2013. június 9., vasárnap

Fekete tenger megkerules, 16. nap (jun. 9, vasarnap), 6068 km, Burgas

Isztambulbol meglepoen gyorsan kijutottunk. Dugonak nyoma sem volt, nem azt mondom, hogy kihat volt a varos, de csak a lampaknal kellett megallni es minden lampan elsore jutottunk at. Mint ha nem is ebbe a varosba jottunk volna ket nappal ezelott.

Bulgaria, bocsanat, Burgaristan fele indultunk, egy darabig autopalyan. Andrassal ketten mentunk, egyikonk motorjan sincs a toppon a lanc, igy aztan nem mentunk autopalya tempot, ora szerint csak 110-120-at. Egyebkent sem kellett sietni, bo 300 km-es a nap. Andras elore ment, en meg probaltam autopalya kartyat venni, de sehol sem sikerult. Viszont Andrast sem ertem utol. Igy aztan ezen a napon egyedul motoroztam, ami teljesen jo is volt, ilyen is kell.

Az autopalyas szakasz utan jott a lenyeg. Az egyik. Kanyargos ut a hatarig, hegyek kozott, hibatlan aszfalt, zero forgalom. Gyulnek az elmeny motorozos szakaszok, nagyon jol van ez igy :-) Fol le, jobbra balra, fak kozott, majd hegyteton ahonnan gyonyoru a kilatas, meses.

Beertem a hatarra. Meg este olvastam a buntis papiron, hogy kulfoldi soforok a hataron is befizethetik a buntetest. Mondtam is Zolinak, hogy en ott be akarom fizetni. O meg mondta, hogy hulye vagyok, lazuljak mar. Vegul azt mondta, hogy azt csinalok amit akarok, de akkor utolsonak menjek at. Ez igy is lett, utolso voltam, egyedul is voltam. Szoval beertem a hatarra, alig volt ott egy-ket ember. Beadtam az utlevelet es a forgalmit, es kozben eloszedtem a papirt, es mutattam a hatarornek. Erre kijott az ablak mogul, es vigyorogva kerdezte, hogy "radar?". Az, mondom radar, meg polis. Erre megutogette a vallamat, es teljesen vidaman es jokedvuen atvezetett egy masik ablakhoz. Utana ott egy masik jokedvu hatarornel be is tudtam fizetni. Lehet, hogy tenyleg senki nem fizeti be, ezek meg annak orultek, hogy van aki befizeti. Ezt mar nem tudom meg soha, viszont igy biztos nem lesz bajom, ha legkozelebb jovok Torokorszagba. Ja, es kaptam kedvezmenyt is, eredetileg 166 lirara buntettek, de eleg volt befizetnem 124-et. Biztos, mert X napon belul jelentkeztem. Vagy nem tudom... :-)
Buntis ablakal egyutt 4 ablaknak jartam, es mar mehettem is. Nem voltam ott 8-10 percnel tovabb. Este a tobbiek meseltek, hogy volt akinek darabokra szedtek az osszes csomagjat. Az enyemet ki sem nyitottak. Biztos eleg volt, hogy befizettem a buntetest :-) Bolgar resz meg gyorsabb volt, megnezte a rendszamot, EU-s, intett, hogy tovabb.

Par km-es rossz ut utan jott a mai masodik lenyeg. Rafordultam egy kiemelt utra Burgas fele. Meg mindig a hegyek kozott voltam, ujabb sima aszfalt, kanyarok, semmi forgalom. Egyik kanyart boritottam a masik utan, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ez kell!!! :-)) Allat jo szakasz volt. Mindehhez a legidealisabb ido.

A cel a Napos part (Sunny Beach) volt Burgariaban, ide is ertem kora delutan. A tobbiek mar itt voltak, leszamitva a bamakosokat, ok elobb Rodostoba mentek. En ott mar voltam ket eve, igy kihagytam, jottem inkabb a tengerpartra.

A szalas retro, kedves fiatal szep recepcios lanyokkal. Tetszik ez a hely :-)


Lepakoltunk es irany a tengerpart. Homokos a part, napernyok, szikrazo napsutes, a hatterben Nessebar. Ujabb arca a turanak. Tobben furodtek is, de akar milyen meleg volt es tuzott a nap, nekem ez meg keves volt ahhoz, hogy bemenjek a vizbe. Inkabb csak setaltam a parton, eleg volt ha a bokamig ert a viz. Viszont ez nagyon tetszett :-) Nagyon szeretek a tengerparton setalni, a legjobbkor jott egy ilyen nap, nagyon jol erzem magam :-)


Háttérben Nessebar
Nagyon tetszik Bulgaria, mar ket eve is nagyon tetszett. Baratsagosak az emberek, kedvesek, mosolygosak, nem eroszakoljak a dolgokat. Olyan emberkozeli az egesz. Szeretem az ilyen helyeket, ide el kell jonni egyszer hosszabb idore is. Es megfizetheto is.

A szallason svedasztalos vacsora vart, retro etkezoben. A kaja rendben volt, sult padlizsantol sult husokig, zoldsegek, es persze sopszka salata.

Este meg volt kis seta a tengerparton, es a varosban. Az igazi elet persze kesobb kezdodik, addigra mi aludni fogunk. Holnap kozel 600 km lesz a tav.

A lanc es a kis fogaskerek kibirtak, egyre rosszabb a hangja, de nagy baj egyelore nincs. Annyit romlott a helyzet, hogy ha rendesen megyek es tartok egy tempot, akkor ilyen monoton ritmikus bugo hangja van. Ha csak gurulok, akkor pedig nyiszorog. Akar hogy befujhatom lancsprayvel. A helyzet semmikeppen nem fenyes, de azert meg nem recseg-ropog. Ez meg nem az a helyzet, hogy kicsereltessem ut kozben. Meg ket napot kell kibirnia, nagyjabol meg 1000 km-t.

Andras motorjan viszont tragikusabb alapotban van a lanc, a nittelo szem annyira megnyult, hogy at lehet latni a csap es a szem kozott. Azzal nem lehet tovabb menni. A kedves recepcios lanyok kerestek is egy szervizt, Andras ott kezd holnap reggel 9-kor. El kellene adni azt a motort :-)

A mai tav 383 km volt, nem volt megterhelo, igazi elmeny motorozos szakaszokkal, utana tengerpart, szikrazo napsutes, retro szallas, baratsagos kornyezet. 9 pont!

Ezen az esten kezdtem erezni, hogy a tura vege fele kozeledunk. Hihetetlen, hogy milyen gyorsan telik az ido, par nappal ezelott meg arrol irtam, hogy meg a felenel sem vagyunk. Most pedig van meg hatra ket nap.

Holnap irany Romania, a Transalpina hago labanal lesz a szallas, hosszu nap lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése