2015. augusztus 13., csütörtök

Baltikum + Moszkva, 0. nap (aug. 13, csütörtök), 0 km, Békéscsaba

Sziasztok Követők!

A blogom egy időre feléled. Valójában feléledhetett volna idén már kétszer is, mert voltam Barcelonában és Berlinben is 4-5 napokra. Nagyon jó volt mindkettő! Készültek feljegyzések is, de a bejegyzések megírását már ellinkeskedtem. Visszatérő kérdés nálam, hogy mennyi időt ér meg a blog írása, mert viszonylag sok időt elvisz. Persze lehet benne rutint szerezni, nekem is jobban megy mint a kezdetekkor. Korábbi bejegyzésben említettem, ahhoz, hogy naponta legyen bejegyzés, vagy az esti programot kell lerövidíteni vagy a pihenést. Mivel programot nem vagyok hajlandó beáldozni, hiszen azért (is) utazok, jórészt a pihenés "rovására" megy a blog írás. Ezért gondolkoztam mit csináljak másképp, rövidebben írjak, ne íjak naponta, az egészről csak egy bejegyzést írjak. Vagy épp egyet sem, lásd utóbbi két városlátogatás. Túl azon, hogy ezekről nem írtam, sokra nem jutottam.

Erről az útról viszont írni fogok. Hogy milyen részletesen, azt majd meglátjuk. Egyrészt idővel nekem is jó visszaolvasni, de ami ennél is fontosabb, többen már "követeltétek" a tudósítást. Lesz :)

A útról röviden: motortúra, ismét Bikeman Zoli szervezés, ezúttal északi irányba. Régi álmom a Baltikum, ahol eddig már háromszor nem voltam... Értsd, már hásromszor össze volt rakva az út, de valami mindig közbeszólt. Évek óta beszélgetünk róla Zolival, csiszolgatjuk az útvonalat, mit hogy kellene.
Ez most összeállt, ráadásul meg lett fűszerezve Szentpétervárral és Moszkvával amelyek a kezdeti tervekben nem szerepeltek. Az útvonal nagyjából: Békéscsaba -> Varsó -> Vilnius -> Riga -> Tallinn -> Helsinki -> Szentpétervár -> Moszkva -> Minszk -> Lublin -> Budapest.

17 nap, amiből 7 pihenőnap (Vilnius, Riga, Tallinn, Szentpétervár 2, Moszkva 2), nagyságrendileg 5000 km. Ez nagyon jó kompromisszumnak tűnik. A tavalyi azerbajdzsáni út 19 napos volt, 4 pihenőnappal és 8500 km-el. Jó volt, de abban elfáradtam. Szeretek menni, de szeretek látni is. Ezúttal kicsit könnyedebbre vágytam. Ez az út annak tűnik, meglátjuk.

A társaság is meg van, 9-en megyünk, számomra két új résztvevővel.

A 0. napon egyébként már motoroztam 218 km-t, eljöttem Budapestről Békéscsabára. Volt itt egy gyors hátsó gumi és hátsó fékbetét csere. Utána még kis karbantartás, olajszint, hűtővíz szint ellenőrzés, lánc olajozás, állítás. Tavasszal már kicseréltettem a kuplungot (így most nem kuplung lamellákkal fogok túrázni mint tavaly :) ), a vezérműláncot, fékfolyadékokat, volt szinkron állítás is. Indulásra kész a jármű.

Holnap reggel 6:50-re Zolinál kell lennem Debrecenben, úgyhogy most elhúzok aludni. Kicsit többet kellene a tegnapi 3,5 óránál. Pakolni kellett volna, nem a Taj Mahal-ban lógni a kollégákkal. De programot ugye nem hagyunk ki, ilyet sem :)

Irány Moszkva. Tudósítás indul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése