2013. június 2., vasárnap

Fekete tenger megkerules, 9. nap (jun. 2, vasarnap), 3227 km, Terskol, piheno nap

Nem kellett koran kelni, kipihente magat a tarsasag. Szikrazo napsutes, kinezek az ablakon, havas hegycsucsok. Azt a jo eletbe milyen helyen vagyunk :-)
Reggeli utan feloltoztunk rendesen, es megtamadtuk a Cheget hegyet. 500 rubelert cserebe uleses felvono visz fel ket lepcsoben egeszen 3100 m-ig. Mar az elso szakaszon olyan panorama tarult elenk, hogy csak pislogtam. Nyar van, en meg ulok egy felvonoban, mellettem havas hegycsucsok, mint ha sielni jottunk volna. Lattunk is embereket bakancsban, sileccel. Meg katonakat, akik velunk szemben jottek lefele, bazi nagy felszerelessel es puskaval. Le is fotoztuk oket, valamit magyaraztak, gondolom azt, hogy nem kellene fotozni...
Alattunk eleinte csak foltokban volt ho, aztan megerkeztunk 3100 m-re, ott mar joval tobb helyen volt, csak ahova sokat sut a nap, ott volt szaraz. Tegnap meg tenger szinten voltunk, a hotelbol a tengert fotoztam 35 fokban, ma meg 3100-on voltunk, es hogolyoztunk :-) Keszult rengeteg kep, ha epp nem volt felhoben, latszott az Elbrus havas csucsa is, ami 5642 m magas. Hihetetlen az egesz, mellettunk havas hegy, elottunk volgy, arrebb az Elbrus csucsa. Akkora meretek vannak itt, hogy ilyenkor erzi az ember, hogy valojaban milyen pici pont o a vilagban.

Elbrus



Persze keszult par orult foto is, Zoli, a turavezetonk, es Pisti, Zoli occse, a "turavezeto helyettes", akinel egy-ket sor hatasara a Yamaha Fazer-bol Yamaha Frezer lesz, es kimondhatatlan szova valtozik a traffipax :-) de az is Pisti, aki szo szerint barmilyen motorral barhol elmegy, tavaly vegig ment a 120 km-es foldnyelven egy chopper-el, respect. Kicsit elkanyarodtam, szoval ok ketten felmeztelenul meg alsogatyaban rohangaltak a hoban, tobbek kozott errol is keszult kep :-)
Kicsit meg feljebb masztunk, 3146 m volt a legmagasabb pont, sieleskor voltam legutobb ilyen magasan. Ide mar csak negyen jottunk, kiultunk egy sziklara amit sutott a nap. Egy mese ahol voltunk, beszelgettunk a vilag nagy dolgairol, mozdulni nem akartam onnan, nagyon jol ereztem magam. Azon a helyen, abban a pillanatban minden szep volt es jo.



Vegul csak elindultunk lefele, elotte meg ittunk egy forro teat, mert ott fent azert nem volt meleg.

Delutan aztan sikerult megkoronazni a napot, kiprobaltam egy BMW R 1200 GS Adventure-t es egy KTM 990 Adventure-t. Most aztan nagy a dilemma, milyen legyen a kovetkezo motor a DL utan. Lesz min gondolkozni az elkovetkezo 5 evben, addig biztos nem lesz motor csere. Gondolkozni meg egyebkent nincs nagyon min... :-)


Volt ma meg kis motor karbantartas, lanc fujkalas eso utan, lampa es tukor takaritas, na meg portorles az ulesrol, ami meg az eso utan is ott volt...

Este aztan jott a meglepetes, megegtem a napon. Nem vittem magammal naptejet, sem sapkat, igy aztan megpirult az arcom es a fejboromon is a hegyen. Mert ugye baromi suru hajam van, ami jo sokat ved :-)

A mai nap 10 pont, nincs mese.

Holnap irany Gruzia :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése