2015. augusztus 21., péntek

Baltikum + Moszkva, 8. nap (aug. 21, pentek), 2349 km, Helsinki

Ma kemeny 23 km-t mentunk. Legalabbis motorral, a komppal meg olyan bo 70-et.
Koran kellett kelni, fel 6-kor. Fel 7-kor mar indultunk a hoteltol. Reggeli ilyenkor meg nincs, de rendesek voltak, mindenkinek keszitettek egy reggeli csomagot. Mint regen az altalanos iskolaban. Meg dobozos gyerek udito is volt benne.

A kompra 7 es fel 8 kozott lehet be-check-kolni (szep magyar szo). Idoben ott voltunk, meg varni is kellett kicsit. A Viking Line-nal utaztunk. Jo nagy a komp, Dubrovnikbol Bariba hajoztam hasonloval. 11 szintes, tobb lift is van benne, tovabba etterem, bar, kiulos helyek, minden ami kell. Es kb. 34 km/h-val hasit a nyilt vizen.

Az ut 2 es fel ora volt nagysagrendileg, 11-re mar Helsinkiben voltunk. Nagyon meleg volt, biztos tobb mint 30 fok. Nem is ertem, eddig eszak fele egyre csak hult a levego, ma meg megint orult meleg volt. Pont a legeszakibb ponton. Eddig meg ennyire eszakon nem jartam, a hely nekem ebbol a szempontbol is ujdonsag.
Olyan sok latnivalo egyebkent itt Helsinkiben nincs. De mielott elindultunk a szallasra, azert megneztunk ket templomot. Az egyik ortodox, a masik evangelikus. Sokszor nem szabad fenykepezni a templomokban, ezekben most lehetett.

A gyorshajtasra allitolag itt Finnorszagban kulonosen figyelni kell, +2 km/h-ert megbuntetnek. Es minden forgalmi lampan van valami kutyu, vagy radar vagy piroson athajtast nez, nem tudom. Persze sehol nem kell szaguldozni, de a +2 valoban szokatlanul szigoru. Nekunk legalabbis, egy svajcinak nincs benne semmi kulonos.
Az arak is magasabbak, a benzin a balti 1,05-1,15 helyett rogton 1,5 euro. Setaltunk a kikoto mellett egy piacon, ott is erzekelheto volt az arkulonbseg.

A szallasunk egy kempingben van, ket fahazat berelt ki Zoli. Amikor eloszor hallottam, hogy ket fahaz egy kempingben, gondoltam valami low budget szallas, mindegy, egy ejszakara jo lesz. De ez Finnorszagban mas kategoria. Nagyon mas. Raadasul nem is olcso. Gyonyoru kornyezet, hatalmas fak, sajat strand, nagyon igenyes haz, termeszetesen szaunaval. Siman el tudnek itt tolteni hosszabb idot is, foleg, hogy jo gyalogos tura utvonalak is vannak. Egyszer el kell jonni eszakra egy ilyen helyre hosszabb idore.
Delutan kicsivel 1 utan mar itt voltunk, amikor kozoltek, hogy 3-tol lehet atvenni a hazat. Szerencsenk volt, kb. 20 perc varakozas utan szoltak, hogy kesz a takaritas, bekoltozhetunk.
A delutan olyan semmit tevos volt. Ultunk kint a haz elott a fuben, beszelgettunk. Elokerult persze egy-ket sor is... Nem mint ha a tegnap olyan megterhelo lett volna, sem a mai 23 km, megis valahogy nagyon jol esett. Ilyen is kell. Foleg a kovetkezo etapok elott.
Ma grill vacsora volt, Zoli vett hust, zoldsegeket, krumplit. Mindenki kevivette a reszet a munkabol, sutes, krumpli fozes, uborka pucolas, hagyma szeleteles, stb. Pikk-pakk elkeszult a vacsora.

Nem volt egy megterhelo nap, kap 6 pontot.