2015. augusztus 19., szerda

Baltikum + Moszkva, 6. nap (aug. 19, szerda), 2318 km, Tallinn

A regelit mar meg sem kell emliteni. Zsir.

Az elozo felallas szerint indulunk, Zoli , Marci, en, a masik csapatban mindenki mas. A mindenki mas csapat most is hamarabb indult, mi 9-kor. Az elso uticel Jurmala. Kis kitero mert visszafele van, de Valer jabasolta, hogy ha furodni szeretnenk, akkor ide menjunk. Nekem speciel eszem agaban sincs, a gondolattol is megfagyok. De a partra szivesen lemegyek. Jurmala tipikus udolovaros. Harman harom fele sikerult menni, de hamar megtalaltuk egymast. Igy megy ez a digitalis vilagban. Igen, tartozom meg a digitalis utazo resszel, nem felejtem el.
A Balti-tenger erdekes modon alig sos. Szinte mar edes viz, megkostoltam. Jurmalaban ennyi volt a tenger, itt a tobbiek sem furodtek.

Tovabb indultunk Tallinn fele. Sutott a nap, de ahogy haladunk eszak fele, egyre hidegebb van. Mar napsutesben sincs melegem. Felvettem a plusz retegeket, es csak eppen nem faztam.
Meg a lett oldalon sok utepiteses resz volt, ez kevesbe volt halados. Az eszt hatar elott Marci lelepett, lement a partra. Mi Zolival elmentunk majdnem Parnu-ig, es ott mentunk le a partra. Parnu-t igy irjak rendesen: Pärnu. Esztorszagban megjelentek az ö es ü betuk, es a dupla pont mindenfele mas maganhangzokon is jelen van, mint ä vagy ë. Tiszta skandinav feeling. Es a "Stop"-pot itt ket p-vel irjak.
A part szep, feher homok, Jurmalaban is ilyen volt. Zoli bement a tengerbe, es a parton motoroztam a vizes homokban.

Majd tovabb indultunk a cel fele. Az ut nem sokat valtozott, km hosszu technikas egyenesek valtjak egymast tovabbra is, es tok sik. Motoros szempontbol dog unalom. A gyorsforgalmi utak le- es felhajtojan lehet bedonteni a motort, mashol nagyon nem. Viszont a taj szep, fenyoerdo, neha balrol a tenger. Es az utminoseg hibatlan. Meg eggyel jobb mint eddig, kivasalt aszfalt amin egyetlen uthiba sincs. Ez a resze pazar. Fixen telepitett traffipaxokkal viszont itt is tele van az ut.

Beertunk Tallinn-ba. Az uton nem volt eros forgalom, csak Tallinn elott erosodott meg, es a varosban is voltak autok rendesen. Viszont itt mukodik a zold hullam! Hurra, ez sem Lengyelorszagban, sem Litvaniaban, sem Lettorazagban nem az erosseguk a forgalom szervezoknek. Pedig szerintem nem raketatudomany osszehangolni a lampakat.
Tallinban igy elsore ugy tunik, hogy sok a zold terulet, fak, parkok. Ez Rigaban is igy volt, ott is nagyon sok park van.

A szallas gyorsan meg lett, nincs messze a tengerparttol. 5 korul erkeztunk meg, nem volt sok a mai tav. Csinaltam minimalis karbantartast, feszitettem kicsit a lancon es lefujtam lancspray-vel.

Lementunk meg a tengerpartra kicsit, keszult par vicces fenykep a naplementeben.

A nap rendben volt. Napsutes, tenger, haladas. 6 pontot er.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése