2015. augusztus 17., hétfő

Baltikum + Moszkva, 4. nap (aug. 17, hetfo), 1933 km, Riga

Ma majdnem megfagytam. Es majdnem elfogyott a benzinem. De vegul egyik sem tortent meg :)

Ma ket csapatban mentunk. Zoli, Marci es en, a masik csapat pedig Nomadbiker Zoli vezetesevel a tobbiek. Ok hatan elindultak 8-kor, mi harman 9-kor. Az elso cel Trakai, egy to kozepen levo var. Alitolag ez itt az egyetlen, amit soha nem sikerult bevenni. Itt utol is ertuk a masik csapatot, de ok voltak fenykepezkedni a Vilnius tablanal, amit mi kihagytunk.
A motorokat kint hagytuk az ut szelen. Rajta a sisakok, dzsekik. Neha felmerul bennem, hogy nem lenne vicces ha ellopnak, de masreszrol nem szeretem az eletemet felelem vezerelten elni. Persze kell az elovigyazatossag is. De itt az a dontes szuletett, hogy a cuccok ott maradnak a motoron. Nem lett bajuk.
A var szep, de az latszik, hogy a nagy resze uj. A to vize is atlatszo, igazi mese helyszin mese varral. Keszult par foto, es indultunk tovabb.

A nap nem sutott, nagyjabol zart felhozet volt. Hozza szel, es tuti nem volt 20 fok. En vagy 200 km-en keresztul majdnem megfagytam. Indulas elott szoltam Marcinak, hogy az elso kuton alljunk meg, nekem tankolnom kell, meg olyan 50 km-t tudok menni biztosan. 80 km mulva volt kut, a muszerfalon mar minden villogott, hogy nincs benzin. A 22 literes tankba 21,94 litert tankoltam. A benzinkuton felvettem egy plusz pulovert, a nyakamba kotottem egy kendot es kicsereltem a kesztyut a vastagabbra. Valamennyit segitett, de a markolat- es ulesfutessel egyutt is majdnem megfagytam. Szerintem vizeren ment az ut :)

Litvaniaban eleg erdekes az autopalya, egy olyan 50 km-t mentunk rajta. Kint van az autopalya jel, tehat nem csak egy 2x2 savos gyorsforgalmi ut leallosavval. Autopalya. De idonkent van rajta a belso savbol nyilo visszafordito, 110-es korlatozas gyalogosra figyelmezteto veszelyt jelzo tablaval, idonkent nincs kozepen elvalasztva, csak fu van. Oldalt pedig hazak, amihez van leagazas. Minimum erdekes. Mondjuk szembe legalabb nem jonnek, mint Azerbajdzsanban.

Kis kiterovel meg Litvaniaban utba ejtettuk a Keresztek hegyet. Katolikus zarondokhely, ahol egy dombon tobb ezer mindenfele meretu fa es fem kereszt van. Nem lattam meg hasonlot sem ezelott, erdemes volt kiterot tenni.

Az utminoseg Litvaniaban teljesen jo. De Lettorszagban meg jobb. Mar a hatarnal latszott a kontraszt. Az ido kezdett kicsit melegedni, a felzozet is elkezdett szakadozni. Sokkal jobb, nem szeretek fazni. Fazos vagyok, nalam a szint a "majdnem megfagytam" volt, a tobbieknel pedig a "hat csak eppen nem faztam". Vissza a 30 fokot :) Azt nem is irtam, meg a vilniusi idegenvezetonk mondta, hogy nem szokott itt ilyen meleg lenni, 3 hete van ez a 30-32 fok, ez itt nem megszokott. Nekunk ez mar lehules volt az indulashoz kepest.
De vissza az utakhoz. Az utminosegen tul a kozlekedesi kulturat erdemes meg megemliteni. Az romlott, nem olyan elozekenyek mint Littvaniaban vagy Lengyelorszagban. Illetve a fix traffipaxok itt is meg vannak.

Beertunk Rigaba. Itt mar jo meleg volt, kicsit sok is lett a vegere amit magamra vettem. De inkabb legyen melegem. Meg lett a szallas, nincs sajat parkoloja. Az utca fizetos, kerdeztuk a parkoloort, hogy hova tegyuk a jegyet. Mire o: vegyunk 2 orara itt most elotte, aztan az eleg. De reggel ne legyenek itt a motorok. Jo...
Volt ma egy kisebb eses is, semmi komoly, inkabb csak borulas. Piroska alol csuszott ki a motor egy macskakoves uton kanyarodas kozben. Szerencsere se neki sem a motornak nem esett baja.

Elmentunk kajalni egy autentikus uzbeg etterembe. Lagman levest ettem ez uzbeg pilaf-ot. A leves barany husos, tesztas, zoldsegekkel, es volt hozza uzbeg kenyer. A pilaf is barany husos etel, rizzsel es zoldsegekkel. Mindketto uj volt nekem, eleve az uzbeg konyha uj volt. Nagyon izlett a leves es a foetel is! Es volt hozza egy sor is. Ez van :)

Vacsora utan meg gondoltuk, hogy bemegyunk a belvarosba. Elvileg 15 perc seta. 25 percet setaltunk es nyoma sem volt belvarosnak. Neztuk a terkepet, a telefonokat, probaltuk kitalalni hol vagyunk. Odajott hozzank egy lany es mondta, hogy kisse osszezavarodottnak tununk, tud segiteni? Igen, a belvarost keressuk. Akkor forduljunk meg, es menjunk az ellenkezo iranyba. De a legjobb, ha felszallunk egy villamosra. Felszalltunk, de inkabb a szallasig mentunk vissza. Belvaros majd holnap.

Jo nap volt, nem volt megerolteto, de elegge faztam, finomat vacsoraztunk. 6 pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése