2015. augusztus 25., kedd

Baltikum + Moszkva, 12. nap (aug. 25, kedd), 3557 km, Moszkva

A csapat egyik fele nem varta meg a reggelit, ezt mondjuk meg tudom erteni. Inkabb elindultak 7-kor. Piroska, Zoli, Marci es en indultunk kesobb. 8 elott kaptunk reggelit. A muzlit nem tudjak elrontani :) De ma kicsit jobban nezett ki a felvagott, megkostoltam, sajttal es valami vegyes salataval, ami szinten egesz eheto volt. Legalabb valami zoldseg. Es volt ilyen fank szeru valami is, lekvarral. Vegul is ez sem volt rossz. Ilyen volt az elozo napokon is, csak a 9-kor reggelizoknek mar nem jut.

Zoli Piroskaval ment ma, en pedig Marcival. A Szentpetervarrol kivezeto szakasz nagyon forgalmas volt. Mindenki ment ossze-vissza. Orulten vezetnek itt. Egy piros lampanal siman lerajtolt egy ML Merci jobbrol a porbol. Nagyon kell figyelni. Utana meg volt olyan szakasz is, ahol alig volt auto. Es a fizetokapunal megint ott volt a gumibotos ember, most le is fenykepeztem.

Az utminoseg tovabbra is teljesen jo. Eddig egesz Oroszorszagban jo utakon mentunk. Mondjuk nem is mentunk at hagokon. Sok helyen uj ut van, de ami nem uj, az is teljesen jo. Van ahol vadi uj, meg felfestesek sincsenek. Es van ahol epp csinaljak. Szentpetervar es Moszkva kozott tobbsegeben 3 es 4 savos ut van. A 4 savos sima 2x2-es gyorsforgalmi szeru. A 3 savos erdekesebb. A kozepso sav olyan 5-800 meterenkent iranyt valt. Elobb a mi iranyunk 2 savos, szembol 1 savos, majd forditva. Ez abbol a szempontbol jo, hogy ha a forgalom osszetorlodik, rovid idon belul biztos lehet elozni. Ha mar nem 2x2 savos, akkor ez egeszen hatekony. A 2x2 savos viszont abbol a szempontbol erdekes, hogy atmegy lakott teruleteken, es itt nem nagyon lassitanak. Csak egy kicsit. Zebrakon is mennek mint az orultek, mint ha varoson kivuli szakasz lenne. Annak ellenere, hogy az ut tele van fix traffipaxokkal. Es rendorok is szep szamban voltak jelen az ut menten. Illetve meg vannak az itt szokasos rendor posztok is: sebesseg korlatozas, 80, 60, majd 40, el kell csorogni egy beton epulet elott ami mellett van egy nagy placc, kint allnak a rendorok, es akit gondolnak, kiintenek. Minket szerencsere nem allitottak meg.

Ma jubileum is volt, meg delelott belekerult a motorba a 100000. km. Juhee :) A motorosok egyebkent itt is integetnek egymasnak, mint otthon. Igy volt ez a korabbi orszagokban is. Lehet, hogy az egesz vilagon igy van? Letesztelnem szivesen :)
Ma volt egy kis riadalom is, egyszer csak azt vettem eszre, hogy terheles valtasnal furcsa hang jon a motorbol. Amikor viszonylag hitrelen visszaengedtem a gazt, akkor volt egy ilyen femes csunya hang. Eloszor arra gondoltam, hogy laza a lanc. De ezt gyorsan elvetettem, mert kb. 2 napja allitottam, es meg nem jarja a veget, hogy surun kelljen allitani. Az elozo szett is ugyan ez volt, az alapjan meg van benne olyan 15e km. Es ha lanc lenne, annak inkabb csattogo hangja lenne. Szoval nem lanc, logikus. Akkor viszont nagyobb a baj, remelem hazaerek vele. Meg meg is fordult a fejemben, hogy biztos valami 100e km-re van meretezve, precizek a japanok :) Aztan megalltunk egy kavera, raneztem a lancra, ami borzasztoan laza volt. Allitottam rajta, jo sokat, es a hang megszunt, minden ok. Viszont ez a szett kozel sem fog annyit elmenni, mint az elozo. De boven hazaerek vele, ezzel nem lesz gond.

Erdekes, hogy a kisebb lakott teruleteken amelyeken athalad az ut, szinte csak fahazak vannak. Vegig Szentpetervar es Moszkva kozott. A legtobb egyszeru fahaz, de sok kozuluk szines vagy faragasok diszitik. Tetszett.

Aztan egyszer csak beertunk Moszkvaba. Az ember itt rogton megerti, hogy mi a valodi dugo. Persze Isztambul utan mar nem kaptam tole sokkot, de szivesen kihagytam volna a kb. 20 km-t egyesben, csusztatott kuplunggal. A utpadkan lehetett viszonylag jol haladni, de csak addig amig volt. Vagy ameddig nem lett tul szeles, mert onnantol az autok azon is mentek. A forgalomrol sok rosszat el lehet mondani, orulten mennek, akkor is megeloznek ha latszik, hogy rogton utana sor van, bejonnek a motorosok koze ugy, hogy nem hagynak kovetesi tavolsagot, bevagodnak oldalrol, stb. Lenyegeben ha a legkisebb esely meg van ra, hogy meg tudnak elozni, elorebb tudnak jutni, akkor megprobaljak. Tok mindegy, hogy utana meg kell allni, vagy hogy jonnek szembol, vagy hogy epp csak elferunk. Viszont az is igaz, hogy tobbsegeben lehuzodnak ha eszreveszik, hogy en eloznek. Tobbsegeben, mert van akit rohadtul nem erdekel. Dugoban is inkabb engedtek, de volt aki nem ment arrebb, pedig tudott volna es latott is.

Vegul megerkeztunk a szallasra, 6 korul. Elfaradtam, de osszessegeben kemenyebb napra szamitottam. Bo 700 km volt a mai etap.

Halados, faraszto nap volt, de semmi extra. Egy semleges 5 pont. Par eve egy ilyen napot meg lepontoztam volna. Faraszto, nagy forgalom, orult vezetesi stilus. Ma nincs vele baj.

Igertem, hogy irok a digitalis utazo kutyuirol. Lassuk akkor, hogy miket hoztam magammal:
- telefon es toltoje: alap, hogy legyen nalam telefon, de tartalek blogolo eszkoz es tartalek gps is egyben
- tablet es toltoje: blogolashoz, de netezni, e-mail-ezni is kenyelmesebb mint telefonnal
- fenykepezo, toltovel es pot akkumulatorral: jo kepeket rendes fenykepezovel lehet csinalni, bar egyre jobbak a telefonok kamerai is
- tartalek fenykepezo, toltovel es pot akkumulatorral (na ezt tipikusan otthon lehetett volna hagyni, meg ha nem is foglal sok helyet, telefon is jo tartalek fenykepezonek)
- sisak kamera, taviranyitoval, pot akkumulatorral, tolto a taviranyitohoz es az akkukhoz is
- motoros gps, plusz tolto arra az esetre ha a dokkolo meghibasodna
- nyomvonal rogzito gps es toltoje
- InterPhone es toltoje: zene hallgatashoz, telefonalashoz
- power bank: vesz energiaforras
- tartalek memoriakartya
- usb adapter tablethez
- eloszto
- par kabel: usb hosszabbito, mini usb, micro usb

Kicsit soknak tunik, legkozelebb a felet otthon hagyom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése