2015. augusztus 14., péntek

Baltikum + Moszkva, 1. nap (aug. 14, pentek), 983 km, Varso

Vegul is valoban arrol volt szo, hogy az elejet megnyomjuk...

Jol haladunk, 983 km lett az elso napi tav. Kisse kipurcantam, de amugy minden ok. Igazabol olyan sok minden nem tortent. Tul azon, hogy haladtunk.
Reggel 6:50-re Zolinal voltam Debrecenben. Na jo, 4 percet kestem. De meg tudom magyarazni, kaptam egy sorompot. Valojaban persze nem indultam el idoben...
Debrecentol ketten mentunk, irany a (mar nem letezo) hatar. Majd Banska Bystrica-nal egy parlokoban talalkoztunk Denessel, o az egyik szamomra uj resztvevo. BMW R1200RT-vel jott. Innen egy nagyon jo ut vezetett at a hegyen, meg volt az elso elemeny motorozas is. Idealis volt, kanyargos, sima aszfalt, kis forgalom, szep taj.
Varso fele vettuk az iranyt, de utba ejtjuk a Jasna Gora-i palos kolostort (Czestochawa), Lengyelorszag egyik legnagyobb zarandokhelyet.

A szlovak-lengyel hatar utan egy kispolskis csapatba botlottunk. Volt ott mindenfele pimpelt jarmu, igazi fanatikusok voltak a gazdaik. Valami talalkozora tarthattak. A sisak kameram ekkor epp le volt merulve, igy kep sajnos nincs roluk. Bonyolult dolog ez a digitalis utazas, erre a szekciora majd szanok egy kis idod kesobb.
Az egyik elottem halado kispolskis jo nagyot durrandott a kipufogojaval. Hol? Egy alagutban. Ugy megijedtem, hogy majdnem leestem a motorrol. Amugy sem illik engem ijesztgetni alagutban, van nekem ott epp eleg bajom :) (valahogy nem szeretem az alagutakat...).

Czestochawa fele jo nagy forgalom volt. Hozza fulledt meleg is. Viszont az autosok kifejezetten elozekenyek a motorosokkal, lehuzodnak, engednek. Volt persze egy-ket turelmetlen, meg olyan is aki csak azert is megeloz mikozben latszik, hogy elottunk sor van. De ilyenek mindig vannak. Osszessegeben jo motoroskent Lengyelorszagban.
Volt egy par km, ahol az ut melletti jarda szerusegen is mentunk, mert csak ott fertunk el. Az uton ket sorban alltak az autok, elengedni nem tudtak, nem fertunk el kozruk. Zoli meg is kerdezte az egyik lampanal, hogy "Ennek sosem lesz vege?". De, vege lett. Utana olyan szakasz jott, ahol meg nem tortent semmi. Nyil egyenes, nincs rajta lampa, alig volt forgalom. Ott majdnem en is elaludtam, pedig csak delutan 2 ora volt. Gondolkodtam azon, vajon motoron el tud-e aludni a vezeto. Az egyik munkatarsamnak allitolag sikerult biciklizes kozben, szoval motoron is tuti el lehet. Nem ajanlott kiprobalni. Meg is alltunk felfrissulni egy benzinkuton.
Az ut ilyen gyorsforgalmi szeru, 2x2 savos, idonkent lampaval. Es tele automata traffipaxokkal. Nem mentunk gyorsan, a forgalom miatt ha akartunk sem tudtunk volna, de azert nem csodalkoznek rajta, ha egy-ketto lemert volna. Meglatjuk.
A masik erdekesseg, hogy vannak latszolag civil Opel Insignia-k, amik valojaban rendorautok. Semmi nem utal ra, amig fel nem gyullad a szelvedo mogul a "Policija" felirat es a kek-piros villogo. Tobbszor is lattuk, ahogy kiszednek autokat a forgalombol.

Megerkeztunk a kolostorhoz, ahol talalkoztunk Piroskaval. O a masik resztvevo, akit eddignem ismertem. Egy 750-es Honda chopperrel jon. Igy mar 4-en vagyunk. A tarsasag masik fele pedig eljott mar tegnap, ok megfeleztek a tavot, Krakkoban szalltak meg.
Megneztuk a kolostort, kb. egy orank volt ra. Szep hely, ha valaki erre jar, ne hagyja ki! Raadasul most valamiert nagyon sok zarandok volt, ami miatt tomeg volt, viszont igy meg jobban at leheett erezni a hely szellemet. Sok zarandokon egyen polo volt, nagyon soknal polifoam. Itt-ott alvo emberek. Tetszett a hely! Zoli elmeselte a tortenetet is, azt most itt nem irom le, erdemes rakeresni.

Tovabb indultunk Varso fele, meg bo 200 km volt hatra. Gyorforgalmi ut volt tovabbra is, halados volt. Az utolso 30-40 km-t viszont mar sotetben tettuk meg. 9-re ertunk a szallasra, ahol talalkoztunk a krakkoi tarsasaggal is. Osszeallt a 9 fos tarsasah.
A hotel valahol a belvarostol van nem messze. De faradt a tarsasag, nem mentunk be. Egy sor fer bele a hotel elotti helyen.

Tavaly nem sikerult valami idealisan a motoros ruha kivalasztasa :) Az azeri turan inkabb faztam, a Balkanon melegem volt. Epp forditva kellett volna valasztani, utolag persze konnyu okosnak lenni. Most is megneztem az idojaras elorejelzest: Vilniusig meleg, de utana csak huszonpar fok. A valasztas a melegebb ruhara esett. Lenne meg a ket ruhat viszek megoldas, de ugy nem teljesul az indulas elotti "pakold ossze amit gondolsz vinni az utra, majd a felet hagyd otthon" elv. Nem kell sok cucc. Szoval ugy gondoltam, inkabb legyen melegem 1-2 napig, mint hogy fazzak a tura kesobbi reszen. Eddig minden hibatlanul megy a terv szerint, ma majd szet rohadtam, olyan melegem volt :) Meg a hegyekben is. Ahogy lement a nap, akkor lett kicsit huvosebb.

Jo volt egynek ez a nap. Persze jobb lett volna kipihentebben indulni, de amugy rendben van. Volt jo ut, volt latnivalo, de forgalom is, meg faraszto is volt. Ez igy 5 pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése