2020. augusztus 6., csütörtök

Kéktúra - Part2 Day0

Második felvonás.

Holnap visszamegyünk Nagyvázsonyba, és toljuk tovább a túrát. Újabb 300 km jön, ha sikerül eljutnunk Írott-kőig, akkor a Kéktúra nyugati szakasza ki lesz pipálva. Meglátjuk, nagyon remélem, hogy ezúttal nem fog megfájdulni a lábam. A gyanú szerint csonthártya gyulladásom volt, amit túlterhelés váltott ki. Ezt Dr. Harsányi állapította meg, alias Leslie. Szóval nem voltam dokinál... Amint hazaértünk pihentettem, jegeltem, kentem gyógyszertári krémmel, majd fekete nadálytő krémmel (ez utóbbit innen is köszönöm törzsolvasóimnak, Dórának és Andrásnak). Egy hét után kezdtem érezni a javulást, és további egy hétnek kellett eltelnie, hogy tünetmentessé váljon. Összesen négy hete volt meggyógyulni, most úgy érzem ez megtörtént. Ki fog derülni. Ezúttal pár nappal több időnk lesz teljesíteni a távot, így kicsit lassabban fogunk haladni. Napi 20 km-es átlag a terv a múltkori ~25-el szemben. Ennek segítenie kell. Bár az kicsit sz@r érzés, hogy kondival tök jól bírnám, de emiatt vissza kell fognom magam és nem mehetek a saját tempómban. Azon is gondolkoztam, hogy segítene-e a túrabot. De mindig az a kép van előttem, hogy ilyennel nyugdíjas nénik mászkálnak... Pedig ha csak pár % terhelést levett volna a lábamról, simán lehet, hogy nem gyulladt volna be. Van is túrabotom, karbon, ultrakönnyű, csilli-villi, de marad itthon most is. Akkor fogok átállni rá, ha lesz olyan sátram aminek ez lesz a "rudazata".

Optimalizáltam kicsit a felszerelést:
- Lecseréltem a kétszemélyes derékaljat egy egyszemélyesre. Komfortban visszalépés, csak fele olyan széles, nincs beépített párnája sem, és fele a vastagsága is (5 cm helyett 2,5). Cserébe 1067 gramm helyett csak 555. De be kellett tenni egy kispárnát, erre szükségem van a jó alváshoz, ez 160 gramm. Azaz olyan 350 grammot spóroltam vele. Remélhetőleg nem fog leereszteni éjszaka, tök könnyű felfújni (alapvetően önfelfújós, kicsit kell csak fújni bele a végén), és könnyű leereszteni is. Jónak tűnik.
- A kisebb derékaljhoz elég egy polifoam, ez -160 gramm.
- Vettem egy új polárt. A régi 260 gramm, ez az új 490, azaz itt van +230. Cserébe nem fogok megfagyni egy hidegebb éjszakán. Profi cucc, jó meleg. És szép piros :) Vagy ilyen narancssárgás pirosas, mittudomén... Csak ebben a színben volt a méretemben, de a szín most pont nem érdekel.
- Sokkal kevesebb kaja van nálam az induláskor. Kb. négy reggeli és kettő-kettő ebéd és vacsora.
- Nem viszek gázpalackot, azt csak Feri hoz, -360 gramm.
- Nagyon fájt az első résznél, hogy súlycsökkentés miatt itthon kellett hagynom a sportkamerát. Ami egy Xiaomi Mijia 4K, mini állvánnyal együtt 230 gramm, van hozzá egy gimbal (jó nagy akksival ami tölteni is tudja a kamerát), ez 347 gramm. Összesen 577 gramm. Nagyon sok. Az újítás egy DJI Osmo Pocket (https://www.dji.com/hu/osmo-pocket). Mini kamera és gimbal egyben. Atom brutál kis kütyü, 116 gramm, védőtokkal együtt 154. (Egyszer még az agyamra fognak menni a grammok...)

A hátizsákom alapsúlya (víz és kaja nélküli tömeg) így pont 10 kg. Ez így teljesen oké.

A blogon is fogok egy helyen módosítani: az első rész post-jaiban a képeket 800x600-as felbontásra butítottam le. Így csak 2-300k egy kép, tök gyorsan fel tudtam tölteni. És azt néztem, hogy még tűrhetően néz ki. Igen ám, de ezt csak mobilon néztem. Kicsi kijelzőn valóban elmegy (főleg ha valakinek már rossz a szeme ugyebár :) ), de ha gépen néztem ott nem oké. Nem fogom ennyire lebutítani a képeket, hogy gépen is élvezhetőbb legyen. Viszont ékezeteket továbbra sem fogok használni mobilról.

Igyekszem ezúttal is átadni majd az élményeket, úgy írom le ahogy épp megélem. Az előző rész írásairól egészen sok visszajelzés jött, tök sokan olvastátok, magam sem gondoltam. Nyugodtan kommenteljetek, úgy nekem is van infóm arról, hogy kiket szórakoztatok :)

Holnap jelentkezek.

8 megjegyzés:

  1. Nem tudom miért nem jelenik meg a nevem. Pedig be vagyok jelentkezve. No sebaj. Unknown alias Eke Zsolt. Hajrá!

    VálaszTörlés
  2. Szia Gyati!

    Csak most olvastam vissza az előző szakaszt, én is egyből arra gondoltam, hogy csonthártyagyulladás! Remélem, ebben a szakaszban nem jön elő!
    Hajrá! Jó olvasni (is)! :)

    VálaszTörlés