2019. október 26., szombat

Egy kis Ázsia: irány Chiang Rai

A mai napot nagyon gyorsan el tudom intézni: délelőtt buszozás Chiang Mai-ból Chiang Rai-ba, délután White Temple és egy kis piac/bazár.

Kicsit bővebben:
Reggeli után kimentünk a buszállomásra, és felszálltunk a 8:45-ös Chiang Rai-ba tartó járatra. Mi ketten voltunk külföldiek, az összes többi utas thai. A buszunk a kínai buszgyártás egy remeke volt, egy Sunlong.

A design-on és a belsején érezhető volt, hogy nem egy luxusjárattal hasítunk, de egyébként rendben volt. Működött a klíma (mindenhol működik, erre rohadtul figyelnek, és mindenhol 14 fokra van állítva...), működött a fék is.

Délután fél 1 körül értünk Chiang Rai-ba. Átvettük a szállást és elmentünk sétálni kicsit a városba. Ittunk kávét, hú az nagyon kellett.

Óratorony, ez egy körforgalom közepén van

A motorosok papucsban tolják, bukósisak nélkül (nem mindig, kb. fele-fele az arány)

Ettünk streetfood-ot, tészta gombóc, az egyik szójababos a másik szezámmagos volt:

Volt az utcán egy piac, helyieknek, nem ilyen turistás. Itt vettük ezeket a kis gombócokat. Árultak itt mindenfélét, zöldséget, gyümölcsöt, fűszereket, stb.

De ami a legfurcsább volt, árultak nyers húst. 35 fokban.

Nagyon szeretik a vezetékeket, mondjuk az biztos, hogy a ráfagyott jégtől nem fognak leszakadni...

Itt egyébként csak három évszak van, területenként eltérnek kicsit az időpontok, de kb. így: márciustól májusig forró, júniustól októberig esős, novembertől februárig hűvös. Azaz most kb. esős vége/hűvös. Ja, hűvös, mert csak 35 fok van és nem 45... :)

Kimentünk a White Temple-höz, ami kb. 15 km-re van a központtól, de még a városban. Busz ment a pályaudvarról, ez a nem épp fiatal Merci busz:

Amire itt felhívnám a figyelmet, az a busz előtt álló srác a hosszú dzsekiben. Egyszerűen nem értem, hogy bírt benne lenni, én kettő percig bírtam volna, utána hőgutát kaptam volna a francba. És utána ő is felszállt a buszra, a személyzethez tartozott ha jól vettem ki, és ebben nem volt klíma, kb. 45 fok volt bent.

A hátsó ajtónál ültünk, az végig nyitva volt úgy hasított a busz. Legalább kicsit járt a levegő, de így is büntetés volt ez a kb 20-25 perc utazás. Ilyenkor mindig az jut az eszembe, hogy én akartam ide jönni :) És jól is van ez így.

A White Temple buddhista templom, bent sajnos nem szabadott fényképezni.

Visszataxiztunk a városba, kajáltunk, megnéztük a szombati vásárt, ahol valami brutális tömeg volt. Ezt a képet a kajás részlegnél fényképeztem:

Ebben az országban nem lehet éhen halni, mindenhol kaja van. Mondanám, hogy megfagyni sem lehet, de ez nem igaz, bemegy az ember egy épületbe és azonnal megfagy.

Ezek itt sült rovarok és lárvák, egyelőre nem voltam olyan vagány, hogy megkóstoljam, de ami késik nem múlik:

A vacsorám ilyen sült mix volt, többségében zöldségek voltak benne, de volt benne csirke, hal és rák is. Vettünk még hozzá ananászos rizst és B vitamint:

Zene is volt

Óratorony sötétben:

Chiang Rai-ba azért jöttünk, hogy elmenjünk egy kétnapos túrára. Holnap délelőtt indulunk, és fent fogunk aludni egy hegyi faluban. Erre a túrára csak minimál cuccal megyek, ebben nem lesz benne a  laptop, így holnap nem fogok írni. Hétfőn jelentkezek, akkor majd megírok két napot.

1. Amikor mentek valamivel valamikor valahová valamerre a valamin valahonnan valakivel, annak valaki valahol mindig örül valamikor. :)