2013. június 11., kedd

Fekete tenger megkerules, 18. nap (jun. 11, kedd), 7126,6 km, Bekescsaba

Tegnap meg ugy nezett ki, hogy esoben masszuk az a hagot. De mar koran reggel szikrazo napsutes fogadott. Nem kellett koran kelni, most a reggeli sem 7-tol volt, utolso nap, nem sok a tav sem, persze kinek mennyi hazaig.

Elindultunk a Transalpina hago fele, delrol eszak fele, az ut kivalo. Elkezdodott a kanyargos resz, 500 m-rol kezdtuk az emelkedest. Hibazasi lehetoseg nincs, az ut egyik oldalan beton elemek, masik oldalan beton viz elvezeto arok. Egyre hidegebb lett ahogy mentunk egyre magasabbra, es szepen kezdtek kirajzolodni a havas hegyek a tavolban. Hihetetlen panorama tarult elenk. Az ut nincs teljesen kesz, az aszfalt uj, de vannak reszek ahol nincs szalag korlat, az ut szele utan rogton a szakadek van, ut felfestes sincs. Megjegyzem az ut nincs atadva, sajat felelossegre kerultunk ki egy beton lezarast. De azt itt mindenki kikeruli, autos, motoros. A csucson pedig van bazar, meg kaja, szoval szamitanak ra, hogy kikerulik az emberek, es mennek az uton.
A GPS 2143 m-t mutatott a legmagasabb ponton. Megalltunk, ismet hogolyoztunk, keszult par fenykep.





Voltunk ezen a turan mar ennel magasabban motorral, de ott nem volt ho. Ott jegeso volt :-) Meg volt mar ho, de ott nem volt motor. Igy aztan a sokadik arcat mutatta ma a tura a havas motoros hegyvidekes tajjal. De jo, hogy reszt vehettem ezen az uton, fantasztikusak ezek az elmenyek. Ma sokadszorra vigyorogtam :-)

Ezen a ponton koszontunk el egymastol, innen mindenki megy haza. Elindultunk lefele. A masik fele, az eszaki resz, rosszabb alapotban van, tobb helyen hianyzik a viz elvezetes, ott keresztben fel van marva az ut. Es vannak reszek, ahol nincs ut, 2-3 reszen sarban van murvan kell menni par szaz metert. Semmiseg ahhoz kepest, hogy milyen utakon jartunk mar, igazan megerte erre jonni. Az furcsa volt, hogy majdnem kesz az egesz, de nincsenek munkalatok. Mint megtudtam egy helyi sractol, a kivitelezo ceg csodbe ment, azert ez a helyzet.

Kanyarogrunk meg egy darabig, elmentunk tavak mellett is, amelyeknek olyan kek volt a vize, hogy csak neztem. Mint a Duna deltaban.

Leertunk, a bamakosok mar elmentek, toluk meg fent elkoszontunk. Tobbiektol bucsu a benzinkuton, talalkozunk jovore. Vagy meg iden :-)
Ez volt az a pont, ahol azt ereztem, hogy most mar otthon szeretnek lenni. Szep volt, jo volt, rengeteg minden tortent, egyelore fel sem tudom fogni mennyi minden, de most irany haza.

Andrassal Devaig meg egyutt mentunk, onnan o Szeged fele ment tovabb, en Gyula fele. Itt meg talalkoztam Zoliekkal, Varfurile-ig egyutt mentunk, ott valtak szet az utjaink, ok harman Nagyvarad fele mentek. Innen egyedul mentem, 160 km volt meg hatra. Ez mar ismeros kornyek, tobbszor eljottunk idaig Bekescsabarol. A 160 km-bol 50 kanyargos jo minosegu uton vezet a hegyek kozott, ezen kicsit meg megorultem, kapott meg egy pofont a lancszett :-) Mindegy, ugy voltam vele, ez most kell, ha lerobbanok, ide mar ertem jonnek. Allat volt a szakasz! A maradek bo 100 km-t pedig gyorsan ladaraltam.

Jott a magyar hatar, atlepes gyors, a Magyarorszag tablanal ugraltam az ulesben :-) Kezdtem felfogni, hogy megkerultem a Fekete tengert motorral :-) Es hazaertem :-)

Fel 4-kor megerkeztem Bekescsabara. Porosan, koszosan, faradtan, de annyi elmennyel tele, hogy tenyleg nem tudom felfogni. Olyan ez, mint amikor vizsgazni megy az ember es ugy erzi, hogy nem tud semmit. Ha most el kellene kezdeni meselni a turat, azt sem tudnam, hogy hol kezdjem.

A lovak (ertsd a motor) is jol viselkedtek, kibirtak az utat, a lancszett is egyben maradt. Mondjuk a vegere mar ugy nyikorgott az egesz, mint valami epetkezesen egy talicska. De kibirta, es ez a lenyeg, nem hagyott cserben, szep lovak, jo lovak :-) Kap is egy uj lancszettet. Meg friss olajat.

Azt nem is irtam, hogy a nyakam meg a hatam egy ideje mar faj igy a napok vegen. Foleg az utobbi napokban, sok is volt mar az ules, es menosebb is volt a tura masodik fele. Mar napok ota az jart a fejemben, hogy amint hazaerek, elemegyek masszazsra. A hatar utan fel is hivtam a masszort, de mondta, hogy teljesen be van tablazva, meg holnap is. Na, gondoltam errol lecsusztam. Es nem :-) Hihetetlen, hogy mennyire jol esett, Timi csodat tett a nyakammal es a hatammal. Koszonom!! :-) Es innen koszonom az 5 oras vendegnek is, aki nem ment el :-)

A mai tav 465 km volt, a 18. nap 7 pontos. Holnap irok meg egy osszefoglalot, es teszek fel kepeket is. Mar ha marad ido a pakolas, motor mosas, es persze a termalfurdo utan, ahova muszaj elmennem :-)

Itthon vagyok!!! :-)))

A megérkezés

:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése