2015. augusztus 24., hétfő

Baltikum + Moszkva, 11. nap (aug. 24, hetfo), 2821 km, Szentpetervar pihenonap 2

Ma sem keltunk koran, jol indult a nap. Reggelire muzlit ettem, ez teljesen jo. Es beprobalkoztam az omlettel. Na az teljesen rossz. Ma volt meg gyanusan kinezo felvagott is, de ahhoz nem mertem nyulni.

A mai terv a Nyari palota meglatogatasa volt. Kb. 30 km-re van a varostol. Odafele inkabb 40 volt, mert autopalyan mentunk. Egy szakaszon a palya ket szintes, mi az alson mentunk. Nem mentem meg ilyenen, nagyon tetszett. A fizetokapu viszont erdekes volt. Megalltunk a ket motorral, es egybol ott termett a sorompo modott egy gumibotos biztonsagi or. Valoszinuleg az a modszer, hogy egy valaki fizet, utana atmennek ketten. Ez ellen van itt az ember. En nem partolom az ilyen "oldjuk meg okosban" modszereket, meg sem fordul a fejemben, hogy ilyesmivel probalkozzak. A gumibotos embert latva valoszinuleg a modszer partoloi is meggondoljak magukat.

A Nyari palota is gyonyoru. Tengerpart, hatalmas kert, monumentalis epulet, aranyozott kupolak, rengeteg szokokut. Tobb mint 3 orat toltottunk ott.
Motorral csak Zoli es en mentunk, a tobbiek szarnyashajoval mentek a varosbol. De kint osszefutottunk. 4-re ertunk vissza a szallasra, ahonnan en meg bementem busszal a belvarosba, hogy megnezzem a Verre epult Megvalto templomot belulrol is. Kar lett volna kihagyni. Valami lenyugozo belulrol is. Apro csempekbol kirakott kepek diszitik teljes egeszeben. Hihetetlenul szep. Legutobb Barcelonaban a Sagrada Familia-ban ezreztem hasonlot. Az nagyon mas, de hasonlo erzest valtott ki.

Mielott bementem a templomba, megint osszefutottam kis tarsasagunk hajot hasznalo felevel. Vicces volt. Ok epp akkor jottek ki.
Beszereztem meg a szentpetervari hutomagnest, majd kerestem egy buszmegallot ahonnan megy 22-es busz. A busz meg is erkezett, es kik vannak rajta? Megint a hajos tarsasag. Nem szabadultam toluk.

Nem volt egy megterhelo nap, es ma is sok szepet lattunk. 8 pontot er nalam.

Holnap viszont megterhelo nap lesz, innen Moszkva tobb, mint 700 km. Es allitolag az ut eleg forgalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése