2019. október 16., szerda

Egy kis Ázsia: irány Melaka

Ma elhagytuk Kuala Lumpur-t, reggel buszra szálltunk. A pályaudvar egy vonatmegállóra van a szállástól, a KLIA ekspres-szel pikk-pakk ott voltunk.

A buszpályaudvar kulturált, tiszta. A távolsági busz 2+1-es elrendezésű, lényegében egy fotelben lehet terpeszkedni. Gyorsan eltelt így a 2 óra Melaka-ig.

KL buszpályaudvar
Ez volt a buszunk
Fejedelmi kényelem
A légkondi egészen elviselhető volt, kivételesen nem volt fagyasztás. A buszok le vannak függönyözve, hogy ne süssön be a nap. Én persze elhúztam. Mondjuk olyan sok látnivaló nem volt, majdnem végig autópályán mentünk.

És megérkeztünk Melaka-ba.

Kuala Lumpur-ból Melaka-ba
A pályaudvarról taxival jöttünk a hotelhez, ami a történelmi belváros szélén van, igazán ideális helyen. Viszont a szobánkon nincs ablak... Megesik az ilyesmi Ázsiában.

Nincs ablak, a másik oldalon sem, és a képen a teljes szoba látszik, mini
Melaka sokkal emberibb léptékű mint Kuala Lumpur, de azért nem kicsi (~fél millió ember lakja). A világörökség része, igazi turista látványosság, így aztán vannak itt külföldiek bőven. A történelme igen gazdag, a melakai szorosra sokaknak fájt a foga, így megfordultak itt jó páran: a kínaiak (azok még most is itt vannak...), portugálok, hollandok, angolok. Ez mind-mind létszik a város stílusán.

Rövid sétánk első megállója egy kis lepattant étterem volt, ahol Nasi Lemak-ot ettünk.

Helyi étel, csirke, rizs, bab, uborka, hal chips és egy tojás a tetején. A csirkét itt bárddal darabolják, így a csontokkal vigyázni kell, mert élesek. Az íze viszont nagyon rendben van, nekem baromira bejön!

Közben nézegettük a térképet, hogy miket nézzünk meg. De viszonylag kevés fény volt az étteremben, a betűk meg kicsik voltak. Én meg már nem látok olyan jól mint régen. És Leslie sem. Úgy próbáltuk ott elolvasni a számokat meg a betűket mint két öreg... :)

Voltunk buddhista szentélyben, kínai templomokban, egy mecsetben, láttunk keresztény templomot, egyébként meg tele van a város a Diwali-ra készülődéssel, ami a legnagyobb hindu ünnep.

Buddhista szentély
Kínai templom

Kínai templom belül
Mecset
Ez egy másik kínai templom
Keresztény templom
Diwali készülődés
Az ország elsődleges vallása a muszlim (lakosság ~65%-a), itt mégis kínai templomból van a legtöbb, nekem legalábbis úgy tűnik.

Az érdekességek nagyjából egy helyen vannak, így teljesen jól bejárható gyalog. Sok mindent megnéztünk ma, de azért maradt holnapra is látnivaló bőven.

Hangulatos, érdekesek a szemben lévő házak
Ezek pedig itt holland nyomok:
Stadthuys, azaz városháza

És eljött a várva várt street food is:

Fehér lisztes, édes, olajban sütött fánkszerűségek, igazi egészségtelenség, de valami baromi jól esett. Megettem hármat: fekete babosat, fahéjasat és egy mogyorósat is. Ajjjjj de jó volt! :)

És ettünk mangót is, erről a "piac"-ról:

Valami brutális íze van, elképesztően finom. Olyan íz, amilyet otthon sajnos nem lehet érezni, mert ez itt érik meg a fán, és nem a hajóban meg a boltban.

Majd felmentünk a St. Paul templomhoz. A domb aljában egy temető van, hatalmas sírokkal, hasonlókat eddig altemplomokban láttam csak.

Ez a kilátás a dombról, középen a portugálok által épített városfal egy darabja, kb. ez a kapu maradt csak meg belőle. Egyébként pedig a Diwali-ra készülődés megy itt is, annak köszönhető a fesztivál hangulat.

A dombon van még egy épület, amit az angolok építettek, itt áll egy autó is, elég stílusos:

Aztán a dombról lesétáltunk, megnéztünk egy repülőt ami a London - Melaka útvonalon repült, és van itt kiállítva egy mozdony is egy kocsival.

Iszlám múzeum
A folyó partján van egy portugál hajónak a másolata, hihetetlen, hogy egy ilyennel képesek voltak ide elhajózni. Hónapokig tartott, ma meg felszáll az ember a repülőre, és pár óra alatt a világ másik felén van.

Sétáltunk még egy kicsit este, majd a napot egy pohár sörrel zártuk le, jól esett. Eléggé fáradt voltam, valahogy nem sikerült kialudnom magam, remélem holnap jobb lesz a helyzet.

Ide ültünk be...
...meginni ezt :)
És akkor az érdekességek szekció:

Ezt nem értem, ez itt van Melaka-ban:

Az a durva, hogy van benne egy bazi nagy hangfal, és üvölt a zene miközben viszik a turistákat. És azoknak meg tetszik. Nem fér a fejembe, de tényleg nem :)

A motorosok nagy részén van egy dzseki vagy egy ing ami fordítva, háttal előre felé van felvéve:

Nem igazán értem, hogy mitől véd így, ha lesz rá alkalom meg fogom kérdezni.

Fent jobbra tipikus portugál süti. Ezek is itt maradtak Melaka-ban :) Meg fogom kóstolni, hogy ugyan olyan-e az íze mint Portugáliában.