Kicsit amugy faradok, ez biztos erzodik az irasokon is. De nincs ezzel semmi baj, ezert (is) jottem :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése