2019. október 20., vasárnap

Egy kis Ázsia: Szingapúr - 3. nap

Ma kicsit rosszabb a helyzet mint tegnap, most éjfélkor kezdtem el blogolni. Kezdek kicsit lemerülni, kell majd egy semmittevős napot beiktatni...

Ma is a városban sétáltunk, a fő attrakció a Marina Bay Sands kilátója volt. Ez egy ilyen kilátós út is egyben, lesz még egy holnap után is, de kicsit előre szaladtam.

A nap Little India-val kezdődött, a szállásunk is itt van, ezt talán már említettem. Itt lakunk:

Sétáltunk kicsit ezekben az utcákban ha már itt vagyunk.

Itt Szingapúrban hihetetlen tisztaság van, durva bírság jár szemetelésért is. Nagyon helyes, ezt nálunk is be kellene vezetni... És ez Little India-ra is igaz, aminek tényleg India feelingje van: a látvány, az illatok, a feliratok (az mondjuk keveredik a kínaival azért), indiai emberek mászkálnak.

Ezt a táblát is itt fotóztam, azt mutatja, hogy milyen időszakokban nem szabad piálni az utcán. Igaz, hogy volt egy templom a közelben, talán azért volt ott, mert máshol ilyet nem láttam.

Még egy érdekes kép ide, a motorok kormányán van egy ilyen szürke doboz, mindegyiken. Ez ha jól értem a belvárosba történő behajtáshoz kell, vagy legalábbis annak az elszámolásához, mert ez fizetős.

Következett a Bugis Street, ez amolyan bazár. Iszonyat tömeg van bent, és itt is árulnak aztán mindent. Ezen az első képen van egy zöld emeletes busz is, ezek a városi járatok. Nem mindegyik emeletes, úgy kb. a fele az.

Ez itt már az üzleti negyed, a téglalapok LCD kijelzők, ezzel van borítva az egész fal.

Ez pedig csak úgy egy utcakép, itt most nincs nagy forgalom. De ez nem mindig van így, amikor megérkeztünk, akkor egy hasonló út mindkét irányban tele volt autókkal.

Innen sétáltunk át a Marina Bay Sands-hez. Közben láttuk a járda mellett ezt a gyíkot, olyan 70-80 cm-es lehetett.

És egyszer csak mit vettünk észre a földön? A Forma 1-es pályának a nyomait :)

Ez egy utca pálya, és a verseny óta eltelt már pár hét, még mindig bontják el a pálya maradványait. Jön majd még több maradvány, de előbb felmentünk a hotel tetejére. Gyorslift visz fel a 56. emeletre, az a publikus rész. Kb. az egy negyede ami látogatható, a nagyobb részére csak a hotelben lakók mehetnek, ezen a részen van a medence is.

Ez a látogatható rész, ami ezen a képen látszik, az a hajó eleje
Ez pedig a hajó hátrafelé, középen a medencével

A lelátóval szemben az egy focipálya, nem volt hely, építettek egyet az öbölbe. De az F1 idejére ideiglenesen helikopter leszállót csináltak belőle

Ez a másik oldal, az a kert látható ahol tegnap voltunk, középen azokkal a magas oszlopokkal

Tényleg itt vagyok, nem a netről töltöttem le a képeket :)
Eltöltöttünk ott fent kb. egy órát, baromira megérte felmenni, nekem nagyon tetszett. Az idővel is szerencsénk volt, mert úgy nézett ki, hogy esni fog, de csak felhős volt. És ez volt a jó, különben nem lehetett volna kibírni ott 15-20 percnél többet. Reggel még tűzött a nap rendesen. Azt gondoltam, hogy melegebb lesz mint Kuala Lumpur-ban vagy Melaka-ban, de nincs melegebb, és a tenger miatt néha fúj a szél ami elviselhetőbbé teszi a párás hőséget. Amit kezdek megszokni, de azért még mindig kemény.

A szálloda alatt (mellett... vagy valahogy vele egyben) van egy bevásárlóközpont, ez nem a bazár feeling, ez itt puccparádé.

Ezek is itt kijelzők, azon ment az animáció és rohangáltak rajta a gyerekek és a szüleik

Vettünk jégkrémet, nem bonyolítják túl, ostyalap, jégkrém, ostyalap, viheted:

És akkor vissza a partra. Ezek itt az éjszakai F1 futamot kivilágító lámpák:

Egy egyenes a pályából, mellette az óriáskerék

Ez pedig a célegyenes, balra a boxutca. Már ami maradt belőlük...:

Innen Vasentékhez mentünk, akik a város egy kijjebb eső részén laknak, busszal mentünk ki. Ami feltűnt, hogy egészen sok zöld terület van kijjebb. Ahol laknak az egy lakópark, uszodával, konditeremmel, rendesen fel van szerelve, jó hely.

Ez a kilátás lefelé a teraszról, ez a medence a hár másik oldalán van
Babita főzött vacsorát, beszélgettünk az élet nagy dolgairól, gyorsan repült az idő. 11 után értünk vissza a hotelbe, emeletes busszal csapattunk.